Ingebouwde boordcomputer zonder bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-03-2019
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraag en hoor graag ideeën.

Sinds vorige jaar heb ik een auto gekocht waar een ingebouwde boordcomputer in zit. Echter heeft deze geen bluetooth. Ik zit elke keer te hannesen met een AUX kabel, echter ook niet tevreden want moment als het volume hard staat hoor ik geruis. Zet ik dit via de telefoonharder vervormd het geluid sneller (overbelasting). Ook hierdoor is mijn aux ingang van mn telefoon lam geworden.

Ik heb gekeken naar alternatieven. AUX reciever van bol.com van 7 euro. Al 2 stuks versleten want deze kapte er op een gegeven moment ermee (1 kant van mijn boxen deden het nog).

FM transmitter in mijn 12V output is geen optie want deze zit op een onpractische plek.
Parrot carkit is nog misschien een optie, alleen ben ik totaal niet handig met knutselen aan auto's/elektronica.

Ik rij in een Seat Leon 1P uit het jaar 2007.

Heeft iemand hier misschien nog ideeën/opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06 10:35
Verados schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:10:

FM transmitter in mijn 12V output is geen optie want deze zit op een onpractische plek.
Maakt toch niet echt uit dat dit op een onpraktische plek zit?
Die van Xiaomi zijn zo klein dat je ze amper in de weg zitten. En je moet er ook nooit aankomen, want die start zijn eigen op / frequentie is aan te passen via gsm-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Andere radio met BT ?
Of carkit die ook kan straemen
(Parrot)
Wil je alleen streamen of ook bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik heb de volgende oplossing hiervoor in mijn auto: https://www.amazon.com/Lo...52385895&s=gateway&sr=8-3

De adapter werkt op 5v, dus ik heb de transformator afgeknipt en er een USB stekker aan gesoldeerd. Je kunt vast ook een USB naar DC stekkertje ergens kopen als je niet wilt solderen.

Dan is het als volgt aangesloten: 12v aansluiting van auto --> Logitech adapter --> aux ingang auto.

Je koppelt je telefoon aan de adapter en klaar is kees.

Ik heb het al een paar jaar zo werkend, er zijn vast andere adapters waar het ook mee werkt, maar dit is super betrouwbaar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
bottom line schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Maakt toch niet echt uit dat dit op een onpraktische plek zit?
Die van Xiaomi zijn zo klein dat je ze amper in de weg zitten. En je moet er ook nooit aankomen, want die start zijn eigen op / frequentie is aan te passen via gsm-app.
Hoe bedoel je precies dat ik er nooit aan moet komen?? Fysiek? Mijn 12V poort zit namelijk vlak naast/onder mijn handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
wd200 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:20:
Andere radio met BT ?
Of carkit die ook kan straemen
(Parrot)
Wil je alleen streamen of ook bellen ?
Ik zal voornamelijk muziek streamen, en word nog wel eens regemaltig gebeld als ik in de auto zit, maar het is niet dat ik continue achter het stuur zit te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verados schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Hoe bedoel je precies dat ik er nooit aan moet komen?? Fysiek? Mijn 12V poort zit namelijk vlak naast/onder mijn handrem.

Lukt dit niet denk je? Steekt maar een 4cm uit denk ofzo. Ok, dan heb je geen USB-poorten, maar wel bluetooth muziek :)

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 12-03-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-06 23:01
Heeft je leon een RNS radio? Zo ja, dan kan je die vervangen voor een beter model (hoeft niet oem te zijn. kan ook aftermarket)
Heb je geen RNS maar een die standaard niet uitwisselbaar is, dan installeer je er een

[ Voor 4% gewijzigd door 7Sins op 12-03-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
bottom line schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:36:
[...]

[YouTube: Xiaomi Car Charger ROIDMI 3S w/ Bluetooth Music Function - GearBest]
Lukt dit niet denk je? Steekt maar een 4cm uit denk ofzo. Ok, dan heb je geen USB-poorten, maar wel bluetooth muziek :)
Het is misschien wel een optie, ik heb ook gelijk research hierop gedaan. Wat ik al lees is dat er vrij veel mensen problemen hebben met betrekking tot zekeringen/accu bij gebruik van dit apparaat.

productreview: Xiaomi Roidmi 3S FM Transmitter review door Techrvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
7Sins schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:38:
Heeft je leon een RNS radio? Zo ja, dan kan je die vervangen voor een beter model (hoeft niet oem te zijn. kan ook aftermarket)
Heb je geen RNS maar een die standaard niet uitwisselbaar is, dan installeer je er een
De radio die er nu in zit, is standaard van Seat. Ook het linkje wat je mee stuurde lijkt er erg veel op.
Dus wat je aangeeft is radio unit vervangen door RNS radio?

Hier zal ik me even in moeten verdiepen om te kijken of zelfs mij dit lukt ( totaal A technisch betreft auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 09:58

Bob

Ik heb dit ingebouwd in de Fabia van mijn vriendin, gebruikt de stekker van de CD aansluiting. Werkt prima, wel even wennen dat je naar CD moet wisselen om bluetooth te hebben :)

Prijs kwaliteit wel een van de betere oplossingen.

http://anycarlink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-06 12:03
Opties op volgorde van kwaliteit van geluid:

1. Vervang je headunit met een exemplaar met bluetooth/ handsfree/ enz enz, je kan het zo gek maken als je wilt bijv met android auto/ apple carplay. Wat wellicht een issue is dat je een kap/ randje moet zoeken specifiek voor je auto, maar veel te vinden. Het is echt niet moeilijk. Je moet gewoon wat kabels overzetten.

2. Koop een bluetooth ontvanger met aux. Je koppelt je telefoon met de receiver. Van de receiver naar je headunit via aux. Je moet wel een betere kopen, die van 7 eur is wrs niks.

3. FM transmitter, kwaliteit gaat wel ietsje achteruit

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb zelf deze in de auto zitten 'Kinivo BTC455 Bluetooth'. Ik heb hem besteld via Amazon. Hij haalt zijn voeding uit de 12v aansluiting en start wanneer ik de auto start. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verados schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Het is misschien wel een optie, ik heb ook gelijk research hierop gedaan. Wat ik al lees is dat er vrij veel mensen problemen hebben met betrekking tot zekeringen/accu bij gebruik van dit apparaat.

productreview: Xiaomi Roidmi 3S FM Transmitter review door Techrvw
Nou, ik ben hier 2 jaar lang erg tevreden over geweest. Voor €20 had ik muziek en 2 usb poorten. Vond ik perfect. Als je de USB poorten niet gebruikt, betwijfel ik of je problemen gaat hebben met je zekeringen.
Maar als jij die 'vrij veel mensen' een breekpunt vindt, dan hoop ik dat je andere oplossing vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-06 23:01
Verados schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:54:
[...]

De radio die er nu in zit, is standaard van Seat. Ook het linkje wat je mee stuurde lijkt er erg veel op.
Dus wat je aangeeft is radio unit vervangen door RNS radio?

Hier zal ik me even in moeten verdiepen om te kijken of zelfs mij dit lukt ( totaal A technisch betreft auto's)
De eerste radio op die video ben ik zeer zeker van dat dat de radio is die jij hebt.
Het is opzich niet moeilijk. die video illustreert alles wat je moet doen. als het je niet lukt, dan kan je er nog voor kiezen om een RNS te kopen, een afdekplaat, en dan ga je naar een facebook groep zoals "vag koop en verkoophoek NL" en dan doe je daar een oproep voor een handige harry die niet 60 euro per uur verwacht zoals bij de garage om het in te bouwen.

Een RNS is een veelvoud beter dan de standaard radio die jij hebt. Beschikt ook over navigatie, DAB+ mogelijk, touch screen, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verados
7Sins schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:32:
[...]

De eerste radio op die video ben ik zeer zeker van dat dat de radio is die jij hebt.
Het is opzich niet moeilijk. die video illustreert alles wat je moet doen. als het je niet lukt, dan kan je er nog voor kiezen om een RNS te kopen, een afdekplaat, en dan ga je naar een facebook groep zoals "vag koop en verkoophoek NL" en dan doe je daar een oproep voor een handige harry die niet 60 euro per uur verwacht zoals bij de garage om het in te bouwen.

Een RNS is een veelvoud beter dan de standaard radio die jij hebt. Beschikt ook over navigatie, DAB+ mogelijk, touch screen, etc etc.
Het enige wat ik lastig vind als leek zijnde in de auto richting, dat ik bang ben een radio heb gevonden die totaal niet compatible is met het aansluitingen en dergelijk. Of ik denk juist veelste veel na over dit soort dingen en moet niet zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 09:05

houthakker

Poehé

Ik zou eerst dit eens proberen, kost de wereld niet. (maar zelf zou ik liever de hele head unit vervangen).
https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-audio-ontvanger-2/

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 21:49
Schakelt je sigaretten aansteker op het contact van je auto? Dus gaat hij uit als de auto uit staat en andersom?
Als dat het geval is zou ik blind die Roidmi kopen. Wat een geweldig ding. Ik rij al 2 jaar met de 2S versie rond, en ben er zeer tevreden over.
Pagina: 1