49" QuadHD tv Aldi aanbieding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekwij
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-03-2021
NB het is een ultraHD

Beste Tweakers,

Ik zag dat deze aanbieding vanaf donderdag, bij de Aldi verkrijgbaar is.
https://www.aldi.nl/onze-...-x14907-7409.article.html

Nu heb ik zelf weinig verstand van televisies, maar ben ik wel op zoek naar een nieuwe, aangezien mijn oude fullHD Samsung alweer 8 jaar oud is. Dus mijn vraag aan jullie, is dit een degelijke tv, of kan ik beter wat meer uitgeven en een hoop meer waar voor m'n geld krijgen? (De onboard audio zal wel niet zo bijzonder zijn, maar ik heb een apart 5.1 systeem voor mijn geluid)
Dit is (denk ik) dezelfde tv met wat meer specificaties erbij.
https://www.displayspecifications.com/en/model/eda8182c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Simpel, €349 is geen geld voor een 49" ledtv....
Zijn er betere? Zeker, maar wel tegen minimaal 50% meer centjes.
Ik zou zeggen, probeer het! Maak de doos heel netjes open en bewaar alles zorgvuldig. Als het echt tegenvalt pak je alles weer netjes in en breng je de tv weer terug.
Met de 3 jaar garantie kan je er iig ook geen buil aan vallen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekwij
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-03-2021
Vulcan750 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:00:
Simpel, €349 is geen geld voor een 49" ledtv....
Zijn er betere? Zeker, maar wel tegen minimaal 50% meer centjes.
Ik zou zeggen, probeer het! Maak de doos heel netjes open en bewaar alles zorgvuldig. Als het echt tegenvalt pak je alles weer netjes in en breng je de tv weer terug.
Met de 3 jaar garantie kan je er iig ook geen buil aan vallen.
Dan wagen we het er maar op. Kan alleen nergens de echte specificaties of recensies over de Medion vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 22:45
google op medion X14907, krijg daar aardig wat hits op. 350 eu schijnt ook de normale prijs te zijn voor het scherm, zou 'm ook elders voor die prijs moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 18:26
Nou, ik heb gisteren de sprong gewaagd, want voor 349 euro is het een gokje waard. Maar hij gaat weer retour in de loop van de week.

Mooi scherm, maar teveel last van backlight bleeding rondom het scherm. En dat is voor mij een no-go.

En hier nog een review van de tv uit Duitsland. https://www.computerbild....V-Aldi-Nord-23075103.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:08
Als je graag een goedkope tv wil kan ik deze aanraden: pricewatch: LG 43UK6300PLB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
MarnickS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:55:
Als je graag een goedkope tv wil kan ik deze aanraden: pricewatch: LG 43UK6300PLB Zwart
TS ging voor een 49" tv, daarmee vergeleken is 43" erg mager. Je tip is opzich niet verkeerd, maar neem dan de 49" versie. Die kost bij Foka €419.
Echter in deze prijsklasse mag je wat backlight bleeding gewoon verwachten.
Het moet bij normaal tv kijken natuurlijk niet opvallen.
Die Medion tv met teveel backlight bleeding zou ik eerst gewoon eens omruilen, best mogelijk dat een ander exemplaar beter is. Maar verwacht geen perfect paneel, zelfs op ledtv's die het dubbele kosten zijn niet helemaal vrij van clouding of backlight bleeding... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik iets meer geld uitgeven want voor €50 a €100 extra heb je tv's van 'echte' tv-fabrikanten. Medion komt uit de fabrieken van het Turkse Vestel, net als bijv. Grundig, Finlux, Sharp etc.

Het IPS paneel zal waarschijnlijk wel van LG, JDI of iets dergelijks komen maar de aansturing oftewel algehele beeldverwerking zal bij merken als Samsung, LG, Sony, Phillips en zelfs Hisense en TCL beter zijn. Dit zal je o.a. terug zien in zaken zoals upscaling, bewegingsscherpte, contrast, kleurbereik- en volume, maar waarschijnlijk ook de bouwkwaliteit en smart-tv-ervaring. Er moet namelijk ergens op bezuinigd worden.

Als je veel overdag kijkt, een brede zithoek hebt en verder weinig eisen hebt of geen kritische kijker bent dan is bovenstaande Medion het overwegen waard. Ik persoonlijk zou het niet doen.

Hisense en TCL bieden meestal ook veel tv voor weinig. In NL veelal bij Otto te verkrijgen en anders, in dit formaat, bij Amazon.it. Voor €369 heb je al de Hisense H50AE6000 en de TCL 49DP602 / 600.

Bij de in Europa bekendere merken heb je voor iets meer betere instap TV's zoals de Philips 50PUS6203/6503/703 of de Samsung UE49NU71xx/UE50NU70xx.

De door mij genoemde TV's hebben overigens allen een VA-paneel wat betekent dat ze in ieder geval een veel beter contrast, zwartwaarde en donkere kamer/scène-prestatie hebben, maar een kleinere kijkhoek (dan de Medion). Waarschijnlijk is je huidige Samsung ook een VA LCD.
Pagina: 1