Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Denise884
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een HP laptop.

En eigenlijk heeft ie al behoorlijk wat kuren, meteen vanaf het begin.

Zo valt hij soms ineens uit, dan begint mijn laptop behoorlijk wat lawaai te maken en knalt het beeldscherm uit en start ie opnieuw op, dit duurt met elkaar best een tijdje voor er weer beeld is.

Ook kreeg ik laatst deze melding ( bijgevoegde foto )

Is dit een driver probleem? Fabrieksfout? Ik kan hem uiteraard nu nog terug sturen aangezien ik nog garantie bewijs heb maar als ik het zelf op kan lossen met hulp van jullie dan heel graag!

Enkele specificaties:

Windows 10 home
Systeem: processor AMD Ryzen 5 2500U with Radeon vega mobile GFX 2.00 GHz
Geinstalleerd geheugen : 8.00 GB ( 6.94 gb beschikbaar )
Type systeem: 64 bits besturingssysteem x64 processor

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/98481f2274769bc0b65b08d0272f7cf105f5c9e7/?url=http%3A%2F%2Fi1-news.softpedia-static.com%2Fimages%2Fnews2%2Fmicrosoft-updates-windows-10-blue-screen-of-death-with-qr-code-502827-2.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Denise884 op 11-03-2019 21:16 ]

• Denise884
Wat ik er nog even snel bij moet zeggen is dat het blauwe scherm vrij vlot ook weer weg ging, de teller met % ging ook niet lopen of zo. Laptop werd opnieuw opgestart en er leek verder weinig aan de hand al klopt dit natuurlijk niet. Doordat de melding al zo snel weer weg was kon ik niet goed zien of er ook een specifieke fout melding bij stond dat wijst op het probleem.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, als die nieuw is zou ik vooral bij HP aankloppen. Ja dan ben je hem wellicht even kwijt, maar je betaalt ook voor ondersteuning.

• Denise884
br00ky schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:22:
Tja, als die nieuw is zou ik vooral bij HP aankloppen. Ja dan ben je hem wellicht even kwijt, maar je betaalt ook voor ondersteuning.
Oke, dit is dus niet zelf op te lossen dan neem ik aan? Ben best handig met computers en mijn stiefvader werkt met computers ( systeembeheerder ) maar anders idd maar opsturen. Lees helaas best nogal eens wat klachten over de HP en dat ze best vaak fouten en kuren hebben.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Punt is dat de laptop open moet, wil je dingen gaan uitsluiten.

En aangezien je garantie hebt, moet je er nu niet zelf aan gaan sleutelen.

Tweakers Discord

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 11:50
Heb zelf een soortgelijk probleem ook gehad op een Envy 10inch 2 in 1. Bleek een driver probleem te zijn dat zich na toch wel redelijk lange (> paar maanden) heeft opgelost. Bij mij was het de driver voor de SD-kaart, die ik geïnstalleerd heb voor extra HD ruimte.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 15:06
Je kunt een start maken door die standaard HP Diagnostics tool te draaien. Als daar iets uitkomt weet je voldoende en kun je er makkelijk mee terug. Maar houd het inderdaad bij softwarematige checks en wees niet te terughoudend richting de winkel waar je 'm hebt gekocht. Stel je voor dat het een auto zou zijn die na een maand af en toe uitvalt midden op de snelweg. Dan wil je toch ook direct een nieuwe?

• Denise884
Ik zal in ieder geval contact op nemen met expert en HP. Ik denk ook dat het om een driver gaat, welke weet ik nog niet. Is beter dat ik er zelf mijn handen niet aan ga branden idd, kan ik het 1 en ander afweten van computers, ik blijf een hobby techneut. Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik had bij mijn OEM een probleempje met de RAID die veel crashes veroorzaakte. Het uitschakelen van RAID loste het op. Om maar een voorbeeld te geven van wat er allemaal verkeerd kan gaan. Als het zoveel lawaai maakt dan gaan die fans hard draaien en normaal gesproken zou dat moeten zijn omdat de temperatuur te hoog wordt. Je kan je stiefvader ernaar laten kijken maar ik zou inderdaad nog niet die laptop open maken. Je kan proberen de laptop te ruilen bij de winkel waar je die kocht (dan kunnen zij terug opsturen naar HP?) of anders opsturen naar HP?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 02:03 ]

Pagina: 1