Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangoFruit!
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-04-2024
Beste lezers,

Ik ben net met een nieuwe baan begonnen omdat het bij mijn vorige werkgever echt niet leuk meer was. Werkdruk te hoog, slechte sfeer, veel mensen met burn-outs etc.

Nu vind ik het bij mijn nieuwe baan toch tegenvallen. Ik heb veel minder contact met klanten dan verwacht, dit mis ik erg. Ook heb ik hier geen pensioenopbouw.

Ik kreeg via LinkedIn ineens een baan aangeboden. Ben daar vrijblijvend op gesprek geweest en het is een functie die meer bij mij past dan mijn huidige baan. Meer klantcontact en betere arbeidsvoorwaarden waaronder: meer loon voor minder uur, pensioenregeling, km vergoeding, extra’s die je zelf mag kiezen (bijv. extra vakantiedagen)

Nu ben ik eigenlijk geneigd om die kans te grijpen, maar vind eigenlijk ook dat ik het niet kan maken om nu al weer weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 178% gewijzigd door defiant op 15-03-2019 22:15 . Reden: Orginele post hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 14:48
Zit je niet toevallig nog in je proeftijd? Dat is voor beide partijen het moment om probleemloos uit elkaar te kunnen gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, proeftijd is voor beide partijen. Gewoon open zijn dat het je tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:03
Overstappen. Uiteindelijk ben je voor een bedrijf ook "slechts" een werknemer, ongeacht alle mooie dingen die ze soms beloven. Als puntje bij paaltje komt neemt de werkgever ook zonder problemen afscheid van jou. Tuurlijk is het een situatie die je liever wil voorkomen, maar kies vooral voor jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:06

JdM

Humbled

MangoFruit! schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:33:
[...] maar vind eigenlijk ook dat ik het niet kan maken [....]
Je huidige werkgever heeft je een minder aanbod gedaan dan je nu krijgt, dat kan hij eigenlijk niet maken.
Wie weet komt je huidige baas wel met een passend tegen voorstel wat dichter bij je nieuwe aanbod ligt.
Het is jouw carrière, niet die van je baas toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangoFruit!
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb in eerste instantie een overeenkomst voor een half jaar, daar heb je dan geen proeftijd op. Ergens vind ik dat wel het eigen risico van de werkgever aangezien je van beide kanten niet van te voren kunt weten of het ook echt bevalt of niet.

Echter speelt mijn geweten nu op....het was absoluut mijn intentie om voor langere tijd ergens aan de slag te gaan (ben eigenlijk een trouwe werkneemster) maar nu krijg ik dit aanbod ineens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 14:48
MangoFruit! schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:43:
Ik heb in eerste instantie een overeenkomst voor een half jaar, daar heb je dan geen proeftijd op. Ergens vind ik dat wel het eigen risico van de werkgever aangezien je van beide kanten niet van te voren kunt weten of het ook echt bevalt of niet.

Echter speelt mijn geweten nu op....het was absoluut mijn intentie om voor langere tijd ergens aan de slag te gaan (ben eigenlijk een trouwe werkneemster) maar nu krijg ik dit aanbod ineens...
Tja, IANAL maar als ik dit lees https://ontslag.nl/opzegg...komst-voor-bepaalde-tijd/ kan het nog lastig zijn ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

In het algemeen is een nieuwe werknemer in de eerste maanden nog niet heel effectief. HIj moet ingewerkt worden. De eerste maanden zijn dus vaak een investering. Je huidige werkgever zal daarom liever vroeg dan laat weten dat je weg gaat, aangezien hij nu nog niet zo veel heeft geïnvesteerd.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:50
gewoon eerlijk zijn en tegen je baas zeggen dat het wat tegen valt. Hij heeft er ook niks aan als je daar tegen je zin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:45
Dan spreek je toch met je nieuwe werkgever af dat je in dienst kan treden nadat je een half jaar bij huidige werkgever heb gezeten? Licht je huidige werkgever daar wel over in. Wellicht dat ze zelf besluiten dat het beter is om je eerder te laten gaan (want ongemotiveerd) of je in overeenstemming je werk leuker kan maken.

Goede werknemers zijn schaars en als ze je echt willen hebben, dan willen ze ook wel wachten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:20

Typhone

Who Dares Wins

Ook heb ik hier geen pensioenopbouw.
Dit kan in de huidige situatie natuurlijk nooit een argument zijn om weg te gaan. Dat wist je van tevoren al.
Ik vind dat ik het niet kan maken om nu al weg te gaan.
Niet emotioneel naar die zaken kijken. Als jij met een kind en een nieuwe hypotheek in je schoot geworpen zit en het gaat financieel slecht met het bedrijf dan werkt dat vice versa ook niet zo. Wat ik wel zou doen is eens om verder te kijken dan je neus lang is. Heel veel argumenten die je erbij haalt speelden namelijk geen rol bij de huidige functie (meer salaris, meer extra's etc.) maar worden nu opeens erbij gehaald om je overtuiging kracht bij te zetten. Die huidige baan past dus een stuk minder goed bij jou dan circa 4 weken geleden bij ondertekening van het contract werd gedacht.

Wat gebeurt er als er een variabele verandert bij de nieuwe functie? Het gras is altijd groener aan de overkant.

[ Voor 78% gewijzigd door Typhone op 12-03-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Contracten met bepaalde tijd zijn bindend voor beide partijen tenzij er een clausule is toegevoegd dat je hem mag opzeggen. Je hebt dus kans dat je helemaal niet weg kán. Houd dat even goed in de gaten.
Let ook op dat je dit niet nóg een keer kan doen, dan begint het wel op te vallen zeg maar. Je kan een foute overstap maken, dat zal niemand je kwalijk nemen, maar twee verkeerde overstappen in een rij betekend meestal dat het aan de persoon ligt. Wees daarvan bewust.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:53:
Dit kan in de huidige situatie natuurlijk nooit een argument zijn om weg te gaan. Dat wist je van tevoren al.
Natuurlijk kan dat wel een argument zijn..

Misschien wist ie het van te voren maar had hij zij er niet echt goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:45
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:03:
[...]
Misschien wist ie het van te voren maar had zij er niet echt goed over nagedacht.
Er zitten toch ook echt vrouwen op tweakers. Al is het maar voor één topic ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet altijd voor jezelf kiezen in dit soort gevallen.

Vanaf de werkgevers kant gezien, ik heb ook ooit een werknemer gehad die na 3 weken aangaf iets anders te gaan doen. Het was uiteraard zonde van de tijd die er in is gestoken maar of het nu na 3 weken of 3 jaar gebeurd maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Wat wel zo is dat we altijd naar hem refereren als 'het waren 3 fantastische dagen' als een soort inside joke... dus er is wel kans dat zoiets een beetje aan je naam blijft hangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat is dit nou weer voor iets vervelends, de openingspost geheel verwijderen na een antwoord.
Zo werkt dat natuurlijk niet op een forum. Het is geen hit 'n run.

Of is dat exemplarisch voor vertrekken binnen de proeftijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
TS, je zult geen positieve referentie kunnen krijgen. De ICT wereld is klein.

Waarom verwijder je de openingspost trouwens? Deze dien je te laten staan zodat anderen er later ook wat aan hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het verwijderen van het topic past geheel in de trend van de keuzes van de TS. Genoeg advies in nog geen uur tijd... :')

@Olaf van der Spek Je weet niet dat je geen pensioen opbouwt als je ergens gaat werken? Dat vraag je toch van tevoren in een gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:26:
@Olaf van der Spek Je weet niet dat je geen pensioen opbouwt als je ergens gaat werken? Dat vraag je toch van tevoren in een gesprek?
Ik weet zeker dat niet iedereen daar aan denkt.
En zelfs als je het weet kan het zijn dat je dat pas later als probleem ziet.
Echt relevant is het echter niet, ze heeft het niet naar haar zin en heeft iets beters gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Ik weet zeker dat niet iedereen daar aan denkt.
Nog een reden waarom het zonde is dat de TS haar OP zomaar weggooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Er zitten toch ook echt vrouwen op tweakers. Al is het maar voor één topic ;)
Er zitten er meer dan je denkt. ;) Alleen vallen ze niet op want iedereen op het internet is een man tenzij het tegendeel is bewezen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
SmurfLink schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Er zitten er meer dan je denkt. ;) Alleen vallen ze niet op want iedereen op het internet is een man tenzij het tegendeel is bewezen.
Hangt een beetje af van de site. :X
mamaforum bijvoorbeeld. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cadsite schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Hangt een beetje af van de site. :X
mamaforum bijvoorbeeld. O-)
Sowieso allemaal mannen daarzo. :p

Maar 't ging hier specifiek over Tweakers. ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:27
sambalbaj schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:15:
Wat is dit nou weer voor iets vervelends, de openingspost geheel verwijderen na een antwoord.
Zo werkt dat natuurlijk niet op een forum. Het is geen hit 'n run.

Of is dat exemplarisch voor vertrekken binnen de proeftijd?
Tsja, laatste tijd heel veel topics door mensen die even een account aanmaken en na enkele of soms zelfs geen reactie(s) gewoon weer weg zijn.

Persoonlijk pleit ik voor een model waarbij alleen users die minimaal een maand geregistreerd zijn een topic kunnen openen, of bij bijv. een X-aantal forumposts pas zelf een topic kunnen aanmaken. Dan krijg je die one-day-fly mensen niet continu en verdoen andere Tweakers hun tijd niet (toch vaak stank voor dank op zo'n forum ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Aangezien de TS geen intentie heeft om meer te participeren gaat deze op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.