Roestblaasjes verwijderen spatbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Mijn vraag:

Ik heb 2 plekjes waar roestblaasjes vormen bij mijn rechter spatbord voor. Graag zou ik dit willen verwijderen en ook zodanig mooi maken dat het niet goed te zien is dat het overgespoten is. Ik heb al diverse offertes ontvangen d.m.v. Fixico, maar dan schrik ik wel van de prijzen (660 euro omdat ze alles opnieuw gaan spuiten).

*Het forum is niet bedoeld voor het plaatsen van oproepen/verzoeken van offertes. Daarvoor is de Vraag & Aanbod bedoeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Op mijn oude Civic heb ik dit geprobeerd d.m.v. opschuren > noverox > spuiten, maar dit zag er niet uit :+ .
Je kan zeggen dat ik twee linkerhanden heb en ik wil het daarom ook laten doen 8)

Geen idee wat de kosten hier gemiddeld van zijn, maar ik heb een budget van 150-200 euro.

Foto's:

https://imageshack.us/i/pnUOS3dij

https://imageshack.us/i/plzkLqMgj

https://imageshack.us/i/pnUOS3dij

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 11-03-2019 13:56 ]

Beste antwoord (via Knamix op 17-03-2019 19:20)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Roestblaasjes betekent dat roest onder lak zit en veel dieper dan is dan je ziet. De enige manier om dat enigszins duurzaam aan te pakken is door alle roest weg te slijpen en een nieuw stuk plaatwerk aan te brengen. Met opschuren en lakken red je het misschien een jaar en dan komt het net zo hard weer terug.

Een spuiter zal overigens altijd een offerte geven voor volledig herstel, waarbij ze willen voorkomen dat maar een stukje plaatwerk gespoten wordt. Dat is namelijk nooit goed onzichtbaar te krijgen, terwijl als je een heel paneel kan doen, de carrosserie-naden voor een natuurlijke grens zorgen waardoor kleine kleurverschillen niet meer opvallen. Maar als je met een schadehersteller de afspraak maakt om alleen dat stukje te laten herstellen en eventueel kleurverschil voor eigen risico is, dan kunnen zij ook wel aangepaste offertes opstellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die roest komt van binnenuit en is onder de lak al een stuk groter dan wat je nu ziet.
Opschuren en spuiten is slechts een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:36:
Die roest komt van binnenuit en is onder de lak al een stuk groter dan wat je nu ziet.
Opschuren en spuiten is slechts een tijdelijke oplossing.
Dat klopt, maar het is meer het esthetische wat ik wil oplossen. Het betreft een auto van 1000 euro en om daar een heel stuk in te lassen gaat zijn doel voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Carglass misschien? Ik had zelf ook een roest plekje op een spatbord en het heeft totaal 225 gekost.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Roestblaasjes betekent dat roest onder lak zit en veel dieper dan is dan je ziet. De enige manier om dat enigszins duurzaam aan te pakken is door alle roest weg te slijpen en een nieuw stuk plaatwerk aan te brengen. Met opschuren en lakken red je het misschien een jaar en dan komt het net zo hard weer terug.

Een spuiter zal overigens altijd een offerte geven voor volledig herstel, waarbij ze willen voorkomen dat maar een stukje plaatwerk gespoten wordt. Dat is namelijk nooit goed onzichtbaar te krijgen, terwijl als je een heel paneel kan doen, de carrosserie-naden voor een natuurlijke grens zorgen waardoor kleine kleurverschillen niet meer opvallen. Maar als je met een schadehersteller de afspraak maakt om alleen dat stukje te laten herstellen en eventueel kleurverschil voor eigen risico is, dan kunnen zij ook wel aangepaste offertes opstellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Andere optie is om een compleet paneel in de juiste kleur te vinden van een sloopauto

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1