Numark of Gemini..

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je de keuze hebt tussen deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sale.nl/catalogus/img/thumbsg/161013.jpg
GEMINI XL-500

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/IATT1520.jpg
Numark TT1520

welke zou je me dan aanbevelen??

* Skate2000 is benieuwd.. :)

owja.. de eerste is zonder element and stuff.. ;(

Verwijderd

ik denk de gemini, ben op zich meer een numark iemand, maar heb veel lovends over de gemini gehoord, en veel kritiek op de numark..

• Skate2000
Op dinsdag 24 juli 2001 21:55 schreef Mries! het volgende:
ik denk de gemini, ben op zich meer een numark iemand, maar heb veel lovends over de gemini gehoord, en veel kritiek op de numark..
Kan je dat ook motiveren? Dus zeggen watter zo goed is aan de Gemini, en watter zo "minder" is aan de Numark??

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 24 juli 2001 21:48 schreef Skate2000 het volgende:

[afbeelding]
GEMINI XL-500

of deze:

[afbeelding]
Numark TT1520

Misschien is het handig als je even de prijs erbij zet en wat er allemaal bijzit - is makkelijker bij het maken van een goede aanbeveling :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Alles wat geen TT1 of TT2 of TT100 is van
numark moet je niet kopen qua platenspelers.

Bovengenoemde platenspelers zijn concurenten van de SL1200 en de Vestax (op de numark tt100 na dan) maar de rest is niet echt de moeite waard.

Ben eigenlijk helemaal niet kapot van die goedkopere platenspelers -> Slechte motors e.d

Moet je dan toch een goedkope platenspeler
-> neem dan de omnitronic direct high torque drive voor een honderd of 6

Mijn advies: spaar ff door voor een SL1200 - Vestax of Numark Pro TT1/TT2. Daar heb je wat aan en die dingen gaan je leven lang mee.
lees trouwens ff het how to become a dj draadje door en je bent weer wat tips rijker.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

nah die numark schijnt gewoon erg slecht in elkaar gezet te zijn, platters die vastlopen speling overal etc, het ziet er ook uit als iets wat ze niet zelf in elkaar gefabriekt hebben, volgens mij kopen ze die ergens anders in en zetten ze hun naampje erop :)

die gemini is gewoon prima ware het niet dat er een enorm slappe motor in zit, maar da's wel normaal bij draaiers van rond de 500 piek..Check dit

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 00:06 schreef Mries! het volgende:
nah die numark schijnt gewoon erg slecht in elkaar gezet te zijn, platters die vastlopen speling overal
Je vergeet erbij te zeggen dat dit bij de goedkope meuk van numark is hé.

De TT1/TT2 hebben hier dus absoluut geen last van en komen bij sommige tests beter uit de bus als de technics (nee ik lieg niet >:) ).Zelf heb ik m'n TT1 nu al een jaar of 3 en dat ik er nu echt zuinig mee om ga Mwah niet altijd. Maar nergens speling op een toonarm of platter te bekennen. En d'r is al een keer een glas bier in gegaan en dat overleefde die zelfs zonder gezeik. :) ;) :)
Check de Stanton draaitafels ook ff trouwens -> De belt drive van stanton is zelfs nog beter als de gemini en numark cheap crap. Enne vergeet m'n tip van die omnitronic niet hé, je zult nog verbaasd staan hoe goed die draaitafel is.

Enne die gemini is de moeite ook niet waard om te bekijken laat die maar staan. Ondanks wat die lui van newline zeggen, Meestal hebben ze gelijk maar dat kan ik ze bij deze platenspeler niet geven. Ze zijn beiden cheap en beroerd

Verwijderd

:)
daarom zei ik ook dat ze deze waarschijnlijk ergens anders vandaan slepen :)

Reind weet je zo ff snel het verschil tussen TT1 limited, en TT2? Ik wil ze halen voor op m'n eigen kamer

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

tt1-andere kleur, maar 10% pitch d8 ik
tt2-20% pitch

oeps
stond tt1 limited

Verwijderd

hihi ;) alleen de andere kleur dus dan? ik vind het chroom wel ranzig, maar de tt2 kost DM100 meer...

• R2D2
  • Niet online
De TT1 die ik heb is in Champagne kleur. Hééééél errug mooi kleurtje.

De limited is in het chroom. Errug lelijk kleurtje.
Das het enige verschil. Enne als ik moest kiezen tussen de TT1 en TT2 dan koos ik voor de TT1 want ik vind het niet echt nodig die 20% pitch die op de TT2 zit. Ze zeggen ook dat de ophanging is verbeterd maar das bullshit.

Ik hoop voor je dat je de TT1 nog ergens kunt krijgen want eigenlijk word ie niet meer verkocht/geleverd door numark omdat de TT2 zijn vervanger is

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:25
uhm ik denk dat we nu al weer afdwalen van het onderwerp..

ik sluit me aan bij de mening, "spaar ff door voor tt 100's, maar als je echt niet meer geld hebt/wilt uitgeven zou ik voor de gemini gaan. ik vind die numark er zou gammel en antiek uitzien..

• R2D2
  • Niet online
Tsja dan kun je beter niet voor de TT100 doorsparen maar voor de TT1/TT2 - vestax of Technics

• wibblemoo
Op woensdag 25 juli 2001 22:45 schreef Reind het volgende:
Tsja dan kun je beter niet voor de TT100 doorsparen maar voor de TT1/TT2 - vestax of Technics
ja, die kosten meteen 3x zoveel dan degene waar hij het over heeft

Verwijderd

ik heb in duitsland tt1 ltd's gevonden voor 777 mark, duzz..de ltd heeft ook 20% pitch btw, maar dat chroom is wel beetje jukkie ja...kan ook schuurpapier kopen en het op gaan ruwen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 21:48 schreef Skate2000 het volgende:

[afbeelding]
GEMINI XL-500

of deze:

[afbeelding]
Numark TT1520

Als je hier tussen moet kiezen ,.......Gemini.

[off-toppic]
Ik persoonlijk denk niet dat je die Numark TT* niet kan vergelijken met de SL1200 en de PDX-D3S. Dit kan ook wel gewoon aan mij liggen hoor :)
[off-topic]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de XL-500II, werkt perfect. Van die zogenaamd 'slappe' motor heb ik helemaal geen last.

• wibblemoo
Op woensdag 25 juli 2001 23:11 schreef Mries! het volgende:
ik heb in duitsland tt1 ltd's gevonden voor 777 mark, duzz..de ltd heeft ook 20% pitch btw, maar dat chroom is wel beetje jukkie ja...kan ook schuurpapier kopen en het op gaan ruwen ;)
link ?

excl btw ?

• Skate2000
Hmz.. ok, daar bennik weer, heel interessant dit topic.. Leerzaam vooral.

Ik heb dit topic geplaatst voor een vriend van me, die twijfelde tussen deze 2 (en niet meer) modellen. Het moest niet teveel kosten, omdat het z'n eerste draaitafels worden en hij niet teveel uit wil geven.
Als hij het dan toch echt leuk mocht blijven vinden, dan kan hij alsnog voor een beter type gaan..

Uiteindelijk heeft hij toch maar voor de Numark gekozen, omdat die goedkoper en sneller te leveren was... :7

Nu dus maar afwachten tot het moment dat ze geleverd zijn, en dan kijken of het wat is.. Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties! :)

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 23:11 schreef Mries! het volgende:
777 Mark das niet veel -> =/- 900 gulden ongeveer denk ik in nederlandse guldens.

Dan is ie weer op de prijs gekomen waar ie ooit op gerealeased is. Koste namelijk toen ie net uit kwam 998,- en is later gestegen tot 1400,-
Maarja in Duitsland is alles een stuk goedkoper qua apperatuur en stel dat je nog is BTW zou moeten betalen dan kost ie 1000,-
Niet veel geld dus voor 1 van de concurenten van de beroemde SL1200 die naar mijn idee hard aan vervanging nodig is qua model en look.
Vestax zou ook nog een optie voor je zijn maar dan moet je nog ff 350,- bij die 1000,- optellen qua prijs.

Heb mijn TT1's trouwens gekocht toendertijd voor 1299,- pst zonder element. Was bij attalos en die zijn niet echt de goedkoopste maar ze hebben wel een goede service.

Verwijderd

http://www.musicstore-koeln.de/

niet te veel halen he, laat wat voor mij over ;)

• R2D2
  • Niet online
Zie je wel die lui lopen um gewoon 222,- mark onder de retal prijs te verkopen. Das zeg maar weggeven en er zelf niks aan verdienen. Wel cool dat ze er nog zijn die TT1's. Ik zie tegenwoordig alleen nog maar TT2's als het al een numark is wat je tegenkomt. Ach vroeg of laat gaat ook deze platenspeler zijn mensen veroveren en dan gaat zo langzamerhand de hele wereld is een keer aan wat anders dan de technics.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Convoy

g44p

Gemini

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 20:31 schreef freekweb het volgende:
Gemini
Zet de rest er ook ff onder.

Ook al ben je anti Numark, Tis wel ff makkelijk voor zo'n iemand als je er een mening bij geeft.

Goedkope setjes van numark zijn idd ruk net zoals alle goedkope setjes die belt of direct drive zijn. Waarom? -> Om de doodeenvoudige reden dat die motors klote zijn die er in zitten en je een plaat moet gaan zitten pushen om um op gang te krijgen.

Neem daarom high torque want dan hebbie dat gezeik niet, Of het nou een vestax - technics - numark is maakt dan weinig meer uit. Het enige waar je dan nog verschil in hebt is in design. De rest is te verwaarlozen en wat je het fijnste vind is wat mij betreft dan persoonlijk.

Ow er zijn ook high torque draaitafels van Denon - Reloop - Soundlab e.d begin daar asjeblieft niet aan want daar krijg je spijt van. Motor gedeelte + Toonarm gedeelte is echt slecht bij die dingen.

Oh en vergeet ik het gewoon nog te zeggen de vestax van een maat van mij is kadoek. Ja idd hij is kapot hij doet gewoon helemaal niks meer. Waarschijnlijk zekering en hij brengt hem morgen weg. Doen ze trouwens niet echt moeilijk over bij zulke merken want dat noemen ze service en dat mis je nog wel is bij de kleinere merken.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 22:14 schreef Reind het volgende:
De TT1 die ik heb is in Champagne kleur. Hééééél errug mooi kleurtje.
[...]
Zet het in je sig. Hoef je het niet elke keer te zeggen.

[ontopic]
Als ik er een koop, koop ik een omnitronic!
[/ontopic]

En natuurlijk de Magnedline Mag-zoveel

• wibblemoo
Op donderdag 26 juli 2001 19:37 schreef Mries! het volgende:
http://www.musicstore-koeln.de/

niet te veel halen he, laat wat voor mij over ;)
hoe zit het eigelijk met belasting in duitsland ? (btw ofzo ?) neem aan dat het bruto prijzen zijn..

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 11:35 schreef 3DBlaster het volgende:

Zet het in je sig. Hoef je het niet elke keer te zeggen.

[ontopic]
Als ik er een koop, koop ik een omnitronic!
[/ontopic]

En natuurlijk de Magnedline Mag-zoveel
Whahahahaha maar ik houd van me platenspeler dus vandaar dat ik het zo vaak zeg. Was trouwens ook ff om aan te duiden wat het verschil was met de TT1/TT1 LTD/TT2

Enne jij gaat dus die omnitronic kopen? Al op gedraaid? Goede platenspeler voor weinig geld en die magnedine 10 is een perfect mengpaneel. Mooi setje om op te beginnen dus :)
Op vrijdag 27 juli 2001 12:06 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

hoe zit het eigelijk met belasting in duitsland ? (btw ofzo ?) neem aan dat het bruto prijzen zijn..
Lijkt mij dus ook maar dan zou ie 1000,- kosten en das nog niet veel naar mijn idee

• wibblemoo
kheb een mailtje gestuurd naar ze, om te kijken wat ik moet betalen voor 2 draaitafels incl btw en verzendkosten

• Skate2000
Sjonge, als ik het zo allemaal lees, krijg ik een beetje het gevoel dat iedereen een platenspeler (of 2) heeft.. :D Kewl..

Zijn er ook mensen die wél platenspelers hebben, maar géén CD spelers (zoals ik)?? 8-)

• R2D2
  • Niet online
Ik heb maar 1 cd speler en die zit in mijn computer.

Serieus mijn oude is naar de knoppe gegaan en toen heb ik geen nieuwe meer gekocht na die tijd.

Verwijderd

'kheb die lui al eerder gemaild :
Ja, je kunt per credit card betalen, indien deze kaart op jouw naam
geregistreerd is. Of anders zou de rekening uitgesteld moeten worden op de
naam van de creditcard houder. Wij sturen de bestelling aan het adres van de
kaarthouder.
Onder rembours betalen is inderdaad duur geworden, de PTT vraagt voor elke
buitenlandse remboursement zending fl 53,- extra op ons rekeningsbedrag.

Onze transportkosten voor een zending met een gewicht van 0 t/m 30 kg
berekenen wij slechts DM 25,-. De zending wordt binnen 4 dagen per premium
post bij jou afgeleverd.

• R2D2
  • Niet online
Maarre wat gaan ze nou totaal kosten dan met verzendkosten + BTW etc.

Zal vast nog wel iets schelen qua prijs in nederland/duitsland

• R2D2
  • Niet online
Ow hier staat een revieuw ;)

Pagina: 1