Hoe los ik twee muizen aan één computer connectie op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenoah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-01 12:17
Mijn vraag
Ik heb het probleem dat iemand uit mij studie dezelfde muis heeft als ik. Wanneer hij zijn muis beweegt, beweegt mijn cursor en andersom. Het is ook zo dat mijn eigen muis ook nog op mijn laptop werkt. Eigenlijk komt het signaal op beide PC van twee muizen binnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Trust GTX 130

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Google en Tweakers. Krijg vooral resultaten over hoe je het intentioneel wilt laten gebeuren. Ik wil het juist voorkomen.

USB poorten verwisselen werkt niet. Pas wanneer ze ver genoeg van elkaar verwijderd zijn of er één uit staat, hebben ze geen probleem meer met elkaar

Beste antwoord (via Jenoah op 12-03-2019 12:51)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Als ik dit lees op de productsite:
I have lost/broken the USB-receiver. How do I receive a new USB-receiver?
It's not possible to provide a replacement receiver for this product.
This is due to the fact that during production the product and receiver receive a unique code, so the product can only communicate with the bundled original receiver.

Dan kun je dus niet de frequentie/sleutel van de verbinding wijzigen. Je hebt toevallig pech dat er net een andere muis in de buurt is met dezelfde frequentie/sleutel. Je zult dus een andere muis moeten kopen. Het liefst een ander model, om te voorkomen dat je in hetzelfde schuitje komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 12-03-2019 11:00 ]

Cunning linguist.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als de muis en/of de klantenservice niet de mogelijkheid heeft om de frequentie of het kanaal van de muis te wisselen, zul je dit waarschijnlijk niet kunnen oplossen zonder de muis te vervangen. Ik denk dat je gewoon een toevalstreffer hebt dat je bij elkaar op hetzelfde kanaal zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat ga je niet oplossen, dit model heeft maar 1 (1way) RF kanaal en kan niet veranderd worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

I have lost/broken the USB-receiver. How do I receive a new USB-receiver?
It's not possible to provide a replacement receiver for this product.
This is due to the fact that during production the product and receiver receive a unique code, so the product can only communicate with the bundled original receiver.

Dan kun je dus niet de frequentie/sleutel van de verbinding wijzigen. Je hebt toevallig pech dat er net een andere muis in de buurt is met dezelfde frequentie/sleutel. Je zult dus een andere muis moeten kopen. Het liefst een ander model, om te voorkomen dat je in hetzelfde schuitje komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 12-03-2019 11:00 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Bart ® schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:59:
Ken niet specifiek de GTX 130 maar bij andere trust muizen staat dezelfde melding echter wanneer je een doos koopt met 30 stuks zitten er altijd wel 4 of 5 bij die op elkaar werken. Dus 'unique' is die zeker niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Ik zou Trust even mailen anders, die zullen ook wel gevoelig hier voor zijn. M.i. is dit een stukje non-conformiteit. Het zou niet zo moeten zijn dat je anno 2019 een muis niet meer kan gebruiken als iemand toevallig dezelfde heeft. Hebben ze maar 2 channels ofzo?

Vroeger kon je op je RC-auto tenminste vaak nog zelf kiezen uit een paar kanalen. Vind dit wel erg knullig van Trust . Bij gratie van de impopulariteit werken de producten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is hier wel een enorm budget merk 'Tust', kijk naar een fatsoenlijke Logitech daar zal je veel meer plezier aan beleven naar mijn idee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1