Upgrade voor m'n oude i7 3820

Pagina: 1
Acties:

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Hi Tweakers,

Ik denk dat het inmiddels hoog tijd is geworden om mijn oude beestje wat nieuw spul te geven.
En dan gaat het met name om Moederbord + CPU.

Huidige setup:
pricewatch: Intel Core i7 3820 Boxed
pricewatch: MSI X79A-GD45 (8D)
pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Nu is de gaming-periode op m'n PC wel al een tijdje voorbij (af en toe een potje League of Legends maar dat red ik wel met de GTX970).

Ik draai wel steeds meer en meer VM's op mijn PC, maar verder niets geks (geen zware gaming en/of rendering applicatie's).

Waar ben ik naar op zoek:
- Een nieuwe CPU op een hedendaagses socket (Ryzen of toch i5 of i7?)
- Een nieuwe Moederbord (lijkt me logisch)
- Eventueel nieuw RAM (16GB of toch 32GB)?
- Eventueel nieuwe SSD (M2?)

Overclocken heb ik eigenlijk nooit aan gedaan, dus is voor mij zeker geen must.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@EricNL Ik zou nog even wachten op Ryzen 3000 voor je nu geld uit gaat geven. Rzyen5 2600 tov je i7-3820 heeft weinig nut. je kunt beter straks de Ryzen5 3600 kopen(prijs zal met nu niet veel schelen, wel de prestaties) vanaf 7 juli weet je meer wanneer wat in de winkel ligt. SSD zou je nu al kunnen aanschaffen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Hackus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:30:
@EricNL Ik zou nog even wachten op Ryzen 3000 voor je nu geld uit gaat geven. Rzyen5 2600 tov je i7-3820 heeft weinig nut. je kunt beter straks de Ryzen5 3600 kopen(prijs zal met nu niet veel schelen, wel de prestaties) vanaf 7 juli weet je meer wanneer wat in de winkel ligt. SSD zou je nu al kunnen aanschaffen
SSD zat ik inderdaad ook al aan te denken maar ik investeer dan liever éénmaal €200 voor een 1TB M2 SSD (die helaas niet op mijn huidige moederbord kan).

Is de verwachting dat de opkomende Ryzens flinke performance winst op gaan leveren t.o.v. huidige Ryzens. Excuses als ik wellicht een rare vraag stel maar ik zit al enkele jaren totaal niet meer in de hardware (dat kun je denk ik wel zien aan m'n huidige i7 8)7 ).

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EricNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:34:
[...]

SSD zat ik inderdaad ook al aan te denken maar ik investeer dan liever éénmaal €200 voor een 1TB M2 SSD (die helaas niet op mijn huidige moederbord kan).

Is de verwachting dat de opkomende Ryzens flinke performance winst op gaan leveren t.o.v. huidige Ryzens. Excuses als ik wellicht een rare vraag stel maar ik zit al enkele jaren totaal niet meer in de hardware (dat kun je denk ik wel zien aan m'n huidige i7 8)7 ).
Ja, de Ryzen 5 3600 presteert gelijk of beter aan de huidige 2700. en voor ongeveer de p[rijs van de 2600 nu.
Je hoeft geen €200,- uit te geven aan een NVMe SSD, en NVMe heb je ook niet direct nodig.
pricewatch: Intel 660p 1TB Sata optie pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB 2.5" dat scheelt al veel tov je huidige HD.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.