Mooiste/beste 32" TV van 2019...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Om te beginnen, dit is de referentie: productreview: Sony KDL-32W705B Zwart review door Bruin Poeper
Deze TV gaat er uit omdat hij geen DVB-T2hevc/h265 heeft.
Voor de rest ben/was ik er zielsgelukkig mee. Heel mooi design, die dunne zwartgeborsteld alu rand, de slanke voet... schitterend. Beeld en geluid ben ik ook tevreden mee.
Het smart gedeelte Opera... tja, het duurt even voor je het opgestart hebt. Maar ik ontvang er NPOstart mee. Zelf te kiezen websites kan je niet intikken, alleen via wat er aan apps wordt aangeboden.

De vereisten voor de nieuwe TV zijn in ieder geval:
-formaat 32"
-volledige triple tuner DVB-T2h265, DVB-S1/S2, DVB-C
-FullHD
-goed geluid zonder hulpmiddelen
-een smartTV gedeelte om vlot mee te surfen, niet zo zeer om (Netflix) content mee te huren.

In eerste instantie dacht ik aan deze Sony.
pricewatch: Sony Bravia KDL-32WD759 Zwart
Bij nadere bestudering is daar het randje niet van zwart alu, maar het is plastic met een verchroomd biesje.
De voet is flink groffer dan wat ik gewend was.
Ik ben erg teleurgesteld over het design. Ik vind dit geen waardige opvolger, zeker niet voor die prijs.

Een andere Sony dan:
pricewatch: Sony Bravia KDL-32WE615 Zwart
Ziet er iets beter uit, maar is een uitlopend model met volgens sommigen falend smart-gedeelte.
Is ook slechts HD-ready, maar wordt algemeen geroemd om beeldkwaliteit. Ik twijfel of er een triple tuner(-hevc/h265) in zit: vermoedelijk moet je de juiste modelvariant zoeken.

pricewatch: Panasonic TX-32EST606 Zilver, Zwart
Vind ik er goed uit zien. Maar lijkt niet erg gangbaar, mogelijk uitlopend model.

pricewatch: Samsung UE32M5690 Zilver
Lijkt de meest geavanceerde TV voor het geld.
Ik houd niet van die ganze voet. En het randje moet zwart zijn.

pricewatch: Philips 32PFS5803 Zwart
2 pootjes lijkt beter dan een ganzevoet. Verder lijkt deze TV haast even geavanceerd als de Samsung.
Desondanks bijna belachelijk goedkoop...

Wat mij in het huidige TVaanbod opvalt is dat men de 32" modellen wegzet als "leuk voor in de slaapkamer".
Ik wil helemaal geen goekoop prul. Ik wil gewoon een prachtige 'super'TV in de woonkamer die niet al te groot is.
Wie heeft een passend voorstel, liefst met met eigen ervaringen?
Ik ben ook benieuwd hoeveel AndroidTV nou vlotter werkt tov van Opera in mijn oude Sony.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:16
Met het huidige aanbod qua 32'' modellen zal er geen één tv jouw huidige Sony kunnen evenaren qua beeldkwaliteit en afwerking. Alle opgesomde tv's in jouw OP hebben een IPS paneel op de Samsung na, hierdoor hebben ze een veel lager contrast dan jouw Sony met een VA paneel.

De trend is dat consumenten steeds grotere tv's wensen hierdoor focussen de fabrikanten zich op de grotere maten aangezien deze meer verkocht worden.

Android TV is vlotter dan Opera OS bij jouw huidige Sony tv, door het een en ander te veranderen aan Android TV werkt het nog vlotter echter is het geen wereld van verschil qua snelheid. Zowel Sony als Philips leveren geen Android Tv op hun 32'' tv's en maken gebruik van hun eigen OS. Opera tv is wel qua snelheid toegenomen op de recentere Sony modellen wanneer ik dit vergelijk met de Sony XE7 serie en de Sony W805 serie.

Je zou eventueel een 40'' tv kunnen overwegen, hierdoor maak je het voor jezelf makkelijker en heb je meer keus qua beeldkwaliteit en afwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 16:43
Kun je niet gewoon een losse DBV-T2/h.265 tuner er bij kopen en die aan je verder nog perfecte TV knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Blijft idd enkel dit over dat je een upgrade zou kunnen noemen: categorie: Televisies

De Samsung M55xx zou de zwarte variant van de M56xx moeten zijn (ook al tonen de plaatje misschien een zilveren). Of die ook echt HEVC/h.265 ondersteunen zou je goed moeten uitzoeken ... (en uiteraard zijn dit allemaal plastic fantastic modellen die je hebt opgenoemd, dan ziet deze er iig beter uit pricewatch: Samsung UE32N5000 Zwart de eerste foto tenminste; of het ook daadwerkelijk dit model is is een tweede. Edit: niet dus, de rest van de plaatjes wel)

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 12-03-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Bruin Poeper Aankoopadviezen doen we in CEA; ik heb het topic daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
slow whoop schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:12:
Kun je niet gewoon een losse DBV-T2/h.265 tuner er bij kopen en die aan je verder nog perfecte TV knopen?
Dat heb ik in eerste instantie overwogen.
Dat zou tot gevolg hebben gehad dat ik feitelijk 2 systemen krijg die ik aan elkaar moet koppelen en apart moet bedienen.
1x voedingskabel erbij
1x hdmi kabel erbij
1x kastje erbij
1x afstandsbediening erbij

De rommeligheid die dit meebrengt vond ik zo erg dat ik moest concluderen dat de huidige TV er uit moest, er komt hier dus geen losDVB-T2/h265 kastje...

Gelukkig valt er wel te kiezen bij kleine TV's kwa de vereiste tuners. Fabrikanten doen er wel vaak tamelijk vaag over in hun specificaties. Het gros van de klanten zal sowieso geen tuners gebruiken, maar het kastje van hun provider.
Ik heb gezien dat in de race naar de bodem "overbodige" tuners bij de 32"-modellen er steeds vaker uitgestript zijn. Opletten is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:30:
Blijft idd enkel dit over dat je een upgrade zou kunnen noemen: categorie: Televisies

De Samsung M55xx zou de zwarte variant van de M56xx moeten zijn
M55xx is dus de zwarte. Helder!

Over die sjieke en peperdure TV's waar je naar linkt...: het is me inderdaad opgevallen dat de Duitsers hun best doen om oude merken als Grundig, Metz, Telefunken een luxe imago op te plakken.
Of het technisch ook zo superieur/vernieuwend is betwijfel ik. Volgens mij is het allemaal oem-spul.
Maar voor het design is wel veel meer aandacht. Maar ik ga daar dus niet 5x€300=€1500 voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:48:
Met het huidige aanbod qua 32'' modellen zal er geen één tv jouw huidige Sony kunnen evenaren qua beeldkwaliteit en afwerking. Alle opgesomde tv's in jouw OP hebben een IPS paneel op de Samsung na, hierdoor hebben ze een veel lager contrast dan jouw Sony met een VA paneel.

De trend is dat consumenten steeds grotere tv's wensen hierdoor focussen de fabrikanten zich op de grotere maten aangezien deze meer verkocht worden.

Android TV is vlotter dan Opera OS bij jouw huidige Sony tv, door het een en ander te veranderen aan Android TV werkt het nog vlotter echter is het geen wereld van verschil qua snelheid. Zowel Sony als Philips leveren geen Android Tv op hun 32'' tv's en maken gebruik van hun eigen OS. Opera tv is wel qua snelheid toegenomen op de recentere Sony modellen wanneer ik dit vergelijk met de Sony XE7 serie en de Sony W805 serie.

Je zou eventueel een 40'' tv kunnen overwegen, hierdoor maak je het voor jezelf makkelijker en heb je meer keus qua beeldkwaliteit en afwerking.
Toen ik de genoemde referentie-Sony kocht 5 jaar geleden waren er diverse goedkopere TV's, o.a. LG die er kwa beeld niet voor onder deden. Beeldkwaliteit hoeft geen breekpunt te zijn.

Ik heb met jou geconstateerd dat je op 32" nergens AndroidTV kan krijgen. Volgens mij komt WebOS van LG er het dichtste bij, en die hebben dat ook op 32".

SmartTV is voor mij eigenlijk minder belangrijk. Het is er vooral om te doen dat je naar de betaalde content-providers wordt gelokt, en dat hoef ik (nog) niet. Maar het is toch wel leuk om ook even door nu.nl te kunnen browsen.
En nu ik geen DVB-T2 kan ontvangen is gratis NPOstart bruikbaar (maar wel mager) alternatief.
Consumentenbond heeft lijstje wat de smartTV's van diverse merken aan apps hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik plaats hier geen reactie uit protest tegen het beleid van @Bruin Poeper ten aanzien van het Cookiebeleid van Tweakers.

Even serieus, je vindt het Cookiebeleid zo verschrikkelijk dat je er een review voor zover als mogelijk voor verwijderd maar tegelijkertijd gebruik je hetzelfde medium om advies in te winnen? Dat gaat er bij mij niet in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@FirePuma142
Tweakers vergat even dat mijn review onbezoldigd bleef, terwijl die wel gebruikt wordt voor commerciële doeleinden. Het was wel mijn review he. De lezer geeft en de lezer neemt, net als Tweakers.

En verder: Je reageert om te zeggen dat je niet reageert ("geen reactie plaatst"). Ga ergens anders ruzie maken svp

P.S.:
Je zit hier dus heel erg een topic te verzieken.
Jouw onderwerp past hier niet.
Als je mij ter discussie wilt stellen kan dat hier (open je eigen topic): General Chat - Openbare fora

[ Voor 43% gewijzigd door Bruin Poeper op 13-03-2019 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bruin Poeper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:23:
@FirePuma142
Tweakers vergat even dat mijn review onbezoldigd bleef, terwijl die wel gebruikt wordt voor commerciële doeleinden. Het was wel mijn review he. De lezer geeft en de lezer neemt, net als Tweakers.

En verder: Je reageert om te zeggen dat je niet reageert ("geen reactie plaatst"). Ga ergens anders ruzie maken svp
Het is hypocrisie ten top, alleen als je er zelf iets uit wenst te halen schuif je je principes opzij. Je beseft dat je reacties op het forum ook onbezoldigd zijn en ook gebruikt kunnen worden voor commerciële doeleinden? Lees er de voorwaarden nog even op na anders. Specifiek 10.4.
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;

verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van de Persgroep;
verleent het Lid toestemming aan andere Leden en bezoekers van de Website om deze Content te raadplegen en daarvan kopieën te maken voor eigen gebruik;
geeft het Lid toestemming aan Tweakers.net voor de openbaarmaking van zijn portret, voorzover dit voorkomt in deze Content; en
doet het Lid, voorzover wettelijk mogelijk, afstand van de op de Content rustende persoonlijkheidsrechten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:19:
[...]

M55xx is dus de zwarte. Helder!

Over die sjieke en peperdure TV's waar je naar linkt...: het is me inderdaad opgevallen dat de Duitsers hun best doen om oude merken als Grundig, Metz, Telefunken een luxe imago op te plakken.
Of het technisch ook zo superieur/vernieuwend is betwijfel ik. Volgens mij is het allemaal oem-spul.
Maar voor het design is wel veel meer aandacht. Maar ik ga daar dus niet 5x€300=€1500 voor betalen...
Onderaan staan er wel twee van onder de €700. Die oude merknamen zijn idd vast allemaal opgekocht door bedrijven uit het Oosten maar dat geldt niet voor Loewe. En aangezien het geluid ook een van de criteria is samen met design/ bouwkwaliteit tov W705B dan valt eigenlijk al het andere af als 'Mooiste/Beste 32"' ... (alleen deze wellicht als er nog aan te komen is UE32LS001 en ook hiervoor geldt: duur)
Het zegt al genoeg dat je nog je best moet doen om een Full HD 32" te vinden hoeveel aandacht er nog door fabrikanten aan besteed wordt ... (sub 40" uberhaupt); al zal je echt geen verschil zien met een HD ready.

Hier is nog een Philips met Android TV pricewatch: Philips 32PFS6402 Zilver

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 13-03-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik heb de handleiding doorgelezen.
Die heeft eigenlijk alles wat ik zou willen. Ambilight hoef ik niet perse, maar dat kan je uit zetten :)
Heeft eind 2018 nog een update gehad, en schijnt nu te lopen op Android 7 nougat.
Al met al is dit de 32inch-TV die mijns inziens nog het meest met de tijd meegegaan is. Wat ik ook een voordeel vind is dat het een erg Nederlands/europees product is met veel info en goede ondersteuning.
Bijvoorbeeld deze meneer vertelt een hoop inside informatie over Philips TV's
Prijs is ook niet verkeerd en met het design kan ik leven. Heb in de winkel even aan de pootjes gevoeld en die zijn stevig! Volgens mij van metaal, niet van wiebelig plastic. De afstandsbediening vind ik ook mooi.
Ik had vroeger een Philips waarbij de Teletekst net iets fijner werkte dan bij mijn Sony ('vorige' knop werkt niet bij SonyTT); ik hoop nu dat ik 'ouderwetse' PhilipsTT krijg.
Nog even een nachtje over slapen..., maar ik denk dat dit hem wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bruin Poeper op 14-03-2019 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik heb inderdaad deze gekocht: pricewatch: Philips 32PFS6402 Zilver

In vergelijking met mijn oude W705B valt hij lichtjes tegen. Ik troost me maar met het prijsvoordeel.
Het beeld van de Sony was met de standaardinstelling perfect. Met deze Philips heb ik meer moeite om het goed te krijgen. Vind de kleuren te hard, en ook meen ik dat de Sony het beter deed bij weergave van SD kanalen.
Geluid van de Philips boemt iets meer, waarschijnlijk omdat speakers verder naar achteren zitten en de kast meerammelt. Maar het blijkt snel te wennen, ik vind het geluid nu best acceptabel.
De Android maakt wel meer van het smart gedeelte, maar het maakt de bediening van deze PhilipsTV duidelijk complexer. Je komt minder direct bij je gewone zenders.
Als je een goede handelaar kan vinden die je thuis een 32" Sony en deze Philips laat proberen, dan acht ik de kans best groot dat je de €150 duurdere Sony 32WD759 koopt.
Ik had dus zelf wat twijfels of deze de kwaliteiten van de oude 32W705B evenaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 23-03-2019 16:01 ]

Pagina: 1