Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuiswerk PC, geschikt voor 3 monitors + licht gamen

Pagina: 1
Acties:

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal thuis regelmatig werken op deze PC, dit varieert van Excel, Mail en Teamviewer tot licht Photoshop werk. Omdat ik vaak met een hoop vensters tegelijk open werk wil ik mogelijk uitbreiden van de huidige twee naar 3 schermen. Ook kijk ik graag een filmpje en game ik nog zeer af en toe, dit beperkt zich op het moment tot Hearthstone en Dota, maar als er in de toekomst nog een (niet al te veeleisend) spel uitkomt dat me erg aanspreekt wil ik dit ook kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200, inclusief monitors

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 oude TB HDDs, toetsenbord en muis, speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Behuizing (liefst niet te groot, liefst strak en stil, geen venster, incl DVD-rom)
  • CPU
  • Moederbord
  • RAM
  • Voeding
  • SSD
  • Monitoren
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Budget, maar zo mogelijk stil, strak, monitoren met kleine bezels.

Ga je overklokken?
Nee

Ik ben zelf begonnen met de BBG van maart, en heb alleen de videokaart vervangen door de MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC, en de behuizing voor de Cooler Master Silencio 352. Voor de monitoren viel mijn oog op de AOC I2490VXQ/BT Grijs: relatief goedkoop, strak, en mooi in opstelling van 3 te plaatsen. 24 inch en full hd lijkt mij prima voor mijn wensen.

Mijn vragen: werkt alles samen (videokaart met 3 monitors, moederbord, behuizing). Is de processor een goede keus, en is het de moeite waard nog de wachten op de nieuwe generatie. En natuurlijk: zijn er nog tips of dingen die ik over het hoofd zie?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 155,90€ 155,90
1ASRock B450M Pro4€ 75,99€ 75,99
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 184,05€ 184,05
1Cooler Master Silencio 352€ 59,90€ 59,90
3AOC I2490VXQ/BT Grijs€ 136,95€ 410,85
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 88,-€ 88,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,64

Verwijderd

Dit lijkt op het systeem dat ik onlangs heb samengesteld: Aangepast BBG mainstream-gamesysteem

Ik raad je aan de reacties daar even te lezen.

Ik zou de voeding vervangen met pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart, aangezien de MSI RX570 (volgens de PriceWatch) meer verbruikt dan de videokaart opgenomen in de BBG (en voor mij speelde tevens dat de BitFenix 550W slecht leverbaar was).

Eventueel processor upgraden naar 2600x.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:48
De 450w lekker laten zitten. Is een prima voeding voor een RX 570.
De behuizing heb ik meer moeite mee. Een Fractal Design Focus G Mini koelt veel beter en stiller dan de Silencio 352. Misschien is de Nanoxia Deep Silence 4 een optie maar kan op dit moment even niet zien hoe de verkrijgbaarheid is.

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
@Verwijderd Je hebt inderdaad bijna dezelfde build, hoe bevalt het? Nog iets dat je achteraf gezien anders had gedaan? Is ie stil genoeg, ook met de stock koeler op de Ryzen?

Over de monitoren ben ik nog niet zeker, was er een bepaalde reden dat je voor de Iiyama's bent gegaan? Ik vind de AOC er misschien iets luxer uitzien, zowel de rand als de voet.

Ook @Uszka: qua behuizing moet ik nog even nadenken inderdaad, omdat ik de dvdrom speler maar zeer sporadisch nodig ga hebben is het misschien een optie om een externe USB dvdrom te nemen, en dan kan ik gewoon voor een mooie dichte kast gaan zoals de Fractal Design Define Mini C van Achter.

Verwijderd

oioioi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:49:
@Verwijderd Je hebt inderdaad bijna dezelfde build, hoe bevalt het? Nog iets dat je achteraf gezien anders had gedaan? Is ie stil genoeg, ook met de stock koeler op de Ryzen?

Over de monitoren ben ik nog niet zeker, was er een bepaalde reden dat je voor de Iiyama's bent gegaan? Ik vind de AOC er misschien iets luxer uitzien, zowel de rand als de voet.

Ook @Uszka: qua behuizing moet ik nog even nadenken inderdaad, omdat ik de dvdrom speler maar zeer sporadisch nodig ga hebben is het misschien een optie om een externe USB dvdrom te nemen, en dan kan ik gewoon voor een mooie dichte kast gaan zoals de Fractal Design Define Mini C van Achter.
Heb vandaag het laatste onderdeel ontvangen en hij draait soepel & snel. Qua behuizing ben ik zeer te spreken over de Fractal Design Define Mini C, deze komt zeer high-end en degelijk over (geen flinterdunne panelen wat ik gewend was van eerdere pc's maar dikke panelen met geluidsisolerend materiaal etc.). Verder vind ik het formaat van de kast perfect.

Schermen van liyama omdat ik ook eerder daar al een scherm van had (niet echt uitgebreid onderzoek gedaan naar alternatieven). De voet vervang ik dus die gebruik ik niet. Denk dat je met de AOC-monitor ongeveer dezelfde kwaliteit kan verwachten :)

De AMD stock cooler produceert volgens mij het meeste geluid nu van de componenten in mijn pc, maar niet hinderlijk.Je zou eerst voor de stock cooler kunnen gaan, dan kan je deze altijd nog vervangen met een aftermarket cooler mocht het geluid je storen.