Vernieuwen tv hoek ( beeld & audio )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 12:21
Dag allen,

Na dat ik de plannen om een huis te kopen even in de ijskast heb gezet ben ik de afgelopen maanden druk bezig geweest mijn huur appartement in een nieuw jasje te steken.
Alle meubels zijn inmiddels vervangen voor iets nieuws, de muren voorzien van een fris likje verf en nu de laatste stap, een nieuwe tv en een bijpassend audio systeem voor het beluisteren van muziek, kijken van films en series en het spelen van een spelletje op de ps4 pro of de pc.
Qua tv heb ik vanwege erg veel lichtinval op de locatie waar deze komt te staan de keuze laten vallen op Qled ( raam op het zuiden van drie meter breed ).

Ik zoek een?
Een nieuwe televisie en een audio systeem bestaande uit twee zuilen en een center speaker.

Wat is je budget?
totaal rond de 3000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren, films en series kijken, het spelen van een spelletje op een ps2,ps3,ps4 pro, pc

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zit ik nu met het volgende lijstje:
- pricewatch: Denon AVR-X2400H
- product: Dali Zensor 7 x2
- product: Dali Zensor Vokal
- pricewatch: Samsung QE55Q9F (2018) Zwart.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat vinden jullie van deze combinatie, ik kom af van een samsung lcd 43inch uit 2008 en een ( cheap ) sony 5.1 setje ook uit 2008 en zit 3 meter van mijn tv af, de kamer is 30 m2 groot.

alvast dank voor jullie reacties :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 02:08
Lijkt me een prima set. Ik zou zelf niet zo snel een Denon kopen, maar dat is een persoonlijke voorkeur, het merk staat goed bekend. Let goed op dat de receiver alle functionaliteit heeft de je nu en wellicht in de toekomst nodig hebt (4K doorgeven, Dolby Atmos).

Die Dali's staan ook goed bekend, maar ik raad je aan om je speakerkeuze te baseren op eigen luisterervaring. Dali is een goed merk, maar de klank van verschillende merken speakers kan wat verschillen en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur welke jij het fijnst vindt klinken. Ga naar een goede hifi-zaak en beluister wat verschillende merken in jouw prijscategorie.

De TV kan ik niet zoveel over zeggen, ik ben zelf een OLED-fan, maar e.e.a. hangt erg af van hoeveel geld je eraan wilt besteden, of je uberhaupt waarde hecht aan perfecte zwartwaarden en hoeveel licht je in de kamer hebt tijdens het kijken etc. Het zal een flinke verbetering zijn t.o.v. wat je nu hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 10-03-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zou gaan voor 65" (nieuw) en audio tweedehands bij elkaar te sprokkelen. Het verschil tussen gamen op 55 of 65 inch vind ik toch behoorlijk groot. Dat laatste is echt meer 'immersive'. Dus ik zou m'n prioriteiten qua budget eerder op een grotere tv leggen en dan speakers bijv. tweedehands ergens kopen of van een restpartij / overjarig of zelfbouw (ook leuk om eens te doen!).

[ Voor 78% gewijzigd door CyberMania op 10-03-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
PhilipsFan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:35:
Lijkt me een prima set. Ik zou zelf niet zo snel een Denon kopen, maar dat is een persoonlijke voorkeur, het merk staat goed bekend. Let goed op dat de receiver alle functionaliteit heeft de je nu en wellicht in de toekomst nodig hebt (4K doorgeven, Dolby Atmos).

Die Dali's staan ook goed bekend, maar ik raad je aan om je speakerkeuze te baseren op eigen luisterervaring. Dali is een goed merk, maar de klank van verschillende merken speakers kan wat verschillen en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur welke jij het fijnst vindt klinken. Ga naar een goede hifi-zaak en beluister wat verschillende merken in jouw prijscategorie.

De TV kan ik niet zoveel over zeggen, ik ben zelf een OLED-fan, maar e.e.a. hangt erg af van hoeveel geld je eraan wilt besteden, of je uberhaupt waarde hecht aan perfecte zwartwaarden en hoeveel licht je in de kamer hebt tijdens het kijken etc. Het zal een flinke verbetering zijn t.o.v. wat je nu hebt.
De keuze op Qled is met name gevallen vanwege het feit dat ik vanaf een uurtje of 8 tot een uurtje of 18 vol de zon heb op de locatie waar de tv komt te staan en Oled nogal last heeft van reflectie?
Dali heb ik beluisterd bij een vriend van mij ( zensor 3 ) en was hiervan erg onder de indruk maar iets te beperkt voor mijn grote woonkamer vandaar de keuze voor de 7 serie.
Een luister sessie bij een audio speciaal zaak staat in de planning :)
CyberMania schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:37:
Zou gaan voor 65" (nieuw) en audio tweedehands bij elkaar te sprokkelen. Het verschil tussen gamen op 55 of 65 inch vind ik toch behoorlijk groot. Dat laatste is echt meer 'immersive'. Dus ik zou m'n prioriteiten qua budget eerder op een grotere tv leggen en dan speakers bijv. tweedehands ergens kopen of van een restpartij / overjarig of zelfbouw (ook leuk om eens te doen!).
Is 65 inch niet wat groot voor een kijk afstand van drie meter? Ik heb momenteel dus nog een 43 inch staan en van 43 naar 55 leek me al een beste upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mr.Whitewolf88 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:47:

Is 65 inch niet wat groot voor een kijk afstand van drie meter? Ik heb momenteel dus nog een 43 inch staan en van 43 naar 55 leek me al een beste upgrade :P
Voor drie meter wordt zelfs 70" aangeraden. Dus nee zeker niet te groot. Zie bijv:

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Samsung raadt bij 3meter 60 inch aan. Dus je zit sowieso al aan de krappe kant.

https://www.samsung.com/nl/i/televisie/kijkafstand-tv/

Heb je niet wat oud karton liggen dan je zelf even de maten uitsnijdt en neer zet om te kijken wat je prettig vindt? Denk er ook aan dat jouw oude 43" waarschijnlijk nog dikke randen heeft. Dus je 55 is wsl qua formaat niet veel groter dan je oude 43" (behalve de screen estate).

Wat je ook nog kan doen is, mits je mag boren in je huurwoning, is toch gaan voor een 55" maar dan met een wallmount met arm. Zo kan je hem ook dichterbij trekken als het te klein is voor je gevoel. Dus zoiets (wel met tilt nemen):

YouTube: Vogel's WALL Full motion

[ Voor 47% gewijzigd door CyberMania op 10-03-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
CyberMania schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:51:
[...]

Voor drie meter wordt zelfs 70" aangeraden. Dus nee zeker niet te groot. Zie bijv:

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Samsung raadt bij 3meter 60 inch aan. Dus je zit sowieso al aan de krappe kant.

https://www.samsung.com/nl/i/televisie/kijkafstand-tv/

Heb je niet wat oud karton liggen dan je zelf even de maten uitsnijdt en neer zet om te kijken wat je prettig vindt? Denk er ook aan dat jouw oude 43" waarschijnlijk nog dikke randen heeft. Dus je 55 is wsl qua formaat niet veel groter dan je oude 43" (behalve de screen estate).
Top, dankje voor je tips!
Ik ga morgen na werk even met een stuk karton in de weer om te kijken hoe 65 inch zou komen te staan, nog groter geeft me een beetje een tokkie gevoel denk ik ;)

Ik woon momenteel in nogal een tokkie buurt en iedereen heeft hier enorme tv's staan maar het verdere interieur lijkt uit een tuin centra te komen, dus ik ben hier een uitzondering op de regel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Whitewolf88 op 10-03-2019 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:45

bert pit

asdasd

Als muziekliefhebber ben ik altijd erg onder de indruk van Marantz versterkers. Zowel de stereo (wat vaak al voldoende is voor een uitstekende weergave) als de DolbyXX receivers klinken erg muzikaal. Apple mini er aan koppelen, twee mooie boxen en dan heb je geen front speaker meer nodig.

Kijk even op whathifi, voor mooie set samenstellingen. Mijn Marantz versterker (nu 400 euro) klinkt beter dan mijn overleden Linn van 2100 Euro.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@bert pit Waarom heeft de vraagsteller dan geen frontspeakers meer nodig???? Wellicht bedoel je dat hij geen centerspeaker meer nodig heeft? Een center concentreert zich vooral op de spraak en ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vind tijdens het tv kijken, ook al heb ik 2 prachtige stereospeakers aan de voorzijde van mijn 5.1. Daarnaast zijn receivers/versterkers niet muzikaal, maar transparant. Als je verschil hoort, is dat het resultaat van volume, equalizersettings, (psycho)akoestiek, of andere speakers. Verder zou ik in combinatie met een tv altijd voor een receiver gaan, vanwege HDMI, up/downmixing van speakerskanalen en zaken als lip sync.

@Mr.Whitewolf88 Mooi budget! Daar kun je zeker wat leuks voor uitzoeken, maar realiseer je dat ook zoveel geld heel snel opgaat in audio-/videoland. ;)

Als je zeker weet dat je heel veel zonlicht op de plek van je tv krijgt, kun je voor QLED gaan, die hebben vaak een wat hogere maximum helderheid. Qua beeldkwaliteit, kleurechtheid, kleurbereik, etc, wint OLED het altijd. Kijk eens in dit topic voor recente prijzen. Het is een kwestie van 1 telefoontje eraan wijden en honderden euro's besparen. [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Zet voor jezelf eens op een rijtje waar je reciever aan moet voldoen. Bij het uitzoeken van een receiver, houd ik zelf dit lijstje aan. Als je deze filters gebruikt in de pricewatch; waar kom je dan op uit?
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Ik zie dat je naar de 2400H kijkt. De nieuwere 2500H kost evenveel op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 11-03-2019 03:45 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:48
Als je veel last hebt van zon in je kamer dan zou ik er eerst voor zorgen dat je dat probleem oplost. Met gordijnen (goedkope oplossing) of screens aan de buitenkant (iets duurder, maar wel koeler in de zomer).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:45

bert pit

asdasd

Jorgen schreef op maandag 11 maart 2019 @ 02:59:
@bert pit Waarom heeft de vraagsteller dan geen frontspeakers meer nodig???? Wellicht bedoel je dat hij geen centerspeaker meer nodig heeft? Een center concentreert zich vooral op de spraak en ik moet zeggen dat ik dat heel prettig vind tijdens het tv kijken, ook al heb ik 2 prachtige stereospeakers aan de voorzijde van mijn 5.1. Daarnaast zijn receivers/versterkers niet muzikaal, maar transparant. Als je verschil hoort, is dat het resultaat van volume, equalizersettings, (psycho)akoestiek, of andere speakers. Verder zou ik in combinatie met een tv altijd voor een receiver gaan, vanwege HDMI, up/downmixing van speakerskanalen en zaken als lip sync.

Ik bedoel inderdaad centerspeaker. Toen ik mijn Linn versterker verving heb ik een aantal versterkers getest in de prijsklasse tot 700 Euro. Voor de rest had alles dezelfde setup. Apple mini, DAC, versterker, Sonus Faber speakers. Opvallend was het verschil in beleving, ik heb er geen andere woorden voor. Versterkers stonden allemaal in de "direct" mode. Nu moet ik wel zeggen dat die Sonus Faber speakers veel blootleggen wat je bij anderen niet hoort.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Pagina: 1