Toon posts:

Underclock voltage TB 1.4 op A7V133®

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in mijn bios kun je het voltage regelen voor de processor: standaard op 1.65v of zoiets,

Aangezien hij nu idle 60© is dacht ik:

Voltage naar beneden = minder stroomverbruik = minder warmte :?

Mijn vraag : kan dat zomaar zonder je proc te
slopen?

Al enige ervaring hiermee?

(ja ik weet het.. zonnesteek idee |:( )

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Voltage verlagen kan heel effectief zijn, het kan iig zeker geen schade doen.. het enigste nadeel is dat je vaak een instabielere pc krijgt...

Alhoewel dat ook niet altijd zo is, vooral als je een hele hete CPU hebt, want die kan dan stabieler worden door de lagere temperatuur... Soms kan je zelfs verder OC'en door het voltage te verlagen

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Gewoon proberen, kan idd geen kwaad. Met kleine stapjes omlaag en steeds kijken of ie nog stabiel is. Verwacht geen wonderen qua verlaging temp, maar het scheelt altijd.

Systeem

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
60° idle is vrij veel, dus proberen gewoon :)

persoonlijk denk ik dat een proc die heel heet wordt teveel stroom krijgt, dus denk ik spanning naar beneden

aangezien er nooit 2 dezelfde procs gebakken worden, is de optimale spanning (koelst) altijd verschillend, het zou dus best kunnen dat de jouwe het met minder ook kan

Verwijderd

Topicstarter
oke, proberen dan maar, resultaten worden bekendgemaakt, voor de zekerheid: de processor werkt nu op 1.65?

--

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, ik heb hem verlaagd naar 1,5v stabiel,
60© idle, geen enkel nut dus :?

:? :? :?

kweet 't nie meer...

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
een betere cooler, met een koper blok eronder

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
idd betere cooler en kijken of hij wel goed zit ..

check ook ff je temp van de lucht binnen je kast .. als die >40 is heb je ook nix aan een andere cooler ..

coolen met warme lucht werkt immers niet :)
(probleem met deze dagen)

ander ff fannetje in je kast want maken .. precies boven je cpucooler :) dan die naar binnen laten blazen :)

(liefs dan ook 1tje in de bovenkant voor de afzuiging)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast al gemod met de 80MM ven boven m'n processor en 1 80mm ven achter in de kast. (2200rpm, 4000rpm is onderweg).
tevens is dit mijn 4e cooler, standaard cooler, molex cooler, groote aluminium cooler, en nu een super orb dubbele cooler :?
--
tevens (nu) niet overclokt, MB temp 40©...
inmiddels al een nieuw bord bweeeeeh :'(

Einde raad...

Verwijderd

Vraag 1 :
Hoe warm is het dan eigenlijk op jouw kamer ??

Vraag 2 :
Waar zitten die fans eigenlijk in jouw kast en welke kant blazen ze op ??
Je hebt voor onder een fan nodig die de kast in blaast, dat is om 'koele' kucht aan te voeren.
En dan nog een fan boven achter in de kast, die naar buiten blaast.
Plaats deze zo dicht bij de3 CPU als mogelijk is, deze fan is om de warme lucht af te voeren.

Vraag 3 :
Hoe warm wordt de boel als je de kast open laat staan, hoeveel graden scheelt dat ?
(Scheelt hier dus ca. 1 tot 2 graden. Als het meer dan 5 tot 10 graden scheelt gaat er echt iets mis met de ventilatie daar.....)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Super orb? Weg ermee!!! Vooral niet op een tb 1.4.
Ik heb mijn tb1400 op 1500 lopen met een silverado, 54 graden stressed.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

fv

-------------------> hiero

Op woensdag 25 juli 2001 00:02 schreef wassup het volgende:
oke, proberen dan maar, resultaten worden bekendgemaakt, voor de zekerheid: de processor werkt nu op 1.65?

--
Nee, standaard op 1.75 Volt...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hooi:

FF quick antw.

vraag 1: tussen de 22© en 25©
vraag 2: zijkant blaast in op processor
achter zuigt *D
Vraag 3: scheelt 4©

Verry vaag allemaal :( :( :(
*Of de sensor is kaput, ik las op:
http://www.braziliantech.com/en-us/expertbios.shtml
dat er bios fixes bestaan voor temp probs :?

Proberen :?

Edit/ sorry dees moet het wezen :
http://www.braziliantech.com/en-us/fxdbios.shtml \Edit

Verwijderd

Hummhh,
dan denk ik inderdaad dat een deel van de hoge temp inderdaad een foute temperatuurs aanduiding is.. ;)

Zo te zien wordt er dik 10 graden overdreven.
(Koeling in de kast schijnt aardig te kloppen, kasttemp zou dus onder de 30 moeten blijven.)

Welke BIOS versie dat precies verhelpt weet ik niet, omdat ik een ander moederbord heb (KT7-RAID). Je kunt er gewoon een paar van ASUS zelf proberen, of aan een search in de topics hier op GOT beginnen.

http://gathering.tweakers.net/forum/find en dan "A7V133 BIOS TEMP" of zo iets.

Anders kan een blik op de 'meuktracer' misschien de oplossing leveren.. http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
De bios van : http://www.braziliantech.com/en-us/fxdbios.shtml
flasht wel maar in windows start hij niet door :( terug gefasht naar beta 1006.01I

:'(
Pagina: 1