Vanuit mijn werk heb ik de mogelijkheid om een nieuwe telefoon te bestellen en daarbij een bepaald bedrag vergoed te krijgen(€185), helaas kan ik hierdoor niet zelf bepalen waar de telefoon gekocht wordt.
Momenteel heb ik een tweetal telefoons op het oog zoals de titel doet vermoeden, namelijk:
- €524,78 - Xiaomi Mi 9 16,2 cm (6.39") 6 GB 128 GB Dual SIM 4G Zwart 3300 mAh;
pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) Zwart
- €350,54 - Xiaomi Mi Mix 2S 15,2 cm (5.99") 6 GB 64 GB Dual SIM 4G Zwart 3400 mAh.
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2S (6GB ram, 64GB opslag) Zwart
Ik vraag mij af of de MI 9 zijn meerprijs van €174.24 het waard is. De grootste reden waarom ik op dit moment liever de MI 9 wil is vanwege de 128 GB aan opslag (en misschien ook wel omdat deze nieuw is
). Tevens voordat het argument wordt geplaatst dat Xiaomi Mi Mix 2S ook een 128 GB variant heeft, deze is niet helaas niet meer leverbaar op de betreffende website.
Op dit moment beschik ik over een Samsung Galaxy S5 welke 4 jaar oud is en een Samsung Galaxy S3 welke 6 jaar oud zal zijn (werktelefoon
). Dus qua performance is dit al een grote verbetering en vanwege de dual sim heb ik genoeg aan een telefoon. Het nadeel hiervan is dat bij de Mi Mix S2 de opslag niet kan worden uitgebreid met een externe SD kaart.
De bedoeling is dat ik met deze nieuwe telefoon minstens 4 jaar vooruit moet kunnen. Ik kan alleen niet beoordelen of de Xiaomi telefoons qua bouwkwaliteit goed genoeg zijn om dit aan te kunnen. De twee Samsung Galaxy telefoons zijn nog steeds in een goede staat buiten de hardware welke op dit moment traag begint te worden, doordat deze verouderd is en de batterij die wel vervangen wil/moet worden.
Concreet:
- Is de meerprijs van de Xiaomi MI9 tegenover de Xiaomi Mi MIX 2S het waard?
- Is de bouwkwaliteit van Xiaomi telefoons goed genoeg om jaren(4 jaar) mee te kunnen?
Momenteel heb ik een tweetal telefoons op het oog zoals de titel doet vermoeden, namelijk:
- €524,78 - Xiaomi Mi 9 16,2 cm (6.39") 6 GB 128 GB Dual SIM 4G Zwart 3300 mAh;
pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) Zwart
- €350,54 - Xiaomi Mi Mix 2S 15,2 cm (5.99") 6 GB 64 GB Dual SIM 4G Zwart 3400 mAh.
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2S (6GB ram, 64GB opslag) Zwart
Ik vraag mij af of de MI 9 zijn meerprijs van €174.24 het waard is. De grootste reden waarom ik op dit moment liever de MI 9 wil is vanwege de 128 GB aan opslag (en misschien ook wel omdat deze nieuw is
Op dit moment beschik ik over een Samsung Galaxy S5 welke 4 jaar oud is en een Samsung Galaxy S3 welke 6 jaar oud zal zijn (werktelefoon
De bedoeling is dat ik met deze nieuwe telefoon minstens 4 jaar vooruit moet kunnen. Ik kan alleen niet beoordelen of de Xiaomi telefoons qua bouwkwaliteit goed genoeg zijn om dit aan te kunnen. De twee Samsung Galaxy telefoons zijn nog steeds in een goede staat buiten de hardware welke op dit moment traag begint te worden, doordat deze verouderd is en de batterij die wel vervangen wil/moet worden.
Concreet:
- Is de meerprijs van de Xiaomi MI9 tegenover de Xiaomi Mi MIX 2S het waard?
- Is de bouwkwaliteit van Xiaomi telefoons goed genoeg om jaren(4 jaar) mee te kunnen?