Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VPN (plus server) icm. Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• admiralawesome
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:50
Mijn vraag:
Sinds vorige week is mijn internetverbinding thuis omgezet naar de "oude" glas-leverstraat van Telfort naar de nieuw glasleverstraat.
Dit betekend dat ik mijn eigen router heb moeten vervangen door de experiabox V10a.
Alles werkt opzich oké, alleen kan ik geen verbinding meer maken met de Synology VPN plus server en L2tp/IPsec.
Ik krijg van de VPN Plus app de volgende foutmelding: "Kan geen verbinding tot stand brengen met de server. Controleer het IP-adres en de netwerkconnectiviteit van uw apparaat."
Heeft iemand hier ervaring mee, of een goede tip?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Synology RT1900AC
Experiabox V10a

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Internet afgestruind, op het Synology-forum staan tips met betrekking tot portforwarding etc. Dit heeft allemaal geen zin.
Ook heb ik geprobeerd om de Experiabox te vervangen door mijn router, maar de Synology router krijgt geen IP.
Er staat een goed stappenplan van "Babylonia" op het Synology- en Telfort-forum, maar dit heeft of a) betrekking tot de Experiabox V8 of de V10(zonder A).
Momenteel staat de Synology router in de DMZ, en dit werkt opzich, al is deze nog steeds niet van buiten te bereiken. Ik vermoed dus dat de Experiabox nog iets aan filtering doet.

admiralawesome wijzigde deze reactie 11-03-2019 08:49 (4%)

Alle reacties

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 21:05
Is dit niet gewoon een kwestie van port-forwarding? :*)

• admiralawesome
Zou je zeggen ja, maar ik heb alle poorten mbt. vpn doorgestuurd.
Daarnaast, wanneer de dmz doorgestuurd staan naar de Synology Router, ondervang je dit toch?

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Geeft DMZ ook UDP door dan?

• mrmartinuz
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:10
Gebruik je DDNS en is je WAN ip-adres geüpdate? Kan me voorstellen dat je een nieuw ip-adres hebt gekregen aan de wan kant en dat je VPN client verbinding wil maken met je oude ip-adres.

• admiralawesome
mrmartinuz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:36:
Gebruik je DDNS en is je WAN ip-adres geüpdate? Kan me voorstellen dat je een nieuw ip-adres hebt gekregen aan de wan kant en dat je VPN client verbinding wil maken met je oude ip-adres.
Het WAN ipadres heb ik uiteraard geupdate. Daarnaast, dat is alleen van toepassing wanneer ik gebruik maak van de IPsec vpn. De Synology VPN plus app, maakt gebruik van een url welke gekoppeld is aan de router. gebruiker.vpnplus.to.
Ga ik eigenlijk wel van uit ja, maar goed dat je het zegt. Maar, met portforwarding krijg ik het ook niet aan de praat.

admiralawesome wijzigde deze reactie 11-03-2019 09:49 (19%)

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 21:05
En je kunt niet de Synology als eerste neerzetten d.m.v. deze handleiding?
https://netwerkje.com/eigen-router

(Er vanuit gaande dat je meer kan instellen dan enkel DHCP op WAN)

• admiralawesome
Ja, ook dit heb ik geprobeerd. Er dienen wel andere instellingen ingevoerd te worden, omdat ik bij Telfort klant ben.
Het probleem met het neerzetten van mijn eigen router, is echter dat deze helemaal geen extern IP ontvangt. Ook niet na het uit/in schakelen van het glas ntu.
Mocht dit wel lukken, is dat meteen een oplossing lijkt mij.

Glasvezel instellingen:
WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
PPPoE passthrough function: Enable
IP-adres: 192.168.2.254
Duplex Mode: Auto
Max Bit Rate: Auto
DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True