Nieuwe TV: LG 43UK6400 (369 euro) of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
Televisie voor slaapkamer
Ik ben dus op zoek naar een mooie tv voor in de slaapkamer. Aangezien het prijsverschil tegenwoordig tussen een FHD en 4k televisie nihil is, ben ik in principe in de markt voor een 43 inch 4k televisie, welke bij ons aan de muur gaat hangen op de slaapkamer.

budget
Ik wil tussen de 300-400 euro uitgeven. Ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan 4k resolutie overigens. Toch klinkt het tof om gebruik te maken van mijn netflix premium abo ;)

use-case
Het apparaat gaat vrijwel uitsluitend gebruikt worden als streaming-device. Een extra kastje aanschaffen en doortrekken tot aan de router zie ik niet zitten. Televisie via homeplugs werkt niet of nauwelijks en behoort niet tot de opties helaas.

LG 43UK6400
Ik heb deze televisie in het vizier. Voordelen: Active HDR, 4k, Wide-color gamut voor een prijs van 369 euro (amazon). Ik sta echter open voor goede alternatieven.

Jullie imput
Ik hoor graag of er binnen mijn budget betere beeldopties beschikbaar zijn. Dingen die ik belangrijk vind zijn: een vlotte TV OS: ik heb geen zin om naast de tv nog een 4k chromecast te moeten aanschaffen. Beeldkwaliteit: toch wel de belangrijkste factor. Wifi bereik: de TV moet genoeg bereik hebben om het 2.4/ (liefst)5ghz signaal van beneden op te vangen. Dat doen alle andere apparaten ook, maar je zult maar net een zondag TV hebben met zeer matig Wifi bereik en zonder 5ghz.

[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 12-03-2019 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de UK6400 gebruik maakt van een RGBW pixel structuur. Dit betekent simpelweg slechtere kleurweergave en minder scherpte. Verder betreft het een IPS-paneel wat zorgt voor een brede kijkhoek, maar een laag contrast waardoor zwart grijzig zal ogen in het het donker (lage zwartwaarden).

Aangezien het een slaapkamer-tv wordt neem ik aan dat er veel in het (half)donker gekeken gaat worden. In dat geval heeft m.i. een VA-type-tv de voorkeur (tenzij er sprake is van een brede kijkhoek (>25-30°). Deze tv's hebben namelijk een veel beter contrast, zwartwaarde en donkere kamer/scène-prestatie.

VA-alternatieven zijn de 40-inch Samsung NU70xx/NU71xx series. Volgens mij kan de 43' NU70xx ook IPS zijn. Zie hier voor een vergelijking tussen de UK6400 (6300) en NU7100.

Verder kun je nog kijken naar de Hisense H43AE6000 of de iets luxere AE6400. Hier, wat, reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
benbaba schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:53:
Houd er rekening mee dat de UK6400 gebruik maakt van een RGBW pixel structuur. Dit betekent simpelweg slechtere kleurweergave en minder scherpte. Verder betreft het een IPS-paneel wat zorgt voor een brede kijkhoek, maar een laag contrast waardoor zwart grijzig zal ogen in het het donker (lage zwartwaarden).

Aangezien het een slaapkamer-tv wordt neem ik aan dat er veel in het (half)donker gekeken gaat worden. In dat geval heeft m.i. een VA-type-tv de voorkeur (tenzij er sprake is van een brede kijkhoek (>25-30°). Deze tv's hebben namelijk een veel beter contrast, zwartwaarde en donkere kamer/scène-prestatie.

VA-alternatieven zijn de 40-inch Samsung NU70xx/NU71xx series. Volgens mij kan de 43' NU70xx ook IPS zijn. Zie hier voor een vergelijking tussen de UK6400 (6300) en NU7100.

Verder kun je nog kijken naar de Hisense H43AE6000 of de iets luxere AE6400. Hier, wat, reviews.
dank voor de toevoeging. Uiteindelijk is het echter daarvoor een LG 43UK6470 geworden voor een prijs van 369 euro. Ook al is het een IPS paneel, het zal er maar mee door moeten gaan. Ik heb goede verhalen gelezen over LG's Web OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47
Ik heb al jaren een LG met ips scherm op m'n slaapkamer, niks mis mee en prachtig beeld.
De tv hangt aan de muur boven en een beetje hoger dan het bed. Dus kijk je er wat schuin op vanuit het bed. Ik denk dat ips in zo'n geval sowieso in het voordeel is.
Veel plezier met je nieuwe tv!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Vulcan750 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:46:
Ik heb al jaren een LG met ips scherm op m'n slaapkamer, niks mis mee en prachtig beeld.
De tv hangt aan de muur boven en een beetje hoger dan het bed. Dus kijk je er wat schuin op vanuit het bed. Ik denk dat ips in zo'n geval sowieso in het voordeel is.
Veel plezier met je nieuwe tv!
Tot nu toe ook zeer tevreden mee. Ja, de zwartwaardes zijn niet perfect, maar de kleuren en webos bevallen zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
@WouterL Check ook even: http://www.ibood.com/nl/n...hd-smart-tv-43uk6470.html

Toch een nette aanbieding voor €299

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wrijf het er maar in :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ships, lees nu dat je het toestel al gekocht hebt?! Damn, sorry :)

Online gekocht toevallig? Dan zou ik even in overleg gaan met de verkopende partij of je voor dezelfde prijs kan krijgen (refund). Je hebt immers de mogelijkheid om hem binnen 14 dagen terug te sturen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:47:
Ships, lees nu dat je het toestel al gekocht hebt?! Damn, sorry :)

Online gekocht toevallig? Dan zou ik even in overleg gaan met de verkopende partij of je voor dezelfde prijs kan krijgen (refund). Je hebt immers de mogelijkheid om hem binnen 14 dagen terug te sturen ;)
Ja, maar retourneren is niet gratis. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gewoon doen, misschien komt die kwestie niet eens ter sprake en krijg je gewoon €69 terug ... of als tegoed. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
renzo4000 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:50:
Gewoon doen, misschien komt die kwestie niet eens ter sprake en krijg je gewoon €69 terug ... of als tegoed. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Je hebt groot gelijk. Ik zal eens een belletje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ze gaan helaas niet mee. Voor die 65 euro is het misschien alsnog waard om de TV terug te brengen langs een van de winkels van KE (in Zwolle of Arnhem). Ik denk er nog eventjes over na. Hartstikke dom eigenlijk van KE: ik denk dat de retour genomen TV een stuk meer geld kost dan die 65 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door WouterL op 19-03-2019 16:13 ]

Pagina: 1