Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een 5.1 surround set.

Ik zat te denken aan de Monitor Audio Bronze B5 AV 5.1 set (wat ouder, uit 2015)
Ook twijfelde ik tussen een 5.1 Dali Zensor setje.

Als het mogelijk is, zou het handig zijn om de achter speakers draadloos (via RF) te laten werken, omdat dat beter uitkomt met de bekabeling, dan kan een nieuwe set eventueel ook interessant zijn.

Budget is €500-1000. Maar dat hangt beetje van de specificaties en de gemakken van de set af.

Ook moest er voor de B5 AV die ik had gevonden, een versterker worden bijgekocht. Hier twijfel ik ook nog over

Televisie wordt waarschijnlijk de C8 OLED serie van LG.

Wat denken jullie van de boven genoemde set(s)? En welke alternatieven zouden jullie kunnen aanraden? Draadloze boxen gaat vaak kwaliteit van ter kosten, kon zelf geen geschikte set vinden die dat had.

Versterker wordt nog even uitzoeken, zijn genoeg van te vinden. Maar qua basis speakers, wat denken jullie? En iemand nog suggesties voor de draadloze achter-speakers?

Mvg.
Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Speakers moet je horen. Je budget inclusief receiver mag je alvast oprekken. Reken 300 - 500 voor de receiver nieuw. Kies in joue geval gewoon degene met de meeste opties of die je mooi vind. Kwalitatief maken ze niet veel.

Draadloos: kun je doen, maar niet binnen jouw budget. Hou er ook rekening mee dat je draadloos wat extra vertraging in het signaal bouwt waar een receiver mee om moet kunnen gaan (inregeling).

En verder volgende keer het goede subforum kiezen - je vraagt om aankoopadvies, dat hoort in CEA thuis ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Als ik jou was, zou ik kiezen voor goed stereo in plaats van slecht surround. Wel een redelijke receiver (bijv. Denon AVR-X2500H) en dan twee redelijke zuilen erbij voor ca. 300 per stuk. Heb je een beter geluid dan dat je een 5.1 set aanschaft voor 600 euro. Upgraden kan je eventueel altijd nog doen, maar feit is dat surround maar relatief weinig toevoegt.

Ik zou draadloos niet aanraden.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
@mirno Mocht je inderdaad losse speakers en draadloze surround (als in zonder speakerkabel) willen zijn er maar een paar opties:
- een 2018 Yamaha receiver met hun huidige MusicCast speakers als rears
- De Denon Heos AVR (dus niet een andere willekeurige receiver van Denon) met Heos speakers als rear
- zelf willekeurige receiver en speakers kopen, en die aansluiten met iets als een Teufel Rearstation 4 of Marmitek Surround Anywhere (ik heb slechte ervaringen met laatstgenoemde)
- Een van de weinige draadloze kant en klaarsets kopen, zoals een Enclave Audio CineHome

Gezien de flexibiliteit en kwaliteit zou ik kiezen voor optie 1. Of zoals hierboven aangeraden, eerst een receiver (maar dan dus Yamaha) kopen met 2 zuilen, om die gaandeweg uit te breiden naar 2.1/3.0/3.1 en uiteindelijk 5.1 als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Speakers zijn niet voor mijzelf, maar voor een kennis.
Zelf heb ik wat meer eisen aan audio, maar dat heeft niet iedereen moet je ook rekening mee houden.

Prijs/kwaliteit en beleving telt. Zal voornamelijk gebruikt worden voor Televisie kijken, en met Formule 1 een surround effect bijvoorbeeld, die beleving is een eis.

Voor de echte goeie speakers ben je veel geld kwijt, persoonlijk zou ik voor stereo al ~€2000 uitgeven, maar dat hoeft niet voor iedereen.

Muziek kwaliteit is absoluut geen pré hoofdzakelijk televisie en zachte radio.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Met F1 kan ik maar weinig surround ontdekken, dan zou ik het via stereo afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:36
The Eagle schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:06:
Speakers moet je horen. Je budget inclusief receiver mag je alvast oprekken. Reken 300 - 500 voor de receiver nieuw. Kies in joue geval gewoon degene met de meeste opties of die je mooi vind. Kwalitatief maken ze niet veel.
Sorry, maar alle versterkers van 300 tot 500 zijn kwalitatief hetzelfde en kies voor opties en hoe het eruit ziet? Dit is volgens mij totale onzin.

Ook versterkers dien je te beluisteren, omdat deze allen hun eigen sound hebben! Kies voor een zaak waar je de spullen op elkaar aangesloten kan beluisteren..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cyriel85 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:56:
[...]

Sorry, maar alle versterkers van 300 tot 500 zijn kwalitatief hetzelfde en kies voor opties en hoe het eruit ziet? Dit is volgens mij totale onzin.

Ook versterkers dien je te beluisteren, omdat deze allen hun eigen sound hebben! Kies voor een zaak waar je de spullen op elkaar aangesloten kan beluisteren..
Imo is dit ook totale onzin :> Een versterker is een versterker is een versterker.

Zolang hij de speakers kan aansturen is het allemaal goed.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:05

Funky22

Guild invite

Je eens verdiepen in de Mission Lx
Audiolust.de heeft ze sterk geprijst

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica aankoopadvies voor. Ik verplaats jouw topic dus daar naartoe @mirno :).

AUD -> CEA

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
De LG 2019 reeks ondersteunt WiSa. In welke vorm weet ik nog niet, maar potentieel zal je draadloos WiSa Luidsprekers kunnen aansturen (theoretisch tot 7.1) zonder receiver :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cyriel85 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:56:
[...]

Versterkers en receivers zijn puur transparante audiodoorgevers. Niks eigen sound dus.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:36
Póg mo Thóin schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:03:
[...]

Imo is dit ook totale onzin :> Een versterker is een versterker is een versterker.

Zolang hij de speakers kan aansturen is het allemaal goed.
Verschillende versterkers hebben verschillende componenten.
Daarnaast gaat het om een receiver, die dus naast versterken ook signalen omzet.
Voor deze gebruiker die surround F1 wil luisteren zal t wellicht weinig uitmaken, maar verschillende receivers klinken anders op dezelfde boxen.
Daarnaast is het bij een 5.1 systeem of 7.1 systeem ook aan te raden om in regelen op luister plaats t.o.v. speaker plaats. Dit zal de ene receiver ook beter geautomatiseerd kunnen dan de andere..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het verschil tussen een versterker is dat een receiver van huis uit ook een radio aan boord heeft. Niks meer en niks minder. Echter home cinema receivers zijn er voor gemaakt om met digitale meerkanaals audio om te kunnen gaan qua versterking en omzetting, en een simpele versterker niet.
Alle geluidbewerking, upscaling, equalizer etc zijn allemaal opties. En in de prijsklasse tussen 300 en 500 hebben ze eigenlijk allemaal het zelfde. Naast de versterking van het signaal uiteraard, maar dat is, zoals al aangegeven, puur de versterking. De rest is signaalbeinvloeding en heeft niks met de versterking te maken.
Sowieso regel je met die dingen je spullen meestal in met een meetmicrofoon op je ruimte, en dus klinkt het thuis anders dan in de winkel. En dan niet alleen op de zitplek zelf maar met minimaal een punt of 5-7 in de ruimte. En idd, er zit een verschil in de inregeltechnieken. Maar in die prijsklasse zijn ze allemaal vergelijkbaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1