ADSL op realtek netwerk(ingebouwde hub)

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Om eventjes door te gaan op de topic die bvwillig is gestart, heb ik hier nog een klein vraagje (niet closen deze topic!)

Ik krijg dus ook over een maandje ADSL basic van XS4ALL, maar zoals al eerder gezegd kan ADSL niet via een hub

Nu heeft mijn vader in zijn PC een netwerkkaart zitten met een ingebouwde hub (van realtek). ik kan mijn computer dus aan die van hem koppelen zonder een crosslink kabel te gebruiken

De kabel van mijn PC naar die van mijn vader gaat dus in poort 1, en nu moet dus een kabel van de ADSL modem naar mijn vader's PC in poort 2.
Nu wil ik dus weten of dat gaat werken, want de ADSL modem zit dan DIRECT op de netwerkkaart.. maar... eigenlijk toch ook weer niet want het is eigenlijk een hub!

Als dat dus zou werken zou er geen probleem zijn, want dan installeer ik Sygate en deel ik gewoon die verbinding zodat allebei de PC's tegelijk internettoegang hebben.

iemand een antwoord ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
ik weet niet precies wat je bedoelt... maar ik geloof dat ADSL WEL via een hub kan, maar dan kan er maar een tegelijk internetten dacht ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Adsl werkt prima met een hub (heb het thuis ook zo) 4 pc's op de hub (ik heb 8 machine's in totaal, die op een switch staan, maar goed nu dwaal ik af, 4 machine's hebben 2 netwerkkaarten welke op een 10mbps hub zitten, ECHTER je kan maar op 1 machine tergelijkertijd zijn ingelogged (met adsl welteverstaan)...

hoop dat het nu duidelijk is

A wise man's life is based around fuck you

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op dinsdag 24 juli 2001 21:58 schreef zwelgje2 het volgende:
Adsl werkt prima met een hub (heb het thuis ook zo) 4 pc's op de hub (ik heb 8 machine's in totaal, die op een switch staan, maar goed nu dwaal ik af, 4 machine's hebben 2 netwerkkaarten welke op een 10mbps hub zitten, ECHTER je kan maar op 1 machine tergelijkertijd zijn ingelogged (met adsl welteverstaan)...

hoop dat het nu duidelijk is
okeej vriendelijk bedankt!!

maar je hoeft ook maar op 1 PC te zijn ingelogd, de rest kan toegang krijgen via internet sharing zoals SyGate

Verwijderd

Nope, met een tegelijk dus (zoals hij al aangeeft) :)

• Arno
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Ramon
  • Laatst online: 22:52
Op dinsdag 24 juli 2001 22:33 schreef johnny appleseed het volgende:
Nope, met een tegelijk dus (zoals hij al aangeeft) :)
JUist. volgens mij kan je namelijk als je via de hub internet, de hub niet meer gebruiken voor netwerkverkeer. Of wel?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:56 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

JUist. volgens mij kan je namelijk als je via de hub internet, de hub niet meer gebruiken voor netwerkverkeer. Of wel?
Jawel hoor, alleen je kunt geen verbinding meer met internet maken met de overige pc's aangezien je geen IP toegewezen kunt krijgen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die hub kun je gewoon blijven gebruiken, alleen heb je wat minder bandbreedte tot je beschikking, maar goed zoveel is dat niet (Als je tenminste een 100mb hub gebruikt, en anders koop je een goedkope switch, dan heb je dat probleem ook niet meer

je kan inderdaad via de hub 1 machine laten inloggen naar je adsl modem, en de rest van je machine's via die hub laten connecten naar die machine die naar je adsl modem connect via een proggie als sygate oid

A wise man's life is based around fuck you

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Je plugt je ADSL modem gewoon in de hub. Je laat 1 PC connecten en de andere pc's kunnen dan via die ingelogde pc connecten dmv bv winroute :) simpel 8-)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 24 juli 2001 23:29 schreef Straat het volgende:
Je plugt je ADSL modem gewoon in de hub. Je laat 1 PC connecten en de andere pc's kunnen dan via die ingelogde pc connecten dmv bv winroute :) simpel 8-)
Hmm.. zover ik weet werkt dat dus niet... omdat winroute niet kan NATten over dezelfde netwerkkaart waarop internet binnenkomt...
Pagina: 1