Toon posts:

DVD Speler Anno 2019

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Om mijn dvd's af te spelen zou ik waarschijnlijk nog een nieuwe DVD speler kopen. Waar moet ik daarbij op letten? Ik zou SCART kabel wel vermijden, gezien de lage kwaliteit. Maar neem ik best een HDMI of USB aansluiting?

En welke alternatieven zijn er? Ik hou wel van nog een fysieke drager te hebben van mijn films (dus dvd en hoes) en het af te spelen via de tv met een afstandsbediening. Ik heb een chromecast, maar dat vind ik niet optimaal voor mij (op dat vlak).

Mvg
Fiodor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Pak gewoon een Blu-Ray-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je daar je dvd collectie goed op afspelen? En gaat de kwaliteit van de dvd's er veel op vooruit? Want het kost ook wel een stuk meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2019 00:43 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:29:
Kan je daar je dvd collectie goed op afspelen? En gaat de kwaliteit van de dvd's er veel op vooruit? Want het kost ook wel een stuk meer.
Nee, kwaliteit van de DVD blijft hetzelfde, hoogstens zal er een kleurfilter overheen gaan, maar reken er neit op
Een BRspeler is in basis een dvdspeler met een andere leeskop, alles wat 'onder' de BR is uitgekomen zal compatible zijn.

Zo kan je ook gewoon je audioCD's afspelen, en misschien zelfs photo-cd

Bijkomend voordeel, je kan vanaf dan ook voor BR's gaan, ipv uitstervende DVDreleases

[ Voor 6% gewijzigd door Gimmick op 11-03-2019 02:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Bijna elke losse speler die je koopt is al een blu-rayspeler. Ik zou ook werkelijk niet weten waarom je anno 2019 nog een speler zou gaan opzoeken die enkel dvd's speelt, behalve misschien als je geen enkele blu-ray hebt en deze ook niet wilt aanschaffen. In het gebied tussen € 60 en € 100 heb je heel veel keuze tussen blu-rayspelers. En ja, deze spelen prima dvd's af. Wellicht dat er nog wat aan upscaling gedaan wordt, waardoor ze er nog een beetje beter uitzien ook. Als je hier op Tweakers de Pricewatch gebruikt, dan kun je er tig kiezen: categorie: Blu-ray en DVD

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 11-03-2019 02:40 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10 17:53
heb je een tv met HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:05
Bij de Mediamarkt kan je een DVD spelertje halen voor naar ik geloof 25 / 30 euro, deze speelt prima dvd's af, hoewel hij wel wat luid is. Als het enige doel DVD's afspelen is raad ik dit aan.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Venraiden4K schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:56:
Bij de Mediamarkt kan je een DVD spelertje halen voor naar ik geloof 25 / 30 euro, deze speelt prima dvd's af, hoewel hij wel wat luid is. Als het enige doel DVD's afspelen is raad ik dit aan.
En voor nog eens 25 euro kun je ook opeens blu-ray afspelen. Lijkt me zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou tweedehands een deftige blu-ray speler halen. Of zoek naar demo-modellen zoals deze. Mist iets, maar universele afstandbediening is sowieso makkelijk voor al je apparaten). En voor weinig extra geld zul je vast complete apparaten kunnen vinden.

Of, koop (wederom tweedehands) een externe dvd speler, sluit die aan op je PC en rip al je films. Dit heb ik ook gedaan. Ja het kost even wat tijd, maar daarna ruimt het je huis enorm op. DVD's hebben hun beste tijd gehad, in de tijd van 1080p en 4k met HDR etc. zou ik echt niet meer gaan investeren in een DVD collectie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je nog graag een speler in huis wil halen, zou ik sowieso geen dvd-speler meer kopen. Vanaf zo'n € 60 heb je al een blu-rayspeler en vanaf zo'n € 140 een ultra-hd blu-rayspeler.

Met een hdmi-kabel aan je tv aansluiten en klaar. Kun je alle moderne discs afspelen; inclusief je oude dvd's.
Pagina: 1