Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dopplert
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-03-2019
Beste allen,

Ik heb een rekentool gemaakt die je slagingskans kan berekenen met behulp van simulaties. Hij is gebouwd met R Shiny en wordt gehost op https://www.donaldduck.nl. Ik ben erg benieuwd naar feedback!

Ik hoop dat dit niet wordt gezien als spam. De tool is gratis, er zijn geen advertenties, er is geen tracking op de pagina, ingevoerde cijfers worden niet bewaard.

Hoort dit misschien in Algemene Zaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 12-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Mooie tool. Ik weet niet of het hier hoort (en mag), maar in ieder geval netjes gemaakt. Ik vraag me wel af hoe je die kansen berekent? Ga je hier uit van een normaalverdeling? Hoe kom je aan de standaarddeviatie?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopplert
Harrie_ schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:32:
Mooie tool. Ik weet niet of het hier hoort (en mag), maar in ieder geval netjes gemaakt. Ik vraag me wel af hoe je die kansen berekent? Ga je hier uit van een normaalverdeling? Hoe kom je aan de standaarddeviatie?
Het is een betaverdeling, waarvan de gebruiker de verwachte waarde instelt. Vervolgens wordt de variantie daar van afgeleid (hoger in het midden, lager rond de uiterste). Dat leek me enigszins redelijk; als iemand erg goed is en een 9 denkt te halen, dan zal deze persoon daar vast niet erg ver onder zitten. Rond de 5-6 kant het meer variëren.

Alles bij elkaar, denk ik dat het min of meer redelijk is, maar je hebt hier inderdaad direct een van de weinige maar grootste aannames in het gebruikte model gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door dopplert op 12-03-2019 13:45 . Reden: Typo, quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
3 opmerkingen om mee te beginnen.

1: zodra ik op de website kom, is die even normaal. maar na 0,5s gaat er een grijs vlak overheen (alsof je misschien gevraagd wordt cookies te accepteren o,i,d,, maar dan zonder werkelijke melding). De site is verder wel te besturen.
2: als ik een examen en profiel selecteer, gebeurt er verder niks. Wat gaat er mis?
3: Als ik de dropdownlist open met het pijltje, gaat het goed. Maar als ik dan op het pijltje omhoog druk om die weer te sluiten, dan sluit die hem, maar binnen 0,1s opent die de dropdown lijst gelijk weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qTDYeaAvlizscEeeFjdtv0zK/medium.png

Microsoft Edge 42.17134.1.0
Windows 10 Enterprise 1803
buid 17134.590

[ Voor 10% gewijzigd door 7Sins op 12-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopplert
7Sins schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:40:

1: zodra ik op de website kom, is die even normaal. maar na 0,5s gaat er een grijs vlak overheen (alsof je misschien gevraagd wordt cookies te accepteren o,i,d,, maar dan zonder werkelijke melding). De site is verder wel te besturen.
2: als ik een examen en profiel selecteer, gebeurt er verder niks. Wat gaat er mis?
3: Als ik de dropdownlist open met het pijltje, gaat het goed. Maar als ik dan op het pijltje omhoog druk om die weer te sluiten, dan sluit die hem, maar binnen 0,1s opent die de dropdown lijst gelijk weer.
[Afbeelding]

buid 17134.590
Bedankt voor de feedback!

Het is een R Shiny app, waarvan bekend is dat die wat minder met de Microsoft browsers werken. Maar belangrijker nog, kan ik zelf niet met Edge testen.

Dat grijze vlak zie je normaal als de verbinding verloren wordt (met een kleine 'reconnect' overlay). Vreemd dat dat gebeurd aan het begin. Ik ben sowieso niet erg tevreden met de laadsnelheid. Op mobile gaat het beter, dan zie je aanvankelijk alleen het deel dat snel laad, wat je eerst moet lezen, voordat je verder scrolt.

Jammer dat er ook nog wat bugs in zelfs die simpele dropdowns zitten. En lastig te fixen, ik heb weinig controle over Shiny en hoopte dat dit soort dingen cross-platform goed zouden gaan. Ik testte op Chromium en Firefox, en daar ging het goed. Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 20:27
7Sins schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:40:

[Afbeelding]

buid 17134.590
Ik heb dit ook alleen dan op Chrome, wel met verschillende extensies actief. Ook op Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dopplert
@7Sins @Verona27 Ik heb de dropdown selectie code nog een klein beetje strakgetrokken. Als het nu niet toevallig werkt, ga ik dit jammer genoeg de komende tijd niet kunnen verbeteren. Desondanks, bedankt voor de feedback.

[ Voor 4% gewijzigd door dopplert op 12-03-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
@dopplert het werkt nog steeds niet. Ik heb even kort gekeken en het lijkt er op dat bij event mousedown, je dropdownlist triggert om te sluiten, en bij mouseup ook een trigger is. Want als ik mousedown doe, dan sluit hij wel. En als ik dan de muis verplaats naar buiten en dan mouseup doe, dan is er niks aan de hand. Wellicht dat dat je een richting geeft voor waar naar te kijken.
Bij het openen van de dropdownlist reageert die wel alleen op mousedown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopplert
@7Sins Bedankt. Ik heb het gebruik van de selectize.js library weggehaald. Misschien lost dat iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Is dit een show off of heb je vragen mbt het verbeteren van je tool?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopplert
Zeror schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:37:
Is dit een show off of heb je vragen mbt het verbeteren van je tool?
Allebei: ik hoop dat deze tool nuttig is voor eindexamen makers, en ben benieuwd naar feedback voor verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dopplert schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Alles bij elkaar, denk ik dat het min of meer redelijk is, maar je hebt hier inderdaad direct een van de weinige maar grootste aannames in het gebruikte model gevonden.
Ook onafhankelijkheid is een behoorlijke aanname.

Hoe heb je eisen als "je 2 keer een 5 hebt, of één 5 en één 4, en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn. En het gemiddelde van al je eindcijfers ten minste 6,0 is" gemodelleerd? Alle n*(n-1) mogelijkheden afgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:35
Ik zou misschien ook iets toevoegen over het verschil tussen de SE's en CE's. Bij mij op school vielen de cijfers voor CE's systematisch 0,5 tot 1,0 punten hoger uit dan het SE gemiddelde wat gedurende het jaar opgebouwd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Ik zou het verschil tussen SE en geschatte CE ook meewegen. Als ik al heel goed in Engels ben (SE=9 bijvoorbeeld), maar heel slecht kan schatten, dan moet er minder waarde gehecht worden aan het deel eronder als ik voor een CE bijvoorbeeld een 6 als verwachting neerzet. Het is dan veel waarschijnlijker dat ik een 7 haal dan een 5.

En als het voor jezelf ook een oefening is om een webpagina te ontwikkelen, denk dan ook eens aan unit testen met bijvoorbeeld Selenium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ziet er leuk uit, maar het ziet er wel erg Bootstrapped uit. Een eigen stijl zou denk ik niet misstaan.
Nu komt het een beetje over als een gemiddelde studieopdracht.

Misschien is wat informatie over de examens ook wel een idee. Denk aan de tijdvakken, momenten wanneer deze plaatsvinden en wat tips m.b.t. leren een idee.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06

g0tanks

Moderator CSA
Geinige tool.

Persoonlijk stoor ik me aan de sliders. Ik vind niet dat ze iets toevoegen t.o.v. een tekstvak.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sitechecks zijn niet toegestaan.
Het algemeen beleid #verboden

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.