Problemen naamsverandering bij verlengen abonnement T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:03
Hallo Tweakers,

Ik heb 22 februari een abonnement verlengt bij T-mobile voor een vriend. Zijn oude mobiel, een S7, was na een ongeval kapot gegaan waardoor hij een nieuwe wou hebben. Hij koos voor de S10+ 1tb. Na een beetje te hebben rond gekeken kozen we voor zijn vorige provider, T-mobile.

Ik bel T-mobile op met die vriend van me om het contract te verlengen, zij geven nog eens 2,50 korting en wij komen uit op een mooie abonnement. Waar we alleen achter komen is dat het contract niet op zijn naam staat maar op die van zijn moeder. Wij hebben daarom gevraagd hoe wij dit kunnen veranderen en de medewerker zei dat hij dat zonder enige problemen wel even kon oplossen door het gewoon even te veranderen. Vorige vrijdag zou het geleverd moeten worden maar er ging wat mis, kan gebeuren, dus het moest er vandaag zijn.

Vandaag komt de bezorger langs en die zegt dat er een probleem is. De info is niet veranderd en daardoor staat het geheel nog steeds op de naam van zijn moeder. Omdat die er niet is, hij heeft namelijk geen contact meer met zijn moeder, is de mobiel weer terug gegaan met de koerier, en nu heeft hij nog steeds geen werkende mobiel.

Vandaag dus maar naar T-mobile gebeld, zij zeggen dat we nu een paar dagen moeten wachten tot het terug is en daarna het contract moeten gaan overdragen. Maar dat kan dus niet omdat hij geen contact heeft met zijn moeder. De vraag daarom is heeft iemand een idee wat hij nu nog kan doen? Hij wil graag zijn nummer behouden en hij wil ook graag de pre-order extra's hebben.

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Een medewerker die zegt de naam wel even te kunnen veranderen pleegt fraude. Contract is contract namelijk. Toestemming van huidige contractant moet er altijd zijn

Snelste manier is nummer bij een andere aanbieder om te zetten naar prepaid en vervolgens op eigen naam een aanvraag te doen bij T-mobile(als je perse bij TM wil blijven)

[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 11-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een fix gegeven, zodat het duidelijker is dat het om een abonnement bij T-Mobile gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:58
T-Mobile kan dit niet voor je oplossen omdat dit SIM fraude in de hand zou werken.
Hierbij zetten oplichters mobiele nummers op hun eigen telefoon, waardoor ze bevestigings SMS'jes met inlog codes van bijvoorbeeld digiD of internetbankieren onderscheppen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-07 15:18
peize9 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:36:
Hallo Tweakers,

Ik heb 22 februari een abonnement verlengt bij T-mobile. Zijn oude mobiel, een S7, was na een ongeval kapot gegaan waardoor hij een nieuwe wou hebben. Hij koos voor de S10+ 1tb. Na een beetje te hebben rond gekeken kozen we voor zijn vorige provider, T-mobile.

Ik bel T-mobile op met die vriend van me om het contract te verlengen, zij geven nog eens 2,50 korting en wij komen uit op een mooie abonnement. Waar we alleen achter komen is dat het contract niet op zijn naam staat maar op die van zijn moeder. Wij hebben daarom gevraagd hoe wij dit kunnen veranderen en de medewerker zei dat hij dat zonder enige problemen wel even kon oplossen door het gewoon even te veranderen. Vorige vrijdag zou het geleverd moeten worden maar er ging wat mis, kan gebeuren, dus het moest er vandaag zijn.

Vandaag komt de bezorger langs en die zegt dat er een probleem is. De info is niet veranderd en daardoor staat het geheel nog steeds op de naam van zijn moeder. Omdat die er niet is, hij heeft namelijk geen contact meer met zijn moeder, is de mobiel weer terug gegaan met de koerier, en nu heeft hij nog steeds geen werkende mobiel.

Vandaag dus maar naar T-mobile gebeld, zij zeggen dat we nu een paar dagen moeten wachten tot het terug is en daarna het contract moeten gaan overdragen. Maar dat kan dus niet omdat hij geen contact heeft met zijn moeder. De vraag daarom is heeft iemand een idee wat hij nu nog kan doen? Hij wil graag zijn nummer behouden en hij wil ook graag de pre-order extra's hebben.

Mvg
Dany
toon volledige bericht
Zolang het contract niet op zijn naam staat, mag de helpdesk je überhaupt niet helpen met vragen over dit contract of nummer. Dus het is of contact met zijn moeder en de overdracht regelen, of het abonnement laten doorlopen. Meer opties zijn er niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

Reptile209

- gers -

Klein detail: je hebt een handtekening en kopie id van de huidige contracthouder nodig...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Oke. Dus het contact is verlengd door een persoon niet op het contract.... Raar.

Wie betaalde de rekeningen?

Dus telefoon terug naar T-Mobile.
En op zijn naam aanvragen. Helaas voor het nummer. Helaas voor de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mogelijk kun je het abonnement wel eerst omzetten naar een prepaid met behoud van het nummer.

[ Voor 3% gewijzigd door asmi2 op 12-03-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
Nummerbehoud kan ook achteraf. Je kunt dus een nieuw abonnement aanvragen, de huidige omzetten naar prepaid en later dat nummer weer overzetten naar je nieuwe abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

Dan verleng je niet en sluit je een nieuw contract af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Sowieso moet er, als hij het nummer dat nu op naam van zijn moeder staat wil overnemen, toestemming van zijn moeder zijn. Je kan dat een heel gedoe vinden, maar je kan je telefoon gebruiken voor 2FA via SMS en als die telefoon gebruikt wordt voor criminele activiteiten, staan ze ook bij de houder van het abonnement, dus dat is niet meer dan logisch. Ik heb de indruk dat de klantendienst al veel te veel gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 11:36

Dawn

..Sworn to the Dark..

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:26:
Oke. Dus het contact is verlengd door een persoon niet op het contract.... Raar.

Dit eerste is al bijzonder genoeg, omdat alleen de contractant het contract kan en mag verlengen.
Overigens kan je ongeacht de naam, wel van een ander persoon zijn rekeningnummer de bedragen afschrijven, dat is geen probleem.

enfin,
1) contact met zijn moeder laten zoeken om de overdracht te regelen
2) nieuw contract aanvragen op eigen naam (wanneer geen contact met moeders, dan ook nieuw nummer... want nieuwe aansluiting)

veel meer opties zijn er, zoals aangehaald, niet echt.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Een mogelijke optie is wellicht niet te verlengen maar het huidige abonnement met de huidige betalinsgmethode door te laten lopen en zelf een mobiel aan te schaffen. Dat is uiteraard niet een echte lange termijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:54

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ten naamstelling van een contract kan niet gewijzigd worden, dan moet er een nieuw contract worden afgesloten. Bron: Heb ik ooit zelf aan de hand gehad met een Energieleverancier.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 11:35
m-vw schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:37:
Ten naamstelling van een contract kan niet gewijzigd worden, dan moet er een nieuw contract worden afgesloten.
Een tenaamstelling kan gewoon worden gewijzigd wanneer beide contractspartijen en de (beoogd) nieuwe contractant daarmee akkoord zijn. Er is niks in de wet wat dat tegenhoudt.

Als de voorwaarden het wijzigen uitsluiten, of als de leverancier niet akkoord gaat, is het een ander verhaal, maar jouw ervaring met 1 leverancier is geen wet of stelregel.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wellicht werkt deze omweg:
Oude abonnement bij T-mobile beeindigen
Abonnement van 1 maand bij een andere provider afsluiten
Nummer porteren van T-mobile -> Andere provider
Nieuw abonnement bij T-mobile afsluiten onder eigen naam (kan wellicht nu al, ingangsdatum over meer dan een maand)
Nummer porteren van Andere provider -> T-mobile

Ik heb alleen geen idee welke gegevens er gecontroleerd worden bij het porteren van een nummer, dat zal je met T-mobile en de andere provider moeten overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
TommyboyNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:33:
Nieuw abonnement bij T-mobile afsluiten onder eigen naam (kan wellicht nu al, ingangsdatum over meer dan een maand)

Ik heb alleen geen idee welke gegevens er gecontroleerd worden bij het porteren van een nummer, dat zal je met T-mobile en de andere provider moeten overleggen.
Waarom een abonnement? Je kunt gewoon prepaid aanvragen, stuk goedkoper ivm aansluitkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

TommyboyNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:33:

Bij nummerportering zal je toch ook toestemming van de huidige contractant moeten hebben (incl handtekening en eventueel zelfs kopie ID)? Anders wordt nummers kapen voor 2FA wel heel makkelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Reptile209 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:39:
[...]

Bij nummerportering zal je toch ook toestemming van de huidige contractant moeten hebben (incl handtekening en eventueel zelfs kopie ID)? Anders wordt nummers kapen voor 2FA wel heel makkelijk ;)
De laatste keer dat ik een nummer porteerde, had ik volgens mij alleen een telefoonnummer en SIMkaart nummer nodig (en misschien een bevestigingsSMSje dat binnen kwam). Dit was echter inmiddels al meer dan een jaar geleden, dus ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:54

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Anders schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:09:
[...]

Een tenaamstelling kan gewoon worden gewijzigd wanneer beide contractspartijen en de (beoogd) nieuwe contractant daarmee akkoord zijn. Er is niks in de wet wat dat tegenhoudt.

Als de voorwaarden het wijzigen uitsluiten, of als de leverancier niet akkoord gaat, is het een ander verhaal, maar jouw ervaring met 1 leverancier is geen wet of stelregel.
Mijn ervaring maakt het inderdaad geen wet, maar als ik contact op neem met een leverancier en als antwoord krijg dat dit juridisch niet mogelijk is dan houdt het snel op. Bij mij was het zelfs enkel een naamswijziging vanwege een huwelijk.

Mocht er iemand info hebben dat het wel kan hoor ik het graag.

(Excuses voor deze kleine OT topickaping.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peize9 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:36:
Hallo Tweakers,
Ik heb 22 februari een abonnement verlengt bij T-mobile. Zijn oude mobiel, een S7, was na een ongeval kapot gegaan waardoor hij een nieuwe wou hebben. Hij koos voor de S10+ 1tb. Na een beetje te hebben rond gekeken kozen we voor zijn vorige provider, T-mobile. Ik bel T-mobile op met die vriend van me om het contract te verlengen, zij geven nog eens 2,50 korting en wij komen uit op een mooie abonnement. Waar we alleen achter komen is dat het contract niet op zijn naam staat maar op die van zijn moeder. Wij hebben daarom gevraagd hoe wij dit kunnen veranderen en de medewerker zei dat hij dat zonder enige problemen wel even kon oplossen door het gewoon even te veranderen. Vorige vrijdag zou het geleverd moeten worden maar er ging wat mis, kan gebeuren, dus het moest er vandaag zijn.

Mvg
Dany
toon volledige bericht
T-Mobile hersteld de fout als men het toestel terug heeft, dat staat buiten de moeder van je vriendje.
FF wachten dus.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:26:

Hij betaald zelf de rekening vanuit zijn eigen rekening.

Het opzeggen van is dan ook moeilijk, hij mag het zelf niet opzeggen maar het gaat wel van zijn rekening af...
Hackus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:00:
[...]
T-Mobile hersteld de fout als men het toestel terug heeft, dat staat buiten de moeder van je vriend.
FF wachten dus.
Zij zullen het dus het dus zelf herstellen, maar of ze ons daarmee zullen helpen... De periode van de Samsung actie is voorbij. Hopelijk is samsung wel zo aardig om het dan als nog te laten gebeuren.

Wat de boel nog moeilijker maakt is dat hij ook geen Nederlandse identiteit heeft, hij komt uit het VK. Het afsluiten van een nieuw abonnement wordt zo alleen maar lastiger.

[ Voor 37% gewijzigd door peize9 op 12-03-2019 19:58 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik weet niet hoe de band met zijn moeder is, maar hij kan natuurlijk de betalingen storneren. T-Mobile klopt dan bij zijn moeder aan en dan zal dat contract in ieder geval snel beeindigd worden denk ik. Daarna gewoon een nieuw abo zien af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

peize9 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:51:
[...]

Hij betaald zelf de rekening vanuit zijn eigen rekening.

[...]
Dat is natuurlijk makkelijk op te lossen met een incasso storneren. Het contract staat immers niet op zijn naam, dus hij is niet aansprakelijk voor de kosten. Na eerder contact met zijn naam heb je natuurlijk wel een klein kansje dat zijn naam bij deze telco op een zwarte lijst komt en hij nooit meer een abonnement kan afsluiten... :+
Maar als hij het huidige contract beëindigt, moeten de betalingen sowieso wel een keer ophouden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
Reptile209 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Dat is natuurlijk makkelijk op te lossen met een incasso storneren. Het contract staat immers niet op zijn naam, dus hij is niet aansprakelijk voor de kosten. Na eerder contact met zijn naam heb je natuurlijk wel een klein kansje dat zijn naam bij deze telco op een zwarte lijst komt en hij nooit meer een abonnement kan afsluiten... :+
Maar als hij het huidige contract beëindigt, moeten de betalingen sowieso wel een keer ophouden lijkt me.
Klopt, we hebben net een contract bij kpn afgesloten en stoppen het contract bij T-mobile. Mochten het toch nog problemen geven dan zal hij stoppen met betalen en dan is het maar het probleem van zijn moeder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-07 19:58
peize9 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:21:
[...]

Klopt, we hebben net een contract bij kpn afgesloten en stoppen het contract bij T-mobile. Mochten het toch nog problemen geven dan zal hij stoppen met betalen en dan is het maar het probleem van zijn moeder.
Geweldige oplossing....

Waarom niet gewoon de boel correct aanpakken en je kameraad laten overleggen met zijn moeder en het op die wijze correct oplossen voordat je andere partijen je eigen shit gaat laten opruimen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Dennism schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Geweldige oplossing....

Waarom niet gewoon de boel correct aanpakken en je kameraad laten overleggen met zijn moeder en het op die wijze correct oplossen voordat je andere partijen je eigen shit gaat laten opruimen....
Je weet alleen niet precies hoe het zit met zijn moeder, ik heb zelf het genoegen een hele leuke moeder te hebben, en zo zullen de meesten, maar zijn moeder is geen moeder te noemen. Daarmee gaat het niet lukken. Maar het komt goed. Het contract kan gewoon ontbonden worden.

We zitten nu alleen wel weer met het volgende probleem. Zijn nationaliteit is brits, we zijn bij tele2, tmobile en kpn geweest en alle 3 zeggen dat ze geen abonnement kunnen afsluiten... Ondanks dat hij hier al 13 jaar woont en een brp bij zich had... het kan ook nooit eens makkelijk zijn |:(

[ Voor 19% gewijzigd door peize9 op 13-03-2019 22:17 ]

Pagina: 1