Ik heb twee SSD's in mijn desktop die ik getest heb qua snelheid met CrystalDiskMark (6.0.2), en de snelheden zijn veel lager dan in vergelijk met andere SSD's
Het zijn 2 oude Corsair SSD's (Force 3 met 128 Gig)
Dit zijn SATA 3 compatibele disken, en ze zijn met SATA 3 geconnecteerd op een SATA 3 connector
( Het moederbord is een Asus P9X97 )
Voor de test "Seq Q32T1" geeft ie rond de 200 Mb/sec en (read) en 100 Mb/sec (write)
Voor een SSD is dat niet echt super
Nu, de disken zijn al vrij oud, dus ik dacht dat dat een reden zou zijn voor relatief slechte cijfers ?
Ik heb deze disks gecheckt met CrystalDiskInfo, CHKDSK, WMIC .. Alles lijkt OK
In theorie zouden dergelijke disks tot 500 Mb/sec kunnen gaan (600 op papier maar niet mogelijk in realiteit).
De vraag is dus, waarom zo'n lage cijfers ? Beide disken zijn wel consistent qua feedback (zijn ook exact even oud)
Het zijn 2 oude Corsair SSD's (Force 3 met 128 Gig)
Dit zijn SATA 3 compatibele disken, en ze zijn met SATA 3 geconnecteerd op een SATA 3 connector
( Het moederbord is een Asus P9X97 )
Voor de test "Seq Q32T1" geeft ie rond de 200 Mb/sec en (read) en 100 Mb/sec (write)
Voor een SSD is dat niet echt super
Nu, de disken zijn al vrij oud, dus ik dacht dat dat een reden zou zijn voor relatief slechte cijfers ?
Ik heb deze disks gecheckt met CrystalDiskInfo, CHKDSK, WMIC .. Alles lijkt OK
In theorie zouden dergelijke disks tot 500 Mb/sec kunnen gaan (600 op papier maar niet mogelijk in realiteit).
De vraag is dus, waarom zo'n lage cijfers ? Beide disken zijn wel consistent qua feedback (zijn ook exact even oud)