Hallo,
Ik heb een CSV en dat ziet er zo uit:
Vervolgens heb ik een een set aan .mp3 bestanden.
(het kan vast ook via Unix Command, mocht iemand dat uit zijn losse pols willen schudden. Gewoon voor de weet).
Dit werkt deels. Want een boel files worden gerenamed alleen een groot gedeelte niet en ik zie ook geen logica waarom die fout gaan en de andere niet.
Ik krijg daarnaast ook een foutmelding in PyCharm, en die luidt:
Nu klopt het inderdaad, dat er niet altijd een .mp3 bestand bestaat. Maar dat geeft niet, daar hoef ik geen foutmelding over.
Weet iemand hoe ik dit beter kan oplossen, en eigenlijk het liefste zonder gebruik van pandas?
Met enkel CSV import lukte het mij niet om een line in een variable te stoppen.
Sorry maar ik ben pas 5 dagen bezig met Python programmeren
Ik heb een CSV en dat ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| 123;door 124;house 125;kitchen 126;garden |
Vervolgens heb ik een een set aan .mp3 bestanden.
Deze mp3 bestanden moeten worden gerenamed naares_123.mp3 (=Spaanse uitspraak voor door)
es_124.mp3 (=Spaanse uitspraak voor house)
Nu probeer ik dit voor elkaar te krijgen met Python.door123.mp3
house124.mp3
kitchen125.mp3
(het kan vast ook via Unix Command, mocht iemand dat uit zijn losse pols willen schudden. Gewoon voor de weet).
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| import pandas as pd import shutil df = pd.read_csv('frename.csv', delimiter=';') Row = (df['#']) Eng = (df['Eng']) for i in Row: row = Row[i-1] eng = Eng[i-1] old_file = f"es_{i}.mp3" shutil.move(old_file, f"{eng}-{i}.mp3") |
Dit werkt deels. Want een boel files worden gerenamed alleen een groot gedeelte niet en ik zie ook geen logica waarom die fout gaan en de andere niet.
Ik krijg daarnaast ook een foutmelding in PyCharm, en die luidt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Traceback (most recent call last): File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.7/lib/python3.7/shutil.py", line 563, in move os.rename(src, real_dst) FileNotFoundError: [Errno 2] No such file or directory: 'es_931.mp3' -> 'hair-clipper-931.mp3' During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/Users/gebrr/Desktop/files/es_mp3/rename.py", line 13, in <module> shutil.move(old_file, f"{eng}-{i}.mp3") File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.7/lib/python3.7/shutil.py", line 577, in move copy_function(src, real_dst) File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.7/lib/python3.7/shutil.py", line 263, in copy2 copyfile(src, dst, follow_symlinks=follow_symlinks) File "/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.7/lib/python3.7/shutil.py", line 120, in copyfile with open(src, 'rb') as fsrc: FileNotFoundError: [Errno 2] No such file or directory: 'es_931.mp3' Process finished with exit code 1 |
Nu klopt het inderdaad, dat er niet altijd een .mp3 bestand bestaat. Maar dat geeft niet, daar hoef ik geen foutmelding over.
Weet iemand hoe ik dit beter kan oplossen, en eigenlijk het liefste zonder gebruik van pandas?
Met enkel CSV import lukte het mij niet om een line in een variable te stoppen.
Sorry maar ik ben pas 5 dagen bezig met Python programmeren
Let me share my screen...