Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• maxo0295
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-11 11:00
Hallo!

Ik heb vandaag mijn eerste PC gebouwd, ging goed en alles draait!

Maar nu heb ik een vraag over mijn moederbord, dit is een Z390 GAMING X (rev. 1.0). Hij zit verder helemaal goed, maar het moederbord lijkt niet alle standoffs te bereiken. Op de foto zijn drie standoffs te zien die niet bereikt worden (rode pijl), daarnaast heb ik met een blauwe pijl aangegeven waar nog een bevestigingsgat zit op het moederboord maar waaronder geen installatiemogelijkheid is voor een standoff. Nu lijkt mij dit geen kwaad te kunnen, de mobo zit goed stevig vast. Maar is dit niet vreemd voor een mobo die wordt aangeduid als full ATX?

Weten jullie hoe dit zit?

FOTO: https://ibb.co/NnZWdmg

• maxo0295
Ik zag wel dat het iets typisch is bij gigabyte moederborden dat ze een afmetin hebben van 305x225 wat iets kleiner is dan andere moederborden.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:52
maxo0295 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:25:
Ik zag wel dat het iets typisch is bij gigabyte moederborden dat ze een afmetin hebben van 305x225 wat iets kleiner is dan andere moederborden.
Nooit geweten. Ik dacht dat ATX juist een specifieke afmeting was, zodat het perfect in iedere ATX-kast past. Is er in de case geen mogelijkheid om dat open gat te sluiten.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 11-03-2019 00:35 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:42
En het past ;)

Alleen niet teveel kracht zetten buiten de schroefjes om.

mitsumark wijzigde deze reactie 11-03-2019 00:33 (68%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:45

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

ATX definieert een maximum afmeting welke compatible dient te zijn met een bepaalde layout voor de standoffs, je ziet redelijk vaak dat moederborden een slag korter zijn of niet alle standoffs gebruiken.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:04
Heeft je kast niet gewoon eatx support?

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob59
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Budget ATX moederborden zijn wat minder breed en gebruiken niet alle ruimte die voor ATX omschreven is.
De lengte is wel altijd hetzelfde.

In dit geval zitten de ongebruikte afstandbusjes in de EATX positie van je kast.
Alles loshalen en de 3 ongebruikte op de goede plek zetten.

Rob59 wijzigde deze reactie 11-03-2019 01:54 (34%)

• maxo0295
Rob59 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 01:49:
Budget ATX moederborden zijn wat minder breed en gebruiken niet alle ruimte die voor ATX omschreven is.
De lengte is wel altijd hetzelfde.

In dit geval zitten de ongebruikte afstandbusjes in de EATX positie van je kast.
Alles loshalen en de 3 ongebruikte op de goede plek zetten.
T gekke is alleen dat ik op t bord zelf maar een input niet heb ingeschroefd! En daaronder zit geen mogelijkheid tot het plaatsen van een afstandsbus. Verder alle mogelijke hoeken en plekken gemonteerd.

• maxo0295
Blij om in ieder geval te horen dat er atx kaarten zijn die wat minder breed zijn, dacht dat ik toch een beetje gek werd! Haha

Edit: ik snap nu trouwens wat jullie bedoelen met EATX ondersteuning, maar daar doet mijn kast niet aan! Dus ik denk dat mijn minder brede moederbord met maar 7 installatiepunten een bezuiniging is van gygabite.

maxo0295 wijzigde deze reactie 11-03-2019 08:37 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:42
Je bord zit nu gewoon vast als een micro ATX, maar dan steekt ie een beetje uit, niks mis mee.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True