Redactie tekort door de bocht aangaande BR-games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
reviews: Harry Potter Wizards Unite - Betere versie van Pokémon Go
Enerzijds waren dat de battle royale-games, geleid door Fortnite...
Nu weet ik niet onder welke steen @Tweakjur vandaan komt, maar BR games zijn zeker niet groot geworden door Fortnite. Fortnite is een game wat verre van succesvol was en waaraan Fortnite: Battle Royale is toegevoegd.

Maar ook met de juiste game/naam in gedachten, is Fortnite:BR zeker niet al jaren de leider, zoals de tekst hier wel lijkt te schetsen en dat is gewoonweg niet waar. Arma kreeg er een mod voor, H1Z1 ook en die waren aanvankelijk ook wel een succesje. Daarna kwam PUBG en uiteindelijk (als redmiddel voor Fortnite) kwam Fortnite: Battle-Royale. Dat laatst genoemde nu 'marktleider' (want ook dat is discutabel naar mijn idee) is, is leuk voor ze, maar dat maakt niet dat ze al jaren leider zijn, want dat zijn ze gewoonweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 12:41

Tweakjur

Redacteur
Fair point dat er eerdere games waren, maar de 'BR-hype' heeft dankzij Fortnite haast belachelijke vormen aangenomen. Sterker nog: voor Fortnite was die hype er amper, die begon met PUBG een beetje, maar werd door Fortnite opgeblazen.

Ik heb er nu 'met de afgelopen twee jaar Fortnite voorop' van gemaakt, om het wat duidelijker te maken.

PS> ik ben niet zo van de 'onder welke steen heeft xx geleefd'-opmerkingen. Dit soort feedback kan prima zonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakjur op 11-03-2019 17:09 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voor Fortnite was die hype er zeker al, waarom zou Epic Games anders de game mode toegevoegd hebben aan Fortnite? Zij hebben het echter groot gemaakt bij de massa (want gratis), maar de hype was er zeker al bij de eerder genoemde games.

PUBG heeft immers ook een explosieve groei gehad en is niet voor niets vaak zat de meest gespeelde game op Steam geweest. Dat had het niet geweest als het niet zo'n hype was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 12:41

Tweakjur

Redacteur
Oké. Maar ben je het met me eens dat Fortnite de BR-games de laatste twee jaar aanvoert? Want dan klopt wat er nu staat in elk geval wel.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zou daar dan eerder 1,5 jaar van maken. PUBG is zeker in de begin fase van Fortnite: BR zeker nog wel groter geweest en dat had ook wel even geduurd eer die rollen omgedraaid waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Battle Royale is toch gewoon eigenlijk last-man-standing zonder krimpende map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@CyberMania Als BR geen krimpende map zou hebbe, zou het gewoon Last Man Standing zijn. ;) Maar het hangt van de definitie af. Unreal Tournament had in Last Man Standing dat je gewoon X respawns had en het team dat uiteindelijk overbleef won. ;) Online is er intussen ook wel genoeg over het genre te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2019 18:14 ]

Pagina: 1