Vraag

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:16
Vanuit mijn werk heb ik de mogelijkheid om een nieuwe telefoon te bestellen en daarbij een bepaald bedrag vergoed te krijgen(€185), helaas kan ik hierdoor niet zelf bepalen waar de telefoon gekocht wordt.

Momenteel heb ik een tweetal telefoons op het oog zoals de titel doet vermoeden, namelijk:
- €524,78 - Xiaomi Mi 9 16,2 cm (6.39") 6 GB 128 GB Dual SIM 4G Zwart 3300 mAh;
pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) Zwart
- €350,54 - Xiaomi Mi Mix 2S 15,2 cm (5.99") 6 GB 64 GB Dual SIM 4G Zwart 3400 mAh.
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2S (6GB ram, 64GB opslag) Zwart

Ik vraag mij af of de MI 9 zijn meerprijs van €174.24 het waard is. De grootste reden waarom ik op dit moment liever de MI 9 wil is vanwege de 128 GB aan opslag (en misschien ook wel omdat deze nieuw is :X ). Tevens voordat het argument wordt geplaatst dat Xiaomi Mi Mix 2S ook een 128 GB variant heeft, deze is niet helaas niet meer leverbaar op de betreffende website.

Op dit moment beschik ik over een Samsung Galaxy S5 welke 4 jaar oud is en een Samsung Galaxy S3 welke 6 jaar oud zal zijn (werktelefoon 8)7 ). Dus qua performance is dit al een grote verbetering en vanwege de dual sim heb ik genoeg aan een telefoon. Het nadeel hiervan is dat bij de Mi Mix S2 de opslag niet kan worden uitgebreid met een externe SD kaart.

De bedoeling is dat ik met deze nieuwe telefoon minstens 4 jaar vooruit moet kunnen. Ik kan alleen niet beoordelen of de Xiaomi telefoons qua bouwkwaliteit goed genoeg zijn om dit aan te kunnen. De twee Samsung Galaxy telefoons zijn nog steeds in een goede staat buiten de hardware welke op dit moment traag begint te worden, doordat deze verouderd is en de batterij die wel vervangen wil/moet worden.

Concreet:
- Is de meerprijs van de Xiaomi MI9 tegenover de Xiaomi Mi MIX 2S het waard?
- Is de bouwkwaliteit van Xiaomi telefoons goed genoeg om jaren(4 jaar) mee te kunnen?

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

het is een verschil van bijna 200€ maar er zijn verschillen tegenover je S5
geen verwisselbare accu zonder gereedschap
glazen achterkant
als je dat problematisch vindt kun je beter bij andere toestellen kijken.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ludwig005 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:50:
glazen achterkant
Er staat toch dat hij deze 2 op het oog heeft?

Over de bouwkwaliteit van Xiaomi hoef je je geen enkele zorgen te maken, dat is gewoon A kwaliteit.
Of het die 175 euro meer waard is, zul je zelf moeten bepalen. Beide zullen voorlopig nog gewoon softwareupdates ontvangen, die Mi 9 waarschijnlijk wat langer dan de Mi Mix 2S.
Kortom, beiden een prima koop, jij moet de afweging maken of je voor een nieuwere telefoon met iets groter scherm 175 euro meer wil uittrekken...

• NaxxiusX
Ludwig005 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:50:
glazen achterkant
Inderdaad, daarom vroeg ik me af of dit verschil gerechtvaardigd wordt door kwaliteit en functionaliteit. Dat er verschillen zijn tegenover mijn oude Samsung Galaxy S5 vindt ik redelijk normaal, aangezien deze volgens mij gereleased is in 2013.

Het niet verwisselen van de batterij lijkt iets dat steeds meer de norm wordt i.p.v. de uitzondering, helaas? Als de batterij kwaliteit goed genoeg is om langere tijd mee te gaan zou dit ook geen probleem hoeven zijn.

De glazen achterkant is wel tricky vergeleken met plastic... Zal er wel mooier uit zien! Gelukkig ben ik niet iemand die meerdere malen per jaar zijn telefoon op de grond laat vallen.
ChinaGeek schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:35:
[...]
Over de bouwkwaliteit van Xiaomi hoef je je geen enkele zorgen te maken, dat is gewoon A kwaliteit.
Of het die 175 euro meer waard is, zul je zelf moeten bepalen. Beide zullen voorlopig nog gewoon softwareupdates ontvangen, die Mi 9 waarschijnlijk wat langer dan de Mi Mix 2S.
Kortom, beiden een prima koop, jij moet de afweging maken of je voor een nieuwere telefoon met iets groter scherm 175 euro meer wil uittrekken...
Zelfde eigenlijk als bij het bovenstaande commentaar als deze 175 euro ergens gerechtvaardigd wordt vindt ik het geen probleem om meer uit te geven.

Toevallig ervaring met de "Screen on time" van de Mi9 ik las dat deze rond de 7 uur ligt?

• ChinaGeek
NaxxiusX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:06:
[...]

Inderdaad, daarom vroeg ik me af of dit verschil gerechtvaardigd wordt door kwaliteit en functionaliteit. Dat er verschillen zijn tegenover mijn oude Samsung Galaxy S5 vindt ik redelijk normaal, aangezien deze volgens mij gereleased is in 2013.

Het niet verwisselen van de batterij lijkt iets dat steeds meer de norm wordt i.p.v. de uitzondering, helaas? Als de batterij kwaliteit goed genoeg is om langere tijd mee te gaan zou dit ook geen probleem hoeven zijn.

De glazen achterkant is wel tricky vergeleken met plastic... Zal er wel mooier uit zien! Gelukkig ben ik niet iemand die meerdere malen per jaar zijn telefoon op de grond laat vallen.

[...]

Zelfde eigenlijk als bij het bovenstaande commentaar als deze 175 euro ergens gerechtvaardigd wordt vindt ik het geen probleem om meer uit te geven.

Toevallig ervaring met de "Screen on time" van de Mi9 ik las dat deze rond de 7 uur ligt?
Ik verwacht dat de verschillen in batterijduur marginaal zullen zijn.
Eerlijk gezegd kan ik niets vinden op basis waarvan die 175 euro extra gerechtvaardigd zou zijn, buiten dat je een iets snellere en meer up to date telefoon hebt.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

De mi mix 2s is een jaar ouder dus verwacht een jaar minder lang os updates en een jaar minder lang security patches.
Als je dit niet belangrijk vind zou ik ook voor de mix 2s gaan.

Liefhebber van Tweakers

• NaxxiusX
pino85 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:00:
De mi mix 2s is een jaar ouder dus verwacht een jaar minder lang os updates en een jaar minder lang security patches.
Als je dit niet belangrijk vind zou ik ook voor de mix 2s gaan.
Wat kun je verwachten qua os updates en security patches van een levenrancier als Xiaomi?

De Mi Mix 2S kan op dit moment worden geüpgraded naar MIUI 10 9.1.24 en Android 9.0.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

@NaxxiusX

Ik heb zelf geen Xiaomi dus durf er niet heel veel over te zeggen maar stel je vraag in deze topics of gebruik de zoekfunctie daar;
Sowieso is het handig om de ervaringen te lezen.

[Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie

[Xiaomi Mi Mix 2S] Ervaringen & Discussie

Succes!

Liefhebber van Tweakers

• ChinaGeek
NaxxiusX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Wat kun je verwachten qua os updates en security patches van een levenrancier als Xiaomi?

De Mi Mix 2S kan op dit moment worden geüpgraded naar MIUI 10 9.1.24 en Android 9.0.
Voor 3 tot 4 jaar zit je zeker goed qua updates. Xiaomi staat bekend als 1 van de beste updaters van alle fabrikanten.

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:17
Het is moeilijk om te zeggen, omdat ik niet weet hoeveel 175 voor jou is. Als dit relatief veel geld voor je is, zou ik persoonlijk de Mi Mix 2S kopen. Je krijgt een vlaggenschip van vorig jaar en er is echt weinig mis mee. De Mi 9 is echter wel een beter toestel en als je het kan missen, is het denk ik de meerwaarde wel waard, zeker als je er 4 jaar mee wilt doen.

• NaxxiusX
pino85 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:59:
@NaxxiusX

Ik heb zelf geen Xiaomi dus durf er niet heel veel over te zeggen maar stel je vraag in deze topics of gebruik de zoekfunctie daar;
Sowieso is het handig om de ervaringen te lezen.
Succes!
Bedankt voor de tip, toevallig twee van de topics die ik al door ben gegaan O-)
stijnvbml schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:10:
Het is moeilijk om te zeggen, omdat ik niet weet hoeveel 175 voor jou is. Als dit relatief veel geld voor je is, zou ik persoonlijk de Mi Mix 2S kopen. Je krijgt een vlaggenschip van vorig jaar en er is echt weinig mis mee. De Mi 9 is echter wel een beter toestel en als je het kan missen, is het denk ik de meerwaarde wel waard, zeker als je er 4 jaar mee wilt doen.
Ik snap je punt. Ik zou er in ieder geval niet van wakker hoeven te liggen als ik 175 euro meer uitgeef aan een telefoon, toevallig heeft een collega de Mi Mix 2s gekocht dus eens bekijken hoe die telefoon bevalt komende week.
ChinaGeek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:00:
[...]
Voor 3 tot 4 jaar zit je zeker goed qua updates. Xiaomi staat bekend als 1 van de beste updaters van alle fabrikanten.
Dit wist ik niet. Had verwacht dat dit wel mee zou vallen, aangezien Xiaomi redelijk klein is in Europa.

Is het eigenlijk waar dat Xiaomi winst maakt d.m.v. reclame op hun telefoons?

[ Voor 15% gewijzigd door NaxxiusX op 17-03-2019 18:49 ]

Pagina: 1