Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoC78
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-03-2019
Mijn vraag
Mijn pc gaat somes wel, soms niet uit. Is een probleem wat ik een paar maanden terug ook had maar dacht opgelost te hebben met het kopen van een nieuwe stroomkabel en later nieuwe videokaart. Als de pc niet aan gaat, doet hij helemaal niks, stroomlampje van moederbord is wel aan, usb poorten krijgen ook stroom maar bij het aanzetten gebeurt er niks, de fans gaan niet aan, geen piepjes, nada. Als ik met de kast even heen en weer loop en weer aansluit gaat de pc wel aan maar komt niet verder dan het eerste scherm waarin de melding staat op F1 te moeten drukken voor de BIOS settings. Dat doe ik en ga er gelijk weer uit waarna de pc gewoon opstart. De aangegeven tijd is steeds anders, de tijdzone staat wel goed, datum ook. Als ik de pc aan laat, blijft hij aan maar eens in de paar dagen als ik hem uit heb gedaan wil hij ineens niet meer aan en moet ik aan de wandel met de kast. Ik heb een nieuwe 3V BIOS batterij er in gedaan (aangezien de tijd steeds verspringt), geen baat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10
-Intel i7-4790
-16 Gb RAM
-GeForce GTX 1070Ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwe stroomkabel
nieuwe 3v batterij
weggebracht naar computer reaparateur (daar ging de pc gewoon aan, kon niets vinden)

Mijn dank is bij voorbaat groot,
warme groeten - Menno

Beste antwoord (via MennoC78 op 12-03-2019 22:56)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
MennoC78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:41:
danki voor jullie antwoorden allemaal;

-ik heb de pc op elk stopcontact in het huis geprobeert, overal doet hij niet tot hij het ineens op een willekeurig stopcontact aangaat, dan zet ik hem daarna weer op mijn buro en werkt het weer (met bios melding en foute tijd)

- ik heb een ASUS HB1M-C moederbord
- voeding is een 550W Antec BP550 Plus. deze is nagekeken en goed bevonden
- ik heb het hele verhaal ook in 2 andere huizen geprobeert, zelfde resultaat, stroomprobleem in mijn huis lijkt me daarmee uitgesloten
- de

alles draait op 120Volt (ik woon op Aruba), zelfde probleem had ik een paar maanden terug met een andere grafische kaart

ideeen?
Voor je een andere voeding gaat proberen, kun je eens proberen de pc aan te zetten met een schroevendraaier?
Dat doe je door de stekker van de aan/uit knop die naar het moederbord gaat af te koppelen en met een schroevendraaier de 2 pinnetjes op het moederbord aan te raken.

Als het niet aan de aan/uit knop ligt, moet je eerst de voeding gaan uitsluiten door met een andere te testen.

Tweakers Discord

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02

Detmer

Professioneel prutser

Andere apparatuur op de stekkerdoos die problemen geeft? Werkt het systeem ergens anders in huis wel?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Serieus, waarom zet niemand met stroomproblemen erbij wat voor merk en type PSU ze hebben? Dat is zo ongeveer het belangrijkste om te weten in dit soort situaties.. Dit klinkt als een brakke voeding (of slechte in-house electronica)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MennoC78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:44:
Mijn vraag
Mijn pc gaat somes wel, soms niet uit. Is een probleem wat ik een paar maanden terug ook had maar dacht opgelost te hebben met het kopen van een nieuwe stroomkabel en later nieuwe videokaart. Als de pc niet aan gaat, doet hij helemaal niks, stroomlampje van moederbord is wel aan, usb poorten krijgen ook stroom maar bij het aanzetten gebeurt er niks, de fans gaan niet aan, geen piepjes, nada. Als ik met de kast even heen en weer loop en weer aansluit gaat de pc wel aan maar komt niet verder dan het eerste scherm waarin de melding staat op F1 te moeten drukken voor de BIOS settings. Dat doe ik en ga er gelijk weer uit waarna de pc gewoon opstart. De aangegeven tijd is steeds anders, de tijdzone staat wel goed, datum ook. Als ik de pc aan laat, blijft hij aan maar eens in de paar dagen als ik hem uit heb gedaan wil hij ineens niet meer aan en moet ik aan de wandel met de kast. Ik heb een nieuwe 3V BIOS batterij er in gedaan (aangezien de tijd steeds verspringt), geen baat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10
-Intel i7-4790
-16 Gb RAM
-GeForce GTX 1070Ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuwe stroomkabel
nieuwe 3v batterij
weggebracht naar computer reaparateur (daar ging de pc gewoon aan, kon niets vinden)

Mijn dank is bij voorbaat groot,
warme groeten - Menno
Is je voeding nagekeken en welke voeding heb je nu (merk en type) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Welk mobo en voeding gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:31
Probeer de stekker eens in een ander (geaard) stopcontact te doen? Gebruik je een stekkerdoos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
MennoC78 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:44:

Als ik met de kast even heen en weer loop en weer aansluit gaat de pc wel aan

Als ik de pc aan laat, blijft hij aan maar eens in de paar dagen als ik hem uit heb gedaan wil hij ineens niet meer aan
en moet ik aan de wandel met de kast.
Klinkt als los contactje of gekneusde soldeerverbinding o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoC78

-ik heb de pc op elk stopcontact in het huis geprobeert, overal doet hij niet tot hij het ineens op een willekeurig stopcontact aangaat, dan zet ik hem daarna weer op mijn buro en werkt het weer (met bios melding en foute tijd)

- ik heb het hele verhaal ook in 2 andere huizen geprobeert, zelfde resultaat, stroomprobleem in mijn huis lijkt me daarmee uitgesloten
- de

alles draait op 120Volt (ik woon op Aruba), zelfde probleem had ik een paar maanden terug met een andere grafische kaart

vandaag de hele dag mijn pc aan laten staan, dat gaat wel goed....dagen er voor op standby, na 2 dagen ging hij niet meer aan totdat ik met de kast aan de wandel ging

ideeen?

[ Voor 11% gewijzigd door MennoC78 op 12-03-2019 22:51 . Reden: toevoeging van laatste ingeving ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

- de

ideeen?
Voor je een andere voeding gaat proberen, kun je eens proberen de pc aan te zetten met een schroevendraaier?
Dat doe je door de stekker van de aan/uit knop die naar het moederbord gaat af te koppelen en met een schroevendraaier de 2 pinnetjes op het moederbord aan te raken.

Als het niet aan de aan/uit knop ligt, moet je eerst de voeding gaan uitsluiten door met een andere te testen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
voeding is een 550W Antec BP550 Plus. deze is nagekeken en goed bevonden
Vervang die maar want kan haast niet goed meer zijn. Lage kwaliteit en aardig op leeftijd. Mist daarbij gescheiden spanningsregeling dus niet een Haswell ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoC78
thanks Uszka voor de info en tip Tweakduke, dat ga ik morgen proberen! Nu moet ik eerst dringen een paar uren AC Odyssey spelen dus durf mijn pc nog niet uit te zetten. Thanks thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb even je topictitel genormaliseerd. Aub de volgende keer gewoon geen schreeuwerige titel gebruiken :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoC78
doe ik br00ky, danki. ik was wat emotioneel op moment van schrijven. thanks.
Pagina: 1