Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-11 12:13
Fijne avond beste mensen,

Ik vermoed dat mijn topic volledig in de verkeerde sub geplaatst is maar ik kon helaas niet vinden waar ik het anders kon plaatsen.
Mijn vraag duidt als volgt: bestaat er een app/programma waarbij je inkomsten & uitgaven automatisch met de gegevens van je bank worden geordend? Er zijn talloze apps maar hier moet je alle transacties handmatig erin verwerken, wat erg tijdrovend is.
Ik vermoed dat dit nog niet mag wegens de rechten van de apps en privacy, etc... Maar zo niet, hoor ik het erg graag!

Groet,

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41
Nog even wachten want de nieuwe regelgeving vanuit de EU (PSD2) geeft veel mogelijkheden om je bankgegevens vrij te geven en je privacy te grabbel te gooien.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 22:51
Bunq heeft wel een api beschikbaar waarbij deze apps wel de data kunnen koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Godlikev op 10-03-2019 22:51 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:18

bert pit

asdasd

ABNAmro heeft dat ook. Hoef je niet eens in te richten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• SultanYasin
JukeboxBill schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:46:
Nog even wachten want de nieuwe regelgeving vanuit de EU (PSD2) geeft veel mogelijkheden om je bankgegevens vrij te geven en je privacy te grabbel te gooien.
Daar dacht ik ook al aan, hopen dat dit zo snel mogelijk er doorheen komt dus. Uiteraard met voldoende eisen.
Godlikev schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:50:
Bunq heeft wel een api beschikbaar waarbij deze apps wel de data kunnen koppelen.
bert pit schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:07:
ABNAmro heeft dat ook. Hoef je niet eens in te richten.
Geldt dit niet alleen voor de desbetreffende banken alleen? Ik doe namelijk 90% van mijn transacties bij de ING.

• JukeboxBill
Ga er maar van uit dat de richtlijnen vanuit de EU niet gericht zijn op bescherming van de privacy van de burgers. Alles wat de EU verzint is bedoeld om de handel te bevorderen.
Ik bankier ook bij ING en ben volkomen tevreden met de mogelijkheden die zij bieden wat betreft het beheersen van de uitgaven.Als je de transactiegegevens van tijd tot tijd download dan kan je daar in een spreadsheet allerlei analyses op los laten.
Dat kost wat moeite maar ik zal mij nog wel drie keer bedenken voordat ik de bankgegevens ga delen met een willekeurige derde partij die een leuke en waarschijnlijk volledig overbodige app aanbieden.

• SultanYasin
JukeboxBill schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:35:
Ga er maar van uit dat de richtlijnen vanuit de EU niet gericht zijn op bescherming van de privacy van de burgers. Alles wat de EU verzint is bedoeld om de handel te bevorderen.
Ik bankier ook bij ING en ben volkomen tevreden met de mogelijkheden die zij bieden wat betreft het beheersen van de uitgaven.Als je de transactiegegevens van tijd tot tijd download dan kan je daar in een spreadsheet allerlei analyses op los laten.
Dat kost wat moeite maar ik zal mij nog wel drie keer bedenken voordat ik de bankgegevens ga delen met een willekeurige derde partij die een leuke en waarschijnlijk volledig overbodige app aanbieden.
Mijn vertrouwen in de EU zijn ook niet volledig. Maar gelukkig hebben we genoeg belangenorganisaties in Europa die onze gegevens 'proberen' te beschermen. ;) (In vergelijking met andere continenten)
Is dit genoeg? Neen.

Het zal zeker malafide organisaties aantrekken waarbij het zwakke gedeelte van de maatschappij (die op elk willekeurige link klikken), zonder enig bewustzijn, hun gegevens uit handen zal geven. Maar voor de oplettende consument zie ik dit positief in.

We zullen het zien.

• JukeboxBill
Een oplettende consument zal nooit een derde partij tussen hem en de bank gegevens vrijgeven. Ook al zal dat een bepaald gemak bieden in het beheersen van transacties. Het beheersen van uitgaven is immers niet afhankelijk van het gebruik van een of andere app, maar vooral van gezond verstand.
Belangenorganisaties gaan ook niet verder dan waarschuwen voor eventuele gevaren. Als je die waarschuwingen niet serieus neemt, dan ben je toch overgeleverd aan allerlei parasiet-bedrijven die van jouw privé gegevens gebruikmaken voor hun eigen gewin.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 20:35
Kan bij de rabobank een.csv uitdraaien met transacties. Handig om het niet helemaal handmatig te hoeven doen zonder je data te delen.

• bert pit

bert pit

asdasd

ABNAMRO heeft de app GRIP.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:53

EnnaN

Toys in the attic

Daar zijn veel recente hele slechte reviews over, heb je er ervaring mee? werkt de app (nog) ?

sig

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Wallet van Budgetbakers werkt met ING integratie. Die updatet 1x per dag je gegevens (wat niet altijd foutloos gaat). Heeft een app en webapp (met iets minder mogelijkheden).

De PSD2 discussie die hierboven gevoerd wordt lijkt me hier offtopic, daar vraagt OP niet om.

[ Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 11-03-2019 14:18 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:35:
offtopic:
Maar tegelijk is het toch vreemd dat de bank waar je zit het monopoly heeft over jouw betaalgegevens?
Ik vind het niet meer dan terecht dat ik mag bepalen wie mijn gegevens heeft.

Al zie ik liever ook een opt-out-mogelijkheid in de PSD2-wetgeveing dat ik banken, inclusief de mijne, uit kan sluiten van het inzien van mijn gegevens.
Ik zit ook bij de ING, net als jij, en niet al te lang geleden hadden ze plannen om hun bankdata door te verkopen aan derden. Thanks, but no thanks.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SultanYasin
Neyluzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:18:
Wallet van Budgetbakers werkt met ING integratie. Die updatet 1x per dag je gegevens (wat niet altijd foutloos gaat). Heeft een app en webapp (met iets minder mogelijkheden).

De PSD2 discussie die hierboven gevoerd wordt lijkt me hier offtopic, daar vraagt OP niet om.
Hartelijk dank. Gelijk geïnstalleerd en geïntegreerd. Even 2 weekjes testen en dan zien of het de 3 tientjes per jaar waard is. :)

• bert pit

bert pit

asdasd

EnnaN schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Daar zijn veel recente hele slechte reviews over, heb je er ervaring mee? werkt de app (nog) ?
Ik heb hem alleen getest voor bewindvoering. De app werkt prima en doet precies wat TS vraagt. Ik gebruik hem niet actief. Dus verregaande ervaring heb ik niet.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
EnnaN schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Ikzelf gebruik de app Grip, echter zijn de opties en mogelijkheden erg summier. Het voordeel is dat er automatisch gecategoriseerd wordt als jij een elektronische betaling doet (PIN en/of automatische afschrijving). Daardoor krijg je een redelijk overzichtelijke pie-chart. Als je in de verschillende 'slices' duikt zie je netjes wat je per categorie betaald hebt, maar je kan geen vergelijking doen met voorgaande maanden in die categorie.

Daarnaast als je geld overboekt tussen je eigen rekeningen dan wordt dit herkend als een uitgave. Hierdoor sta ik altijd in het rood volgens Grip, omdat ik meer geld 'uitgeef' dan dat ik binnen krijg.

Verder krijg je netjes een notificatie als er geld gestort - of afgeschreven is. Vervolgens kan je wat heen en weer bladeren tussen de maanden, maar zoals hierboven vermeldt kan je niet per 'slice' een vergelijking maken.

Ook is een export naar .csv (of überhaupt een export) niet mogelijk, of worden bepaalde uitgaves niet goed herkent. Zo werk ik bij een Telco. Als ik daar iets koop in het bedrijfrestaurant, dan wordt dit onder het kopje 'Wonen - vaste lasten' gezet.
Kan je dit aanpassen? Ja, maar op de één of andere manier wordt dit niet goed verwerkt.

Hopelijk geeft dit wat inzicht

P.s.: de app is alleen beschikbaar voor ABN klanten dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 11-03-2019 19:42 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:53

EnnaN

Toys in the attic

Hmm, dat van die andere-eigen-rekeningen had ik nog niet bedacht. en niet vergelijken is ook wat meh. Ik hou het wel bij firefly III :)

sig

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SultanYasin ik heb even je titel gewijzigd, zodat het wat duidelijker is.
Pagina: 1