Toon posts:

Homemade waterblok goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een waterblok gemaakt uit een Coolermaster cooler. Heel scrap, maar wel waterdicht ;). Ik heb nu mijn Duron650@950@1,85V. Ik heb alleen een emmer, dus geen radiateur of koelbox. CPU temp met nieuw koud water=ong 30. na een tijdje wordt de CPU idle 35-36. Het water voelt best wel koel aan. Kamer temp is ong 22. Met gamen en dus stressed toestand wordt de temp zo'n 37 graden. gemeten door MBM5 en BIOS. CPU verhoging van maar 1 graad, maar het water voelt dan wel erg warm aan. Niet heet, maar wel warm.(wat warmer dan lauw).

Mijn vraag:

Zijn deze temps goed? Kan iemand misschien de C/W uitrekenen voor me? En zal een radiateur of een koelbox veel uitmaken kwa temp?

BTW radiate geeft een Wattage aan van bijna 50Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ooh ja en ik heb een MSI Pro2-A. Laatste BIOS ect. Er zit een shim op en wat witte thermal paste. Beetje dik, maar dit was/is een test. Ik heb namelijk een erg provocorische clip en wilde er 1 bij de oc-shop kopen. Ik heb die clip nu gekocht, maar het is te klein :'( Dus ik ga er binnenkort nog geen AS II op doen.(nog geen zin)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Lijkt mij niet echt een slechte prestatie.

Een radiator kan idd nog behoorlijk uitmaken. Je water zal daardoor afkoelen tot een graad of 5 boven kamertemperatuur (afhankelijk van type radiator en fans).
Je zit dan wel met een fan die weer geluid geeft, maar als je die op 7 volt laat draaien, dan hoor je die bijna niet.

Overigens zijn we denk ik allemaal zo begonnen, met een emmer naast de computer. Wat dat betreft dus niets vreemds. Volgende stap is dus wellicht het zoeken naar een radiatortje, en deze in de kring hangen.

• php
  • Niet online

php

En over die clip: Wellicht kan je langere pootjes maken van een stukje lasdraad, of een fietsspaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu toch nog 1 80x80 systeem fan aan dus...mijn Seagate HDD maakt alleen wat irri cirkelzaag geluiden, maar daar kun je weer niks aan doen :(

• php
  • Niet online

php

Hard op de grond gooien wil nog wel eens helpen.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo handig in het maken van dingen met metaal. Maar het is een idee. Zal ff kijken of ze wat metaaldraad bij de praxis/gamma hebben. Moet er toch morgen naartoe voor mijn volgende waterblok.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:30 schreef Herman het volgende:
Hard op de grond gooien wil nog wel eens helpen.......
Ik heb 't via een omweg gekregen, dus geen garantie :(.
Anders had ik het echt wel gedaan.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op dinsdag 24 juli 2001 22:31 schreef Aico het volgende:
Ik ben niet zo handig in het maken van dingen met metaal. Maar het is een idee. Zal ff kijken of ze wat metaaldraad bij de praxis/gamma hebben. Moet er toch morgen naartoe voor mijn volgende waterblok.
mischien werkt een houten waterblok? als je niet handig bent met metaal.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 24 juli 2001 22:14 schreef Aico het volgende:
Ik heb een waterblok gemaakt uit een Coolermaster cooler. Heel scrap, maar wel waterdicht ;). Ik heb nu mijn Duron650@950@1,85V. Ik heb alleen een emmer, dus geen radiateur of koelbox. CPU temp met nieuw koud water=ong 30. na een tijdje wordt de CPU idle 35-36. Het water voelt best wel koel aan. Kamer temp is ong 22. Met gamen en dus stressed toestand wordt de temp zo'n 37 graden. gemeten door MBM5 en BIOS. CPU verhoging van maar 1 graad, maar het water voelt dan wel erg warm aan. Niet heet, maar wel warm.(wat warmer dan lauw).

Mijn vraag:

Zijn deze temps goed? Kan iemand misschien de C/W uitrekenen voor me? En zal een radiateur of een koelbox veel uitmaken kwa temp?

BTW radiate geeft een Wattage aan van bijna 50Watt.
dit wou ik vandaag ook maar es gaan doen ( heb er 1 over dus )
met wat heb je hem dicht gemaakt ? met plexie glas?
zoja welke lijm heb je gebruikt
heb je foto's

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
je cpu verbruikt nu 67,5 watt

met radiate kan je ook je c/w uit rekenen

Verwijderd

Nou nog niemand heeft de C/W waarde uitgerekend, wat je moet staat er eigenlijk al. De temperatuur toename delen door het aantal watt.

37-22 = 15graden

15/50 (of 15 / 67) heb radiate even niet bij de hand geeft dus 0,3 of 0,22 C/W

Verwijderd

Heb je foto's van je koelblok? Das namelijk wel handig...

Verwijderd

Topicstarter
Radiate heb ik wel, maar die update werkt maar niet. 'division by zero' error. Maar is wat is de C/W waarde van bijv. een Maze II? En ik het waterblok heb ik al af en het is waterdicht. Ik wilde het met plexiglas doen, maar dat had ik niet bij de hand, dus heb ik het met het plastic van een cd hoesje gedaan :D. De deksel met de in- en uitgang van het water is van hout. Ik maak er morgen foto's van en zal ze denkelijk begin volgende week op i-net zetten. Ik heb zelf geen scanner...dus duurt het ff wat dagen.

Ik heb net ff een radiator gehaald bij de sloop. Het is een kleine van een scooter. FF testen nu en kijken of de temp omlaag gaat.

bye

Verwijderd

Topicstarter
Nou....ik heb dus die radiator erin zitten. Er blaast een 80x80 fan op. Misschien moet ie zuigen? Maar stressed is die nou 37 graden...hetzelfde als zonder radiator dus. De Casetemp is nu wel 25 volgens MBM. Het water blijft tot nu toe wel koel, maar de temp daalt niet echt. Is de doorstroming in het koelblok dan niet goed?
Pagina: 1