Externe geluidskaart tbv 7.1 geluidsset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Biogi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zoek een?
Een externe geluidskaart. Ik heb nog (ergens) op zolder een Creative Inspire T7700 set staan welke ik bij mijn oude pc gebruikte. Nu past helaas de geluidskaart niet op het moederbord welke ik in mijn nieuwe (verouderde) pc heb. Nu wil ik dus allemaal upgrades shortcutten door een externe geluidskaart aan te schaffen.

Huidige MB: IPM17-TP http://www.findlaptopdriver.com/motherboard-ipm17-tp-specs/
Geluidskaart welke niet past: Creative Sound Blaster X-Fi SB0460 XtremeMusic PCI Sound Card SB0460 / NR603 https://www.esaitech.com/...c-7-1-pci-sound-card.html

De aansluiting van set moet middels vier plugs.

Is dit een optie?
productreview: Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1 review door Luxurydiver

Wat is je budget?
€130,- (zit natuurlijk wel wat rek in.)

Alvast bedankt voor de hulp! :)

[ Voor 38% gewijzigd door Biogi op 12-03-2019 13:34 ]

Beste antwoord (via Biogi op 17-03-2019 22:22)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Samengevat: je wilt een externe geluidskaart met analoge uitgangen voor 7.1. Externe USB soundcards met 7.1. geluid:

categorie: Geluidskaarten

De bovenste heeft geen analoge uitgangen voor alle kanalen, kom ik op een goedkoper model en een duurder model:

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

pricewatch: Asus Xonar U7 MKII

Ikzelf heb meer vertrouwen in de kwaliteit van de Asus dan van de Sweex, dus mijn keuze zou op de Asus vallen.

Alle reacties

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 12:12
Vrij summiere topic start. Welke geluidskaart (merk, serie/type) past niet in welk moederbord?
Daarnaast, voor zover ik kan zien zitten er achterop de T7700 gewoon de standaard 3.5mm gekleurde aansluitingen voor surround setjes die je ondertussen ook al bijna?/ruim? 10 jaar standaard op het moederbord hebt zitten.

• Biogi
MonkeyJohn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:04:
Vrij summiere topic start. Welke geluidskaart (merk, serie/type) past niet in welk moederbord?
Daarnaast, voor zover ik kan zien zitten er achterop de T7700 gewoon de standaard 3.5mm gekleurde aansluitingen voor surround setjes die je ondertussen ook al bijna?/ruim? 10 jaar standaard op het moederbord hebt zitten.
Topic iets aangepast. Excuses voor de "summiere" tekst. Ik ben hier niet echt in thuis. Anders zou ik niet om hulp vragen ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• PageFault
Samengevat: je wilt een externe geluidskaart met analoge uitgangen voor 7.1. Externe USB soundcards met 7.1. geluid:

categorie: Geluidskaarten

De bovenste heeft geen analoge uitgangen voor alle kanalen, kom ik op een goedkoper model en een duurder model:

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

pricewatch: Asus Xonar U7 MKII

Ikzelf heb meer vertrouwen in de kwaliteit van de Asus dan van de Sweex, dus mijn keuze zou op de Asus vallen.

• MonkeyJohn
Kijk dat is al veel meer info waar we wat mee kunnen (y).
De optie die je zelf geeft is maar 5.1 i.p.v. 7.1 dus dan heb je in principe 1 aansluiting te weinig voor de 7.1 set.

Moet het per se een externe geluidskaart zijn of zou een andere interne geluidskaart ook een optie zijn?
Zoiets zoals dit zou ook nog kunnen: pricewatch: Asus Xonar DSX (Deze heb ik zelf nog ergens ongebruikt liggen).
Of één van de andere opties: categorie: Geluidskaarten

Als extern een harde eis is kom je uit bij de opties die @PageFault al aangaf.

• Biogi
Helaas is een interne geen optie aangezien er een videokaart ingeprikt zit. Vandaar dat ik opzoek ben naar een externe. Welke ik zelf voorstelde was een voorbeeld. Dus de optie die PageFault aangeeft is iets waar ik naar wil gaan kijken. Zijn er meer vergelijkbare producten zoals de pricewatch: Asus Xonar U7 MKII?

• MonkeyJohn
Als ik naar de specificaties van het moederbord kijk zit er ook nog een 'PCI-e x1' connector op, ziet er hetzelfde uit als waar de videokaart op zit ingeprikt alleen een stuk kleiner/korter. Vandaar dat ik het voorbeeld geef van die kaart. Mocht je interesse hebben stuur even een PB.

Wat betreft de opties van PageFault is die xonar U7 de enige/beste optie, de rest (inclusief de sweex) ziet er allemaal hetzelfde uit met hun eigen merknaam erop geprint. Dus dat zegt mij ook genoeg over dat het een random ingekocht product is puur om het assortiment uit te breiden.

• Biogi
Wat mij opvalt bij deze is als ik naar de derde foto kijk is dat er geen aansluiting voor de sub zit? Of begrijp/zie ik nu iets niet.

• PageFault
Download effe de handleiding, misschien zit die bij Ctr erbij, rear en side zijn ook dubbele kanalen.

• MonkeyJohn
Die is gecombineerd met de 'ctr' volgens de asus website, net zoals op de T7700 zo te zien.

• Biogi
Heren bedankt voor jullie tips en commentaar. De
pricewatch: Asus Xonar U7 MKII zal morgen bij mij afgeleverd worden.
Pagina: 1