Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor algemeen gebruik & Sims 4 + uitbreidingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop voor huis, tuin en keuken gebruik. Dus gewoon de algemene dingen; e-mail, internet, YouTube, filmpje kijken, office applicaties (deze zijn al aangeschaft) enzovoorts. Verder is wel een een belangrijk puntje dat ik wel graag een laptop wil waar de Sims 4 (+ diverse uitbreidingen) soepel op loopt. Eventueel niet op de allerhoogste stand maar wel gewoon redelijke beeldkwaliteit en dan is vooral de snelheid belangrijk. En als laatste wil ik aardig wat intern geheugen, zodat deze niet om de haverklap vol is.

Wat is je budget?
Ik hoef geen dure gaming laptop, maar het zou fijn zijn als het bedrag onder de €600 kan blijven? Als het niet realistisch is dan roep maar hoor, dan krikken we het budget op. :P

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Tot nu toe heb ik Acer en Lenovo gehad en dat beviel allebei prima, ik ben niet zo merkgebonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2019 15:31 ]

Alle reacties

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Je kan het best eerst even opzoeken wat de minimale systeem vereisten zijn voor de Sims, vergelijk dat dan met het aanbod hier in de pricewatch waar je allerlei filters kan toepassen.

Bijvoorbeeld zo: (Tot 600 euro van hoog naar laag) categorie: Laptops

Als je dan een selectie van een aantal hebt gemaakt kan je volgens mij een stuk beter geadviseerd worden.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Aanbevolen sims 4

Besturingssysteem: 64-bits Windows 7, 8, 8.1 of 10
Processor: Intel core i5 of sneller, AMD Athlon X4
Geheugen (RAM): 4 GB
Harde schijf (vrije ruimte): Ten minste 9 GB vrije ruimte op de harde schijf en minstens 1GB voor extra content en opgeslagen spelbestanden
DVD-station: DVD-ROM-station alleen vereist voor installaties via een disk
Grafische kaart (video): NVIDIA GTX 650 of beter
Direct X-versie: DirectX 9.0c compatibel
Invoer: toetsenbord en muis
Internetverbinding: vereist voor het activeren van de game en af en toe voor game-updates

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2019 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
xinix03 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:02:
Je kan het best eerst even opzoeken wat de minimale systeem vereisten zijn voor de Sims, vergelijk dat dan met het aanbod hier in de pricewatch waar je allerlei filters kan toepassen.

Bijvoorbeeld zo: (Tot 600 euro van hoog naar laag) categorie: Laptops

Als je dan een selectie van een aantal hebt gemaakt kan je volgens mij een stuk beter geadviseerd worden.
Misschien heb ik te weinig verstand van de filters, maar ik krijg weinig resultaten... Of zelfs opties die niet meer leverbaar zijn

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Lijkt mij nogal overdreven voor Sims 4, dat spel speel je op iedere laptop van 500-600 euro tegenwoordig wel.. Dit lijkt mij bijvoorbeeld wel een goede optie:

pricewatch: Asus VivoBook S14 S430UA-EB062T

[ Voor 12% gewijzigd door Verona27 op 11-03-2019 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verona27 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:49:
[...]

Lijkt mij nogal overdreven voor Sims 4, dat spel speel je op iedere laptop van 500-600 euro tegenwoordig wel..
€800 is ook niet echt mijn budget, dus bedankt voor het meedenken. Maar niet iedere laptop van 500-600 euro heeft een geschikte videokaart of tegenwoordig wel? Ik heb er echt nul verstand van :P

• Verona27
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:55:
[...]

€800 is ook niet echt mijn budget, dus bedankt voor het meedenken. Maar niet iedere laptop van 500-600 euro heeft een geschikte videokaart of tegenwoordig wel? Ik heb er echt nul verstand van :P
Klopt, hoor. Niet iedere laptop en zeker in jouw prijssegment heeft een goede videokaart. De meeste laptops in die prijsklasse hebben een ingebouwde videokaart maar deze zijn tegenwoordig niet zó slecht meer. Dat betekent dus dat je de Sims waarschijnlijk wel gewoon kunt spelen maar niet op de hoogste settings.

Dit is zo 1,2,3 de enige laptop binnen jouw budget met een enigszins goede videokaart:

pricewatch: Medion Akoya P6685-i5-256F8 (30024075, NL model)

Deze is wel wat groter, zwaarder en iets ouder dan het eerdere model dat ik aanraadde maar heeft dus wel een veel betere videokaart.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 22:52
Ik zou in ieder geval kijken of er een (snelle) SSD in je laptop zit, aangezien de Sims 4 + uitbreidingen erg veel moet laden.

Verwijderd

Topicstarter
Verona27 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Klopt, hoor. Niet iedere laptop en zeker in jouw prijssegment heeft een goede videokaart. De meeste laptops in die prijsklasse hebben een ingebouwde videokaart maar deze zijn tegenwoordig niet zó slecht meer. Dat betekent dus dat je de Sims waarschijnlijk wel gewoon kunt spelen maar niet op de hoogste settings.

Dit is zo 1,2,3 de enige laptop binnen jouw budget met een enigszins goede videokaart:

pricewatch: Medion Akoya P6685-i5-256F8 (30024075, NL model)

Deze is wel wat groter, zwaarder en iets ouder dan het eerdere model dat ik aanraadde maar heeft dus wel een veel betere videokaart.
Lijkt me inderdaad een goede optie, alleen kan ik hem in geen enkele webshop vinden. Wellicht is het een verouderd model wat niet meer te koop is?

• Verona27
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:57:
[...]

Lijkt me inderdaad een goede optie, alleen kan ik hem in geen enkele webshop vinden. Wellicht is het een verouderd model wat niet meer te koop is?
Hij komt uit april 2018, dus verouderd lijkt mij niet zozeer, al is dat natuurlijk altijd relatief. 2 dagen geleden was ie nog bij 2 webshops beschikbaar.

Deze dan: pricewatch: HP Pavilion 15-cw0500nd
Pagina: 1