Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-04 11:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik wil mijn NAS uitbreiden met 4GB werkgeheugen

Wat is je budget?
Wat nodig is ;-)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Uitbreiding van de standaard 4GB naar 8GB werkgeheugen

Wat ik vooral wil weten of er buiten de aanbevolen Synology geheugen bankjes ook andere merken goed werken in mijn nieuwe Synology DiskStation DS918+.

Als advies kreeg om het geheugen van Synology te kopen ipv andere merken want die werken niet altijd door de Synology software werd mij meegeven. Deze werd aangeraden:
Synology D3NS1866L 4G 4GB-DDR3

Deze zal natuurlijk werken alleen vindt ik bijna 80 euries voor 4GB best wel veel geld en heb nog nooit gehoord dat Synology bepaalde geheugen bankjes zou weigeren (standaard is toch een standaard).

Zelf dacht ik namelijk om een HyperX 4GB DDR3L-1866 erbij te prikken maar als blijkt dat dit niet gaat werken is het zonde vandaar dat ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen bevestigen dat ander geheugen ook gewoon gaat werken.

Dankje voor het meedenken :-)

Alle reacties

• Postman
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:10
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=135514

Wat ik hieruit opmaak is dat het beter is al het geheugen te vervangen en niet 2 soorten/merken door elkaar te gebruiken. Beetje hetzelfde advies als dual-channel in een PC eigenlijk.

Mogelijkheid bestaat zelfs om er 16GB in te stoppen (tweemaal 8GB).

Systeemspecs

• rikoos
Thnx …. Dankje, idd zoals ik het lees wordt idd wel 2x hetzelfde geheugen merk aanbevolen. Lijkt mij ook wel logisch als je er over nadenkt ;-)

Maar het maakt dus niet uit welk merk geheugen je erin stopt als het maar DDR3L geheugen bankjes zijn en niet zoals de verkoper vertelde dat bepaalde DDR3L bankjes niet gaan werken?

PS
Betreft de 16GB, ik las wel dat bepaalde zaken als SSD caching niet meer gaan werken als je meer dan 8GB erin stopt. Nu heb ik nog geen M2 SSD's erin maar wel iets wat ik in de toekomst zou willen. Lees nergens dat dit ook echt zo is maar wel bij de comments hier op Tweakers over deze NAS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Over de SSD caching weet ik zo geen antwoord, zou ik eens moeten uitzoeken.
De meningen zijn verdeeld, maar wat ik zo lees is dat je alleen in specifieke gevallen iets hebt aan SSD caching. Ik weet niet of het dus in jouw situatie ook van toepassing is om SSD cache te installeren.
Verder zie ik zo niets over een limiet aan RAM in combinatie met SSD cache. Sterker nog de SSD cache is gelimiteerd door je hoeveelheid RAM.

Merk lijkt inderdaad niet uit te maken, als je maar dezelfde specificaties als het origineel volgt (staat volgens mij in die link die ik eerder gaf). Beste advies wat ze ook op het Synology forum gaven is om geheugen te bestellen bij een zaak met een goede return policy. Dan kun je het testen en eventueel omruilen mocht het niet werken.
Er stond volgens mij ook iets van welke CPU in de NAS zit, deze heeft zijn eigen limitaties en vaak staat ook wel een lijst erbij welk geheugen getest is in combinatie met. Dus even de specs van de CPU erbij zoeken kan ook nog helpen.

Postman wijzigde deze reactie 12-03-2019 08:38 (38%)

Systeemspecs

• hrigteri
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-04 15:27
Mocht je nog niets hebben gedaan - kijk voor de gein eens naar youtube filmpjes?
"Synology DS918+ Memory Upgrade" geeft je een hele lading hands-on ervaringen.

• rikoos
Dankje, ik had al wat zaken bekeken maar dom genoeg nooit de Memory upgrade in de search erbij getikt ;-)
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True