Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mijn vraag

wat is nou de werkelijke performance van de nanobeam AC Gen2 en hoe moet ik de overige metrics interpreteren?
TX/RX rate volgens AirControl op 600 Mbit/s - wat zegt TX/RX rate ten opzichte van de throughput?

Speedtest van de ene Nano naar de andere gaat met totaal max 80 Mbit/s (ook 80 bij alleen tx of rx)

nano PTP speedtest rx-tx

De Station Nano is aan een UniFi AP-AC-Mesh-Pro gekoppeld. Met SSL hebben we in de terminal van het AP met curl een speedtest download uitgevoerd van een externe server. Deze geeft ~150Mbit/s (hier alleen RX getoond)

speedtest accesspoint

ik heb het idee dat ik geen appels met appels aan het vergelijken ben en dat er meer speelt dan wat ik hier zie, of dat ik de cijfers verkeerd interpreteer. Ik vermoed het laatste.

Graag advies over de performance van deze setup
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Access point Nano zit aan een Ubiquiti switch en daarachter een server plus netwerk. Lijn naar buiten heeft max 300MBit/s, we halen wireless op onze 4 andere (indoor) Ubiquiti accesspoints 280 MBit/s, dus dat is prima

We gebruiken Aircontrol voor de Nano's en een oud model Rocket M voor de lange afstand (Mbit snelheden)
Daarnaast staat de Unifi controller op een Raspberry, De speedtest hiernaartoe wordt beperkt door de ethernetpoort van de RPi.

We zitten in een storingsvrije, landelijke omgeving
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kanaalbreedte naar 60 Mhz geeft beste resultaat.
Tweaks volgens ubiquiti forums
Laptop direct aan de Nano geeft ook 150Mbit/s, net als via het AP

zie onder voor overige gegevens
Nanobeam AC gen2 performance 1

Nanobeam AC gen2 performance 2

...

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.