Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepoekkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik zoek een?

Hoofdtelefoon. Met een voorkeur voor over-ear, goede on-ear suggesties zijn ook welkom!

Wat is je budget?
Tussen de 70-100 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gebruik voor op de fiets, thuis, werk of ov. Muziek voorkeur: vrij breed maar zo min mogelijk elektronisch.
Daarnaast zoek ik nu een keer een bluetooth hoofdtelefoon, na meerdere hoofdtelefoon gehad te hebben waarvan de kabels het begaven... Heb momenteel een Sennheiser Urbanite XL (bedraad), deze is goed bevallen maar kabel is stuk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf gevonden:
JBL E55BT,
Sony MDR-XB950B1

Voorkeur Sennheiser, JBL, Sony, de wat beter bekende merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd naar ervaringen, aanbevelingen en andere tips wat betreft het kopen van een hoofdtelefoon. Ben opzoek naar (verrassende) suggesties! Mocht je meer info nodig hebben, ik hoor het graag!

Beste antwoord (via kroepoekkip op 11-03-2019 21:58)

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben erg tevreden met mijn Sennheiser HD 4.40BT.

Ik draag hem voornamelijk tijdens het woon-werkverkeer. Uur heen en uur terug en soms tijdens het stofzuigen.
Erg tevreden met de lange accuduur.. ik heb em sinds begin oktober. En heb deze nu 3 of 4 keer moeten opladen.

Goede sound, maar ik ben geen expert. Ik gebruik em voor netflix en spotify.
Sluit goed af over de oren, maar icm bril niet altijd even fijn (pootje drukt dan tegen hoofd aan).

Goede verbinding met telefoon, ik heb nooit last van onderbrekingen. Ik draag hem niet veel op de fiets, maar tijdens lopen vind ik hem niet altijd even fijn. Niet omdat hij niet stevig zit.. dat zeker. Ook tijdens stofzuigen blijft ie goed zitten.
Maar het bonst soort van, omdat je oren afgesloten zijn van de buitenwereld. Je voelt je eigen stappen op je oren? Dunno of dit herkenbaar is?

Bellen lukt ook prima, maar omdat je jezelf niet echt kan horen.. vind ik het zelf niet fijn. Microfoon is wel erg gevoelig voor de wind.

Maar 100% zeker geen spijt van de aankoop.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Blinkiej
Ik ben erg tevreden met mijn Sennheiser HD 4.40BT.

Ik draag hem voornamelijk tijdens het woon-werkverkeer. Uur heen en uur terug en soms tijdens het stofzuigen.
Erg tevreden met de lange accuduur.. ik heb em sinds begin oktober. En heb deze nu 3 of 4 keer moeten opladen.

Goede sound, maar ik ben geen expert. Ik gebruik em voor netflix en spotify.
Sluit goed af over de oren, maar icm bril niet altijd even fijn (pootje drukt dan tegen hoofd aan).

Goede verbinding met telefoon, ik heb nooit last van onderbrekingen. Ik draag hem niet veel op de fiets, maar tijdens lopen vind ik hem niet altijd even fijn. Niet omdat hij niet stevig zit.. dat zeker. Ook tijdens stofzuigen blijft ie goed zitten.
Maar het bonst soort van, omdat je oren afgesloten zijn van de buitenwereld. Je voelt je eigen stappen op je oren? Dunno of dit herkenbaar is?

Bellen lukt ook prima, maar omdat je jezelf niet echt kan horen.. vind ik het zelf niet fijn. Microfoon is wel erg gevoelig voor de wind.

Maar 100% zeker geen spijt van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepoekkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03-2023
Bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!!

Mooie tip! Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de Sennheiser? Zit ie een beetje stevig in elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkiej
Hij is van plastic.. maar voelt allemaal stevig aan.
Geen problemen mee gehad. Maar ik ben dan best voorzichtig met mijn spullen.
Tot nu toe één keer laten vallen, maar dat heeft geen verschil gemaakt.