Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:22
Hallo mede tweakers,

Ik ben al enig tijd opzoek naar een ip camera voor in mijn schildpaddenaquarium. Nu heb ik twee camera's aangeschaft via Aliexpress maar de eerste was d.o.a. terwijl de tweede enkel in China schijnt te werken.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring van een goede IP cam die de video naar een zelf ontwikkelde website kunnen streamen.

- Draadloos middels Wifi kunnen connecten
- Zo klein mogelijk
- Voedingskabel
- Minstens HD resolutie
- Nachtzicht zou erg leuk zijn

Nu is dit allemaal redelijk goed te vinden. Echter wil ik de video stream ook via HTML5 kunnen bekijken. Meestal krijg je een paar vage apps bij de IP-cam of moet je een abonnement aanschaffen om de video te kunnen bekijken. Dat is iets waar ik niet op zit te wachten als developer omdat ik zelf controle wil houden over de video stream.

Budget is momenteel minder relevant maar als er een harde limiet moet worden gegeven dan is dat 200 euro.

Zijn er mensen die een goede ip-cam kunnen aanraden die aan de bovenstaande eisen voldoet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:22
Bump:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 15:44
Aangaande camera's kan ik je zo niet helpen, maar ik heb zelf ook 2 camera's actief, zelf gebruik ik "Contacam" op m'n Windows server. Deze is ook via HTTP/HTTPS te benaderen waarin je live beelden of opnames kunt bekijken. Tevens heeft zo'n beetje elke IPcamera een stream URL welke je in een HTML pagina zou kunnen inbouwen.

Ook is er nog veel meer cameraserversoftware beschikbaar, Surveillance Station van Synology vind ik ook erg goed bijvoorbeeld.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Een beetje IP Camera heeft gewoon een stream url die je website kan cachen.
Voorbeeld: Dahua Easy4ip IPC-HFW1435S-W - 4 MP HD WiFi Outdoor Bullet Camera
code:
1
rtsp://username:password@ip:port/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0

Deze camera heeft ook geen plugin nodig om de configuratie aan te passen. Wel om in de configuratie live beelden in de browser te bekijken.
Hij heeft ook een backlight feature om beelden in volle zon of in het donker te verbeteren. Zo kun je met een beetje restlicht al heel veel zien, en hoeven de infrarood leds niet aan.
http://www.dahuawiki.com/...at_Is_WDR_AWB_AGC_BLC_HLC

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 12-03-2019 12:52 . Reden: backlight feature ]