Toon posts:

Is een Intel Core i7-6500U goed genoeg voor video bewerking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe laptop waarmee ik het video bewerking Adobe Primiere Pro kan laten draaien. Ik maak geen lange video's, meestal rond de 5 minuten lang. Het is momenteel nog voor prive gebruik, maar indien de video bewerking mij ligt, wil ik dit wel graag uitbreiden. Aangezien ik niet zeker ben welke laptop aan te schaffen, vraag ik graag hulp aan jullie!

Nu heb ik de kans om een HP 15-ay035nd van iemand over te nemen (2 jaar oud, voor 500 euro). Maar deze heeft een i7-6500u, en op een website lees ik het volgende:

''De Intel Core i7-6700HQ, Intel Core i7-6820HK en Intel Core i5-6300HQ hebben beter performance dan Intel Core i7-6500U dual core processor.''

Zolang deze HP 15-AY035nd Adobe Primiere pro zonder problemen kan draaien, is het voor mij eigenlijk voldoende. Ik wil alleen geen risico lopen dat hij veel te traag is, of vast blijft hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Of lijkt het jullie ook verstandiger om voor die andere Intel Core's te gaan?

Als je nog een andere goede optie hebt, graag! Mijn budget is maximaal 1.200 euro, blijf het liefst onder de 1000 euro. Het doel is wel om hem mee te nemen op reis. Ik zit momenteel ook in Thailand, dus hij mag niet te zwaar zijn.

Alle reacties

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-12 14:51
Waarom test je niet gewoon eens uit of de laptop aan jouw behoefte voldoet? :)

Als ik google op "i7-6500U adobe premiere pro" krijg ik een heleboel resultaten. Zo lees ik bijvoorbeeld:
  • Gebruik zo mogelijk een Nividia GPU voor cuda acceleratie (de laptop van diegene heeft een AMD videokaart).
  • Gebruik het liefst minimaal 16GB aan werkgeheugen voor soepele conversie (de laptop van diegene heeft 12GB)
  • CPU, MEM en een snelle schijf zijn het belangrijkst
  • Dat de i7-6500u geen krachtig beest is voor video bewerking
''De Intel Core i7-6700HQ, Intel Core i7-6820HK en Intel Core i5-6300HQ hebben beter performance dan Intel Core i7-6500U dual core processor.''
"Een Ferrari, Lamborghini en Porsche hebben een betere performance dan een Fiat Panda" :P

Als je een budget van 1200 euro hebt, kun je daar zeker iets leuks van kopen waar je meer en langer plezier van zult hebben dan die laptop van 500 euro (ja, logisch :o )

Zoals: Pricewatch: Laptops met 16GB, i7 8750H onder de 1200 euro

Tuurlijk zal die laptop van die persoon ook werken, maar in hoeverre dat soepel gaat werken durf ik niet te zeggen. Je hebt niet aangegeven in welke resolutie je gaat bewerken, maar ik ga maar gewoon van full HD uit. 4K kun je vergeten met die 500 euro laptop.

No one is listening until you fart

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12 09:42
Jouw opgenoemde CPU komen uit 2015.

Ik zou gewoon voor de nieuwste Ryzen gaan :)

Deze hebben meer cores dus bij multi-tasken ben je altijd beter uit en vooral bij je video renderen. Bij desktop versies van deze CPU kon ik herinneren dat Ryzen algemeen 30%-40% sneller is. Alleen single core applicaties ben je beter uit bij een Intel-variant.

Zie de Benchmarks:

https://technical.city/en/cpu/Ryzen-5-2500U-vs-Core-i7-6500U

https://cpu.userbenchmark...n-5-2500U/m36930vsm378273

categorie: Laptops

Sorteer je laptop gewoon op CPU en kijk eventueel naar andere dingen die je belangrijk vindt.

Ryzen 2700U>2500U>2300U etc.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 14:32

Croga

The Unreasonable Man

Hexxagon schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:07:
Ik zou gewoon voor de nieuwste Ryzen gaan :)

Deze hebben meer cores dus bij multi-tasken ben je altijd beter uit en vooral bij je video renderen. Bij desktop versies van deze CPU kon ik herinneren dat Ryzen algemeen 30%-40% sneller is. Alleen single core applicaties ben je beter uit bij een Intel-variant.
Yup. In de benchmarks is de Ryzen 2700U vaak sneller dan de i7-6500U. Voor hetzelfde geld heb je echter ook een i7-8750H en die is in alle benchmarks een heel stuk sneller dan de Ryzen 2700U.

Op dit moment is er, in laptops, geen enkele reden om voor Ryzen te gaan. Zeker niet als het beschikbare budget de snelste i7 kan veroorloven. Dus nee, ik zou zeker niet voor de nieuwste Ryzen gaan.

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12 09:42
Croga schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Yup. In de benchmarks is de Ryzen 2700U vaak sneller dan de i7-6500U. Voor hetzelfde geld heb je echter ook een i7-8750H en die is in alle benchmarks een heel stuk sneller dan de Ryzen 2700U.

Op dit moment is er, in laptops, geen enkele reden om voor Ryzen te gaan. Zeker niet als het beschikbare budget de snelste i7 kan veroorloven. Dus nee, ik zou zeker niet voor de nieuwste Ryzen gaan.
Ik vergeleek de 2500U btw met 6500U :) Maar je hebt gelijk als de i7-8750H een goede prijs heeft tov een 2700U 8)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga er zeker eens naar kijken!
Pagina: 1