Aangezien mijn oude PC aan het einde van zijn levensduur is wil ik na 8 jaar opnieuw een PC bouwen die voorlopig weer even mee kan.
Ik wil er mee surfen, Netflix, en gamen.
Ik speel voornamelijk strategy games zoals Warhammer 2, Civ V, maar wil ook Apex Legends en Fortnite kunnen spelen.
De games die voorbij komen in de GPU reviews speel ik niet, mocht ik dat later toch willen hoeft dat niet op max settings.
Mijn Budget is 2000 euro.
Ik heb reeds een Monitor uitgezocht:
24inch en 1080p is wat mij betreft groot zat, en op dit moment vindt ik het nog niet de moeite om de stap naar quad HD of 4k te nemen.
Ik heb nu zelf onderstaand systeem samengesteld, grootste deel gekopieerd van de BBG van Januari.
Ik ben voor de high FPS versie gegaan omdat de games die ik speel meer profijt hebben van een snelle CPU dan van een snelle GPU, ook vanwege de 1080p monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kast van Fractal Design, vind ik mooi en past bij wat ik er mee wil.
Intel CPU, heb nu de I7 9700 erin zitten, maar twijfel nog over de I7 8086. (vanwege emotionele redenen, niet omdat hij beter presteert), Ik hoor graag wel als hij niet compatible is met deze build.
Verder, wil ik het liefst no nonsense componenten, goede prestaties, geen licht, zo weinig mogelijk geluid.
De samsung 970 heb ik erin gestopt omdat het nieuwe technologie is die ik graag wil proberen.
Ik ga niet overklokken.
Graag krijg ik advies over deze build:
Past het bij elkaar?
Voldoet deze setup aan mijn eisen?
Kan het beter of goedkoper?
Ik maak me nog wat zorgen over het moederbord, omdat het het instap model is.
En ik vind het moeilijk om een passende grafische kaart te kiezen, BBG adviseert de 2070, maar is dat voor het gamen wat ik doe niet dikke overkill?
Ook wil ik weten of er cooling fins zijn die je zelf op de samsung 970 kan plakken, heb wel een moederbord gezien waar dit een feature was, maar dit moederbord heeft dat niet.
Alvast bedankt,
Red
Ik wil er mee surfen, Netflix, en gamen.
Ik speel voornamelijk strategy games zoals Warhammer 2, Civ V, maar wil ook Apex Legends en Fortnite kunnen spelen.
De games die voorbij komen in de GPU reviews speel ik niet, mocht ik dat later toch willen hoeft dat niet op max settings.
Mijn Budget is 2000 euro.
Ik heb reeds een Monitor uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Lenovo Legion Y25f-10 Zwart | € 229,- | € 229,- |
24inch en 1080p is wat mij betreft groot zat, en op dit moment vindt ik het nog niet de moeite om de stap naar quad HD of 4k te nemen.
Ik heb nu zelf onderstaand systeem samengesteld, grootste deel gekopieerd van de BBG van Januari.
Ik ben voor de high FPS versie gegaan omdat de games die ik speel meer profijt hebben van een snelle CPU dan van een snelle GPU, ook vanwege de 1080p monitor.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 449,57 | € 449,57 |
| 1 | MSI Z390-A PRO | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 540,- | € 540,- |
| 1 | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Scythe Ninja 5 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.778,91 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kast van Fractal Design, vind ik mooi en past bij wat ik er mee wil.
Intel CPU, heb nu de I7 9700 erin zitten, maar twijfel nog over de I7 8086. (vanwege emotionele redenen, niet omdat hij beter presteert), Ik hoor graag wel als hij niet compatible is met deze build.
Verder, wil ik het liefst no nonsense componenten, goede prestaties, geen licht, zo weinig mogelijk geluid.
De samsung 970 heb ik erin gestopt omdat het nieuwe technologie is die ik graag wil proberen.
Ik ga niet overklokken.
Graag krijg ik advies over deze build:
Past het bij elkaar?
Voldoet deze setup aan mijn eisen?
Kan het beter of goedkoper?
Ik maak me nog wat zorgen over het moederbord, omdat het het instap model is.
En ik vind het moeilijk om een passende grafische kaart te kiezen, BBG adviseert de 2070, maar is dat voor het gamen wat ik doe niet dikke overkill?
Ook wil ik weten of er cooling fins zijn die je zelf op de samsung 970 kan plakken, heb wel een moederbord gezien waar dit een feature was, maar dit moederbord heeft dat niet.
Alvast bedankt,
Red
Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.