Dubieuze mail ontvange voor product die ik zoch op google

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 22:44
Mijn vraag

Afgelopen vrijdag was ik voor werk op zoek naar een winkel die een nieuwe batterij verkocht van een bepaalde type laptop. Dit omdat de laptop nog in garantie is (batterij niet meer) en Dell wil daarbij alleen de batterij sturen met monteur erbij die alleen zelf 160 kost.

Het zoeken deed ik via google op chrome waarmee ik ben ingelogd, op mijn persoonlijke account.
Daarbij heb ik Ghostery en Adblock als extensies op chrome.
Na een winkel gevonden te hebben probeerde ik vrijdag met de financiele administratie de batterij te bestellen, ging blijkbaar iets fout dus dacht kijk maandag wel weer verder.

Nou maandag ochtend krijg ik de volgende mail binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IabVwYn.png

Mijn werk mail adres heb ik alleen gebruikt bij bestellen van de batterij afgelopen vrijdag.

Nou is dit de eerste keer dat ik zoiets tegen kom en vraag ik me af hoe het proces in elkaar zit dat ze dit hebben kunnen doen. Ik ben op geen één van de sites geweest die worden gelinked,

Zoeken op bepaalde termen levert mij niks op, met deze post hoop ik dat er iemand is die er meer hier over kan vertellen.

Alle reacties

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 12:21
Ronald is een Dell medewerker? Iets anders kan ik niet bedenken. Iemand die meer mensen tegekomt die die dure batterij (dure monteur) niet bestellen en er handel in zag?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dubieuze mail?
Hoezo? Het is gewoon reclame van iets/iemand/robot die je iets probeert aan te smeren. :+

Niks bijzonders, gebeurt dagelijks miljoenen keren over de hele wereld.
Welcome to the digital age!

Gewoon op de [Delete] knop drukken. isse simpel. :Y

Mooie Plaatjes   

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 16:23
Erazher schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:42:
Mijn vraag

Afgelopen vrijdag was ik voor werk op zoek naar een winkel die een nieuwe batterij verkocht van een bepaalde type laptop. Dit omdat de laptop nog in garantie is (batterij niet meer) en Dell wil daarbij alleen de batterij sturen met monteur erbij die alleen zelf 160 kost.
Hou er rekening mee dat als het onderdeel bij dat model laptop niet een customer changeable part is dat je dan mogelijk je garantie zal verliezen indien je het toch zelf gaat vervangen.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:07
Als ik het goed begrijp heb je dus wel dat email adres ergens bij een andere winkel ingevuld?

Zo ja dan zou ik een heel boze email naar die winkel sturen dat jouw email adres via hun uitgelekt is en voor spam gebruikt word en daar die screenshot aan toevoegen.

Hopelijk gaan zij dan intern een onderzoek starten naar wie er verantwoordelijk is en die hopelijk ontslaan.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 22:44
Bedankt voor de reacties.

Ben even verder gaan kijken op de sites zelf.
De sites beneden hebben een layout/indeling die op elkaar lijkt, ik ga hierbij van uit dat het door dezelfde beheerders worden bijgehouden. Ook geen vermelding van KVK op de NL site.
Omdat ik op de BE site me werk mail gebruikte is daarbij me mail adres gebruikt om die mail te versturen.

https://www.laptopbatteryshop.nl/
https://www.batterybuy.be/

Na het ook beter doorkijken van de verzendkosten neem ik gewoon aan dat de site niet wordt beheerd vanuit NL of BE maar China, want daar lijkt dan ook het product vandaan te komen.
Adres die op de NL site staat is gewoon een huis adres.
daredevil__2000 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Hou er rekening mee dat als het onderdeel bij dat model laptop niet een customer changeable part is dat je dan mogelijk je garantie zal verliezen indien je het toch zelf gaat vervangen.
Ja dat weet ik, oude batterij bewaren en weer omruilen als er een garantie reparatie komt.
160 betalen voor 5 minuten werk is een beetje teveel. (Heb em al open gemaakt, simpel schroef los en niewe plaatsen)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:07
Buiten het feit dat delen in het engels zijn (op de nederlandse site, op de belgische zijn e wel in het nederlands) en de enkele duitse vertalingen in plaats van nederlandse zijn ze ook bij geen enkel keurmerk of waarborg aangesloten en dat is voor mij wel een grote no-go bij dit soort sites.

Ook de spam email is een slecht teken.
Pagina: 1