Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Hi,

Al enige tijd probeer ik wat duidelijkheid te vinden rondom specificaties & releasedatum over de aanstaande Dell XPS 15 (2019) lijn maar vooralsnog valt dat (wellicht logischerwijs) tegen.

Ik ben voornemens een Dell XPS 15 aan te schaffen. Daarbij heb ik een tweetal vragenstukken waarvan ik afhankelijk van de release van de 2019 serie eenvoudiger een keuze kan maken.

Budget
€ 2.000

Minimale specs
  • 500 SSD
  • Intel i7
  • 16GB ram
  • GTX kaart (geen Quardo)
  • 15"
Vraag
Er valt genoeg te lezen over wel/geen 4K scherm. Als de 2019 lijn released wordt, zal de huidige (2018) vermoedelijk in prijs zakken waardoor die haalbaar kan zijn met mijn budget. Wat is jullie ervaring met prijsdalingen van de huidige lijn gedurende/na de aankondiging van een nieuwe XPS lijn?

De nieuwe lijn zal een OLED scherm bevatten. Wellicht moet ik überhaupt voor het nieuwe model kiezen i.p.v. wachten op een prijsdaling om vervolgens een beter 2018 model te kopen.

Source
https://www.techradar.com/news/dell-xps-15-2019

[ Voor 7% gewijzigd door gerritsen op 12-03-2019 13:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik ben benieuwd wat morgen de prijs wordt, misschien komt er wel een beter actie in plaats van wat er nu is. Nu is de Xps 15 prijs hoger dan toen hij net uit kwam.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
Word er morgen dan iets aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
Echt veel prijsdalingen doet Dell volgens mij niet echt aan. Ik heb deze https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97009 en is nu iets duurder dan toen ik deze afgelopen november kocht. Al komen er wel regelmatig kortingsacties voorbij (waar vlak voor zo'n actie de prijzen dan ook weer op de website verhoogd worden). Er is nog geen releasedate maar reken maar op een prijs die hetzelfde of hoger is. Zeker als OLED erin komt.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
Wat mij betreft laat ik 4K voor wat het is.. geen harde eis.

Wel zou het zonde zijn als ik nu het huidige model aanschaf terwijl de prijs van de huidige modellen ongetwijfeld zakt als de nieuwe lijn wordt aangekondigd.

De vraag is dus, als de prijs zakt, ga ik vermoedelijk voor:
  • Dell XPS 15 9570 0FKN1 (Intel Core i9-8950HK, 1920x1080, GeForce GTX 1050, 16GB RAM, 512GB SSD) - nu € 2.092,01 maar hopelijk gaat deze richting de € 1.800,00
Of het nieuwe model wat minimaal voldoet aan;
  • Dell XPS 15 ## (Intel Core i7+, OLED scherm, 16GB+ RAM, 512GB SSD+) - € 1.950 max

[ Voor 7% gewijzigd door gerritsen op 13-03-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
gerritsen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:30:
Word er morgen dan iets aangekondigd?
Nee maar de huidige actie loopt tot vandaag dus miss morgen weer een nieuwe (hopelijk betere) actie. Ik ga wachten met aanschaf tot het nieuwe model er is of tot dat de huidige xps 15 naar een goede prijs zakt. Als de nieuwe xps 15 een gtx 1060 heeft ga ik daar wel voor als die prijs redelijk is. Voor de rest ga ik voor dezelfde specs als jou, behalve OLED boeit me niet zo, is dat echt een groot verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritsen
We wachten af! Mocht je een mooie aanbieding of ontwikkeling tegenkomen, deel die aub dan hier! Ik zal hetzelfde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rode stoel
gerritsen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:54:
We wachten af! Mocht je een mooie aanbieding of ontwikkeling tegenkomen, deel die aub dan hier! Ik zal hetzelfde doen.
Will do!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritsen
Op de Dell website krijg je -10% in het winkelmandje met TECH10 als kortingscode.

Dell XPS 15 CNX97009 - Full HD (pricewatch: Dell XPS 15 9570 CNX97009)
Eerst €1.928,00, nu €1.899,00
Met korting: €1.709,00

8e generatie Intel® Core™ i7-8750H processor (9 MB cache, tot 4,1 GHz, 6 kernen)
Windows 10 Home 64bit, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
16 GB 2 x 8 GB DDR4-2666 MHz
M.2 512 GB 2280 PCle Solid State-harde schijf
NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti met 4 GB GDDR5
15,6" Full HD (1920 x 1080) 400 nit InfinityEdge-beeldscherm met antireflectiecoating, zonder touch, IPS, 100% sRGB

Dell XPS 15 CNX97005 - 4K (pricewatch: Dell XPS 15 9570 CNX97005)
Nu: €2.199,00
Met korting: €1.978,10

8e generatie Intel® Core™ i7-8750H processor (9 MB cache, tot 4,1 GHz, 6 kernen)
Windows 10 Home 64bit, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
16 GB 2 x 8 GB DDR4-2666 MHz
M.2 512 GB 2280 PCle Solid State-harde schijf
NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti met 4 GB GDDR5
15,6" 4K Ultra HD (3840 x 2160) InfinityEdge-touchscreen met antireflectiecoating, IPS, 100% AdobeRGB, 400 nit

Zie ook andere modellen
https://www.dell.com/nl-n...tops?appliedRefinements=3

[ Voor 26% gewijzigd door gerritsen op 15-03-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Bij mediamarkt in Duitsland is xps 15 i7 full hd 16gb €1745. En als ik het goed begrijp gaat er nog 10 procent clubleden korting vanaf en dan kom je uit op 1570.
Ik weet alleen niet hoe het zit met dell garantie service kan je daar dan ook gebruik van maken in Nederland? Duits Qwertz toetsenbord dan wel maar ik weet niet hoe erg dat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
Ja goede vraag. Ik koop ‘m BTW-vrij en wil bij voorkeur in Nederland kopen.

Sinds vandaag overigens -12% ipv -10%.

In geval van de XPS 4K van € 2.199,00 -12% (€ 263,88) = € 1.935,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
gerritsen schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:27:
Ja goede vraag. Ik koop ‘m BTW-vrij en wil bij voorkeur in Nederland kopen.

Sinds vandaag overigens -12% ipv -10%.

In geval van de XPS 4K van € 2.199,00 -12% (€ 263,88) = € 1.935,12
12 procent begint er al meer op te lijken maar wil toch dat ze hem voor lager gaan aanbieden dan pas ga ik tot aanschaf over denk ik. Vorig jaar was hij nog steeds goedkoper dan nu. Ben net mn 1e jaar met een freelance klus ingegaan , ik ga btw vrij ook eens uitzoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritsen
Geen idee waar ik het vandaan haal dat zij in maart iets van een move gaan zetten maar als ik https://www.techradar.com/news/dell-xps-15-2019 mag geloven is het voorgaande model in mei verschenen.

Wat ik nog wel graag wil delen zijn de reviews & reacties op https://www.reddit.com/r/Dell/

Ik zal niet ontkennen dat ik redelijk geschrokken ben van de hoeveelheid negatieve berichten over hardware fails en de bijbehorende (niet betaalde) service. Het lastige in dezen is dat een MBP voor mij te duur wordt. Dit is het beste alternatief, begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
gerritsen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:09:
Geen idee waar ik het vandaan haal dat zij in maart iets van een move gaan zetten maar als ik https://www.techradar.com/news/dell-xps-15-2019 mag geloven is het voorgaande model in mei verschenen.

Wat ik nog wel graag wil delen zijn de reviews & reacties op https://www.reddit.com/r/Dell/

Ik zal niet ontkennen dat ik redelijk geschrokken ben van de hoeveelheid negatieve berichten over hardware fails en de bijbehorende (niet betaalde) service. Het lastige in dezen is dat een MBP voor mij te duur wordt. Dit is het beste alternatief, begreep ik.
Je gaat toch vooral op een forum om negatieve reacties te posten denk ik altijd. Denk niet dat tevreden mensen naar een forum gaan om dat te laten weten. En als er iets mis is zou dell het volgens de wet moeten fixen toch? Of ben je gaan twijfelen om überhaupt nog de xps 15 te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritsen
Twijfel twijfel. Als ik naar de specs, mijn budget en alternatieven kijk, dan moet het haast een XPS 15 worden.

Het klopt dat online vooral berichten van personen met negatieve ervaringen worden geplaatst. Toch vind ik het schrikbarend veel..

Wat ook daar gezegd wordt, als je een laptop kopt van tegen de € 2.000, dan verwacht je dat alles probleemloos verloopt.

Zie bijvoorbeeld;
https://www.reddit.com/r/Dell
https://www.reddit.com/r/..._or_wait_for_the_new_one/
https://www.reddit.com/r/..._9570_but_i_see_a_lot_of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
gerritsen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:26:
Twijfel twijfel. Als ik naar de specs, mijn budget en alternatieven kijk, dan moet het haast een XPS 15 worden.

Het klopt dat online vooral berichten van personen met negatieve ervaringen worden geplaatst. Toch vind ik het schrikbarend veel..

Wat ook daar gezegd wordt, als je een laptop kopt van tegen de € 2.000, dan verwacht je dat alles probleemloos verloopt.

Zie bijvoorbeeld;
https://www.reddit.com/r/Dell
https://www.reddit.com/r/..._or_wait_for_the_new_one/
https://www.reddit.com/r/..._9570_but_i_see_a_lot_of/
Ja valt wat voor te zeggen dat je voor dat bedrag een top product mag verwachten. Ze hebben wel de enige 15 inch laptop met stevige behuizing, helder scherm met dunne rand, goeie batterijduur, goed toetsenbord, goed trackpad in combinatie met een goeie videokaart. Andere laptops die dit hebben in die prijsklasse zijn er niet toch?
Als ik kijk naar laptops die dezelfde specs hebben maar bovenstaande dingen niet ga ik ook wel weer twijfelen. Die HP laptop van de best buy guide kost zo een 700 euro minder met zelfde specs. Ik blijf nog rustig ff wachten tot het volgende model wordt aangekondigd denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
Het blijft een lastige kwestie. Onderhand begin ik steeds meer te twijfelen om te wachten tot een mooie aanbieding van een MacBook Pro voorbij komt.

Eigenlijk ben ik pas gaan twijfelen na het zien van de reviews over de XPS, iets wat ik over de MBP nauwelijks terug zie.

Wat voor mij ook wel mee speelt is dat de waarde van een MBP veel beter behouden blijft dan van welk andere laptop dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
gerritsen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:21:
Het blijft een lastige kwestie. Onderhand begin ik steeds meer te twijfelen om te wachten tot een mooie aanbieding van een MacBook Pro voorbij komt.

Eigenlijk ben ik pas gaan twijfelen na het zien van de reviews over de XPS, iets wat ik over de MBP nauwelijks terug zie.

Wat voor mij ook wel mee speelt is dat de waarde van een MBP veel beter behouden blijft dan van welk andere laptop dan ook.
, de recente MacBook Pro's zijn ook niet zonder problemen (en moeilijker te repareren dan XPS). Ik zou gewoon die XPS bestellen als je blij bent met de prijs/spec en dan alles goed uittesten, iets niet in orde of naar wens; dan gewoon terugsturen (14 dagen bedenktijd bij internet aankoop). :)
(even vanuitgaande dat de shop waar wilt bestellen een redelijk tot goede reputatie heeft, dus geen MaxICT :X )

[ Voor 8% gewijzigd door ochhanz op 28-03-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Een vergelijkbare laptop is afgeprijsd:
pricewatch: MSI P65 8RD 030NL Creator

Wat vind je van dat model?
Overmorgen komt er ook weer een nieuwe actie op de dellpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Xps 15 nu in aanbieding bepaalde modellen, ga je hem nog halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
Ik sta inmiddels op het punt om toch maar een MBP te kopen.

Enerzijds gezien de kwaliteit, stabiliteit etc. Ik ken een hoop mensen met een Macbook Pro en klachten krijg ik nooit. Zelf heb ik ook jaren een MBP gehad en zelfs een model van 2011 heb ik nog voor een behoorlijk bedrag kunnen verkopen. Kortom, ook waarde wordt veel beter behouden.

Door alle negatieve reacties ben ik te veel gaan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
gerritsen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:09:

Uit je TS kan ik niet halen waarom je eigenlijk een mbp nodig zou hebben. Je hebt alleen een lijstje met specs gedefinieerd en schrijft iets over een 4K scherm.
Waarvoor ga je de laptop gebruiken? Is een 4K scherm een must of Nice to have? Of kun je het oplossen door de laptop te koppelen aan een 4K scherm als werkplek en mobiel het ingebouwde 1080 scherm te gebruiken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
rode stoel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:10:
Een vergelijkbare laptop is afgeprijsd:
pricewatch: MSI P65 8RD 030NL Creator

Wat vind je van dat model?
Overmorgen komt er ook weer een nieuwe actie op de dellpagina
Net zoals de topicstarter ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop met eenzelfde maximale budget.

Aanvankelijk had ik de MSI PS42 (14 incher) op het oog die tijdens de IFA werd gelanceerd, echter kwam later de MSI G65 (gaming)laptop en de P65 (gericht op content creators ipv gamers) in mijn visier. Massa's in-depth reviews beginnen lezen. Op zich een geweldige laptop, maar één groot nadeel: ze hebben het moederbord omgekeerd gemonteerd. Daarnaast is er behoorlijk wat flux rond het toetsenbord (je kan het iets te veel indrukken).

Als je dus je RAM of SSD wil vervangen, ben je verplicht je laptop helemaal te demonteren. Als je dan leest van ervaren tech blogs "zelfs voor ons is het een delicate klus en als je maar één kabeltje te bruusk afkoppelt, riskeer je je 2.500 dollar dure laptop in de vuilbak belandt". Jammer, anders had ik al lang een MSI GS65 of mogelijks de P65 gekocht.

Op techsites lees ik dat de core i7 9750H 28% sneller zou zijn dan de 8750H. Ben er zelf nog niet uit of ik voor de oude XPS15 9570 ga dan wel de XPS15 9580 ga. Het laatste jaar ben ik me beginnen verdiepen in videobewerking en special effects: Adobe Premiere Pro en After Effects. Extra rekenkracht komt, zeker in het geval van After Effects, aardig van pas. Ook benieuwd welke grafische kaart ze erin gaan steken - wetende dat Frank Azor (Dell XPS product manager) zich al liet ontvallen dat de RTX 2060 teveel warmte produceert voor het bestaande chassis, daarmee dat de Dell / Alienware m15 lang beide zijkanten enorme ventilatieroosters heeft.

Uiteindelijk zal alles, zoals bij velen, afhangen van de prijszetting. Hopelijk komen de nieuwe XPS15 modellen snel op de Coolblue webwinkel. Als er iets mee scheelt, weet je tenminste dat je het kan terugbrengen "moest het alsnog tegenvallen".

[ Voor 19% gewijzigd door CarLL op 17-04-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
CarLL schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:20:
[...]

Net zoals de topicstarter ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop met eenzelfde maximale budget.

Aanvankelijk had ik de MSI PS42 (14 incher) op het oog die tijdens de IFA werd gelanceerd, echter kwam later de MSI G65 (gaming)laptop en de P65 (gericht op content creators ipv gamers) in mijn visier. Massa's in-depth reviews beginnen lezen. Op zich een geweldige laptop, maar één groot nadeel: ze hebben het moederbord omgekeerd gemonteerd. Daarnaast is er behoorlijk wat flux rond het toetsenbord (je kan het iets te veel indrukken).

Als je dus je RAM of SSD wil vervangen, ben je verplicht je laptop helemaal te demonteren. Als je dan leest van ervaren tech blogs "zelfs voor ons is het een delicate klus en als je maar één kabeltje te bruusk afkoppelt, riskeer je je 2.500 dollar dure laptop in de vuilbak belandt". Jammer, anders had ik al lang een MSI GS65 of mogelijks de P65 gekocht.

Op techsites lees ik dat de core i7 9750H 28% sneller zou zijn dan de 8750H. Ben er zelf nog niet uit of ik voor de oude XPS15 9570 ga dan wel de XPS15 9580 ga. Het laatste jaar ben ik me beginnen verdiepen in videobewerking en special effects: Adobe Premiere Pro en After Effects. Extra rekenkracht komt, zeker in het geval van After Effects, aardig van pas. Ook benieuwd welke grafische kaart ze erin gaan steken - wetende dat Frank Azor (Dell XPS product manager) zich al liet ontvallen dat de RTX 2060 teveel warmte produceert voor het bestaande chassis, daarmee dat de Dell / Alienware m15 lang beide zijkanten enorme ventilatieroosters heeft.

Uiteindelijk zal alles, zoals bij velen, afhangen van de prijszetting. Hopelijk komen de nieuwe XPS15 modellen snel op de Coolblue webwinkel. Als er iets mee scheelt, weet je tenminste dat je het kan terugbrengen "moest het alsnog tegenvallen".
Thanks voor je uitgebreide reactie , zit in zelfde schuitje ongeveer. Heb helaas net te laat knoop doorgehakt om afgelopen weekend via dell de xps 15 i7 512gb 8gb ram te kopen. Wilde eigenlijk de 16gb ram variant maar hier had ik makkelijk zelf ram in kunnen zetten en dan had ik de xps 15 met 16gb ram voor iets minder dan 1600 gehad. Hopelijk komt de 16gb ram variant ook weer in de aanbieding.
Ik denk dat de afgeprijsde xps15 variant meer bang per buck zal geven dan de nieuwe xps 15. Denk jij dat de releaseprijs van de nieuwe xps gelijk zal liggen aan de huidige xps prijs? Huidige prijs is ook hoog namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
CarLL schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:20:
[...]

Maar ben misschien ook wel blij dat ik niet via dell heb gekocht want als je die reviews leest van dell Nederland consumenten afdeling kwa service en levering, en hoelang je je laptop kwijt kan zijn als er iets mis mee is en je stuurt hem terug, dan schrik je wel ff. Maar coolblue zal hetzelfde moeten doen toch die stuurt hem dan ook naar Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Ik heb een Dell Precision 7530 liggen. Nieuw, met garantie en factuur voor een mooie prijs. Kan ik je hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
rode stoel schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:08:
[...]

Thanks voor je uitgebreide reactie , zit in zelfde schuitje ongeveer. Heb helaas net te laat knoop doorgehakt om afgelopen weekend via dell de xps 15 i7 512gb 8gb ram te kopen. Wilde eigenlijk de 16gb ram variant maar hier had ik makkelijk zelf ram in kunnen zetten en dan had ik de xps 15 met 16gb ram voor iets minder dan 1600 gehad. Hopelijk komt de 16gb ram variant ook weer in de aanbieding.
Ik denk dat de afgeprijsde xps15 variant meer bang per buck zal geven dan de nieuwe xps 15. Denk jij dat de releaseprijs van de nieuwe xps gelijk zal liggen aan de huidige xps prijs? Huidige prijs is ook hoog namelijk.
Ik wil ook graag de 16GB RAM versie, te meer omdat mijn huidige HP bedrijfslaptop 16GB+500GB SSD heeft en zware Photoshop en InDesign bestanden of Premiere Pro projecten als een zonnetje draait (Intel UHD 630).

Goed idee om zelf 8GB toe te voegen, had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Ben ook van mening dat de afgeprijsde XPS15 meer bang voor bucks zal geven. Geen idee aan welke prijs ze de nieuwe XPS15 in de markt zullen zetten. Echter wel benieuwd naar reviews omtrent OLED paneel die nu al in de Alienware m15 zit.

Alleen ben ik er nog niet uit of een 4K scherm zijn nut heeft op een 15,6" laptop: in een aantal online reviews hoor je dat 4k zijn nut heeft voor "content creators". Enerzijds heeft het best een impact op de batterij: 10u op 1080p en 5-tal uur op 4K. Anderzijds, als ik thuis ben, kan ik m'n 32" 4K scherm eraan koppelen dus maakt het minder uit.

Benieuwd of Dell de nieuwe XPS15 nog deze maand zal aankondigen (embargo op 9de generatie Intel chips verloopt op 21 april) of dat het tot mei/juni gaat duren voor ze een persbericht versturen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritsen
koentjuh1987 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:51:
[...]

Uit je TS kan ik niet halen waarom je eigenlijk een mbp nodig zou hebben. Je hebt alleen een lijstje met specs gedefinieerd en schrijft iets over een 4K scherm.
Waarvoor ga je de laptop gebruiken? Is een 4K scherm een must of Nice to have? Of kun je het oplossen door de laptop te koppelen aan een 4K scherm als werkplek en mobiel het ingebouwde 1080 scherm te gebruiken?
Dit is geen kwestie van "nodig hebben". Ik gebruik al jaren lang een MBP maar het is natuurlijk niet de best betaalbare notebook op de markt. Vandaar dat ik ben gaan kijken naar een alternatief. Wat blijkt, het alternatief komt "dichtbij" en toch is deze naar mijn mening nog mijlen ver weg van de kwaliteit van een MBP.

Als ik zou kiezen voor wat anders dan had ik er wel één willen hebben met o.a. een 4K scherm e.d. Geen must maar nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
gerritsen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:26:
[...]

Dit is geen kwestie van "nodig hebben". Ik gebruik al jaren lang een MBP maar het is natuurlijk niet de best betaalbare notebook op de markt. Vandaar dat ik ben gaan kijken naar een alternatief. Wat blijkt, het alternatief komt "dichtbij" en toch is deze naar mijn mening nog mijlen ver weg van de kwaliteit van een MBP.

Als ik zou kiezen voor wat anders dan had ik er wel één willen hebben met o.a. een 4K scherm e.d. Geen must maar nice to have.
Mijlen ver van de kwaliteit? Lees jij überhaupt het nieuws en recenties over de recente MBP's en al hun issues. Beetje overdreven om alternatieven mijlen weg van die kwaliteit te noemen.

Als je echt een alternatief wilt voor je MBP dan zijn er naast de XPS 15 nog 2 opties naar mijn mening. Huawei matebook x pro en razer blade 15 (wanneer gpu ook wat uitmaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Xps 15 nu in aanbieding. Heb de 16gb full hd versie voor 1330 besteld met 10 procent kortingscode erbij. Misschien ook wat voor jou?
gerritsen schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:55:
Hi,

Al enige tijd probeer ik wat duidelijkheid te vinden rondom specificaties & releasedatum over de aanstaande Dell XPS 15 (2019) lijn maar vooralsnog valt dat (wellicht logischerwijs) tegen.

Ik ben voornemens een Dell XPS 15 aan te schaffen. Daarbij heb ik een tweetal vragenstukken waarvan ik afhankelijk van de release van de 2019 serie eenvoudiger een keuze kan maken.

Budget
€ 2.000

Minimale specs
  • 500 SSD
  • Intel i7
  • 16GB ram
  • GTX kaart (geen Quardo)
  • 15"
Vraag
Er valt genoeg te lezen over wel/geen 4K scherm. Als de 2019 lijn released wordt, zal de huidige (2018) vermoedelijk in prijs zakken waardoor die haalbaar kan zijn met mijn budget. Wat is jullie ervaring met prijsdalingen van de huidige lijn gedurende/na de aankondiging van een nieuwe XPS lijn?

De nieuwe lijn zal een OLED scherm bevatten. Wellicht moet ik überhaupt voor het nieuwe model kiezen i.p.v. wachten op een prijsdaling om vervolgens een beter 2018 model te kopen.

Source
https://www.techradar.com/news/dell-xps-15-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarLL
rode stoel schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:37:
Xps 15 nu in aanbieding. Heb de 16gb full hd versie voor 1330 besteld met 10 procent kortingscode erbij. Misschien ook wat voor jou?

[...]
@rode stoel ik kijk nog enkele dagen de kat uit de boom. Al moet ik toegeven dat de kortingen op de Dell website wel zéér interessant zijn: € 1.749 i.p.v. € 2.228, dat scheelt ruim € 479 _/-\o_

Op Reddit is er een thread over de XPS 15 9580 (2019) editie. Frank Azor, product manager van o.a. de Dell XPS serie" heeft enkele dagen geleden via Twitter laten weten dat ze morgen, dinsdag 23 april meer info uitbrengen over de 2019 editie:

Reddit: https://www.reddit.com/r/...5_9580_news_this_tuesday/
Twitter Frank Azor (Dell): https://twitter.com/AzorFrank/status/1119578643599065089

Reddit user: "NVIDIA is releasing the GTX 1650/1660 Ti information for laptop on Tuesday and that coincides with the release date from Azor on the XPS. Expect one of these to be in the new XPS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Oei ben benieuwd, hoop dat het niet opeens nog goedkoper wordt en ik nu een slechte deal heb gemaakt, voor jou hoop ik dat de prijs nog daalt, heb overigens sinds vrijdag nog geen bevestigingsmail van ze ontvangen. Ben benieuwd naar morgen!
CarLL schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:11:
[...]

@rode stoel ik kijk nog enkele dagen de kat uit de boom. Al moet ik toegeven dat de kortingen op de Dell website wel zéér interessant zijn: € 1.749 i.p.v. € 2.228, dat scheelt ruim € 479 _/-\o_

Op Reddit is er een thread over de XPS 15 9580 (2019) editie. Frank Azor, product manager van o.a. de Dell XPS serie" heeft enkele dagen geleden via Twitter laten weten dat ze morgen, dinsdag 23 april meer info uitbrengen over de 2019 editie:

Reddit: https://www.reddit.com/r/...5_9580_news_this_tuesday/
Twitter Frank Azor (Dell): https://twitter.com/AzorFrank/status/1119578643599065089

Reddit user: "NVIDIA is releasing the GTX 1650/1660 Ti information for laptop on Tuesday and that coincides with the release date from Azor on the XPS. Expect one of these to be in the new XPS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolt463
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
Nieuwe XPS komt in juni:

https://blog.dell.com/en-...whatever-you-play-create/
As always, XPS is on the forefront of technology updates, and will be offering the latest Intel Core and NVIDIA processors with Dell XPS 15 in June. The world’s smallest 15.6-inch performance laptop packs power and a stunning InfinityEdge design. More details to come.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarLL
Had er in de huidige 9570 een iets krachtigere GPU gestoken (genre gtx 1060) had ik zoals @rode stoel ook eentje besteld met de zotte promo het voorbije weekend (479 euro korting 8)7 ). Nu ik de specificaties zie van de nieuwe 9580 bijt ik nog even op mijn tanden tot juni.

Al ben ik evenzeer benieuwd hoe ze de throttling en coil whine issues hebben aangepakt in dit nieuwe model. Uit wat ik online kan vinden, zou het nieuwe model qua chassis weinig afwijken van het huidige. Zeer benieuwd naar benchmarks Nvidia GTX 1660 Ti en 1650. Ook al game ik nog amper op Forza Horizon 4 na, 't blijft prettig een game te kunnen spelen zonder dat je alles op low moet zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritsen
Prima prijs op dell.com. Inmiddels typ ik dit vanaf mijn nieuwe MBP.
Pagina: 1