Garantie voor buitenlandse iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende: een goede Iraanse vriend van me heeft een gloednieuwe iPhone X in Iran gekocht waarvan het scherm vrijwel meteen een defect vertoonde. Er zit van boven tot onder een dikke witte streep over het beeldscherm.

Omdat in Iran iPhones niet officieel verhandeld worden maar vaak uit Dubai komen, kan mijn vriend niet naar een Apple Store gaan. Kennelijk kan hij ook niet naar degene toe die hem de iPhone heeft verkocht.

Ik wil hem nu de iPhone naar mij laten opsturen zodat ik met dat defecte toestel naar de lokale Apple Store kan gaan in de hoop zijn probleem te kunnen oplossen, een goed werkende iPhone krijgen zodat ik die weer naar Iran kan sturen, of zelf mee kan nemen.

Mijn vraag aan de lezers is nu of deze actie kans van slagen heeft, of dat iemand een andere of betere tip heeft.

Bij voorbaat dank!
edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32

Kek

3flix

Als je naar de apple store gaat zal je waarschijnlijk een bon moeten overhandigen. Ook zijn iPhones uit andere werelddelen niet altijd te repareren/om te ruilen.

Gewoon naar de apple store gaan en kijken hoe ver je kan komen..
Kans bestaat dat de iphone replacement parts van 3rd party vendors heeft en dus in de algehele zin niet door apple aangeraakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd via IMEI- nummer kun je kijken wanneer het toestel is aangemeld. en zie je ook je garantie
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:34:
@Verwijderd via IMEI- nummer kun je kijken wanneer het toestel is aangemeld. en zie je ook je garantie
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Dank je Hackus. Ik heb zowel de IMEI als het serienummer, de laatste heb ik ingevoerd op de Apple website. Het zou geen probleem moeten zijn. Ik hoop dat ze dan bij de Apple Store met een foto van de factuur genoegen nemen. Anders vraag ik of ze die misschien mee kunnen opsturen. We gaan 't zien!

En Kek, het zou een gloednieuwe iPhone uit de doos zijn, dus geen third party 'issues'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:27:
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende: een goede Iraanse vriend van me heeft een gloednieuwe iPhone X in Iran gekocht waarvan het scherm vrijwel meteen een defect vertoonde. Er zit van boven tot onder een dikke witte streep over het beeldscherm.

Omdat in Iran iPhones niet officieel verhandeld worden maar vaak uit Dubai komen, kan mijn vriend niet naar een Apple Store gaan. Kennelijk kan hij ook niet naar degene toe die hem de iPhone heeft verkocht.

Ik wil hem nu de iPhone naar mij laten opsturen zodat ik met dat defecte toestel naar de lokale Apple Store kan gaan in de hoop zijn probleem te kunnen oplossen, een goed werkende iPhone krijgen zodat ik die weer naar Iran kan sturen, of zelf mee kan nemen.

Mijn vraag aan de lezers is nu of deze actie kans van slagen heeft, of dat iemand een andere of betere tip heeft.

Bij voorbaat dank!
edo
De iPhone X heeft vaker last van schermissues, waaronder een streep in het scherm. Of dit binnen de garantie valt hangt af van de oorzaak van het probleem. En hoe oud is de iPhone? iPhones hebben 1 jaar internationale garantie. Je zou een afspraak moeten maken bij de Apple Store in Amsterdam, Haarlem of Den Haag (dus niet een “lokale” Apple Store (wat vaak resellers zijn)) en dan kan je ze ernaar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Houd er wel rekening mee dat je flink wat invoerkosten moet betalen als je de iPhone naar jou laat opsturen. Als je de iPhone weer weer terugstuurt zou je dat waarschijnlijk wel weer terug kunnen krijgen, maar hoe dat precies in zijn werking gaat zou je goed moeten uitzoeken.

Verder heeft de iPhone gewoon een jaar fabrieksgarantie, maakt verder niet uit waar het aangeschaft is. Pas wanneer het model sterk afwijkt van een Nederlands toestel kan de garantie geweigerd worden. Denk aan een iPhone met CDMA uit de Verenigde Staten of een iPhone Xs uit China met dual sim.

[ Voor 35% gewijzigd door MelvinW op 11-03-2019 18:18 ]

Pagina: 1