Hallo allemaal,
Ik ben al dagen aan het zoeken op Google en ik kom er maar niet uit. Ik heb mijn website nu 2 maanden online en ik zit er over na te denken om de slugs / permalinks op mijn website te veranderen, maar ik weet niet hoe en waarnaar.
Stel ik verkoop auto accessoires. Dan ziet de structuur er nu als volgt uit:
Er zijn bijvoorbeeld accessoires voor de Volkswagen Polo en accessoires voor de Volkswagen golf. Dit zijn 2 hoofdcategorieën.
Hieronder vallen subcategorieën zoals led verlichting.
Ik had de permalink structuur als volgt bedacht:
1. website/c/volkswagen-polo/led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf/led-verlichting
Dit is simpel, maar helaas is deze structuur niet mogelijk omdat je in wordpress slugs maar 1x mag gebruiken.
Zo ziet het er op dit moment uit:
1. website/c/volkswagen-polo-accessoires/volswagen-polo-led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf-accessoires/volkswagen-golf-led-verlichting
Deze links zijn enorm lang en ik denk dus niet goed voor Google. Het gaat om de led verlichting, maar dit staat nu wel heel ver achteraan.
De enige oplossing die ik nu kan bedenken is deze:
1.website/c/volkswagen-polo/led-verlichting-volkswagen-polo
2.website/c/volkswagen-golf/led-verlichting-volkswagen-golf
Op deze manier is de url al een stuk korter dan het was en komt het keywoord verder vooraan te staan.
Wat ik ook nog zou kunnen doen is geen gebruik maken van hoofdcategorieën zodat de links er zo uitzien:
1. website/c/volswagen-polo-led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf-led-verlichting
Maar ik denk dat het dan voor Google moeilijker wordt om de structuur van mijn website te zien en zo hoger te ranken.
Ik weet dat het beter is om de permalinks niet meer te veranderen als een website eenmaal online staat, maar ik denk dat het voor de toekomst beter zal zijn om hoger in de zoekresultaten te komen.
Wat zou u mij aanraden? Of zie ik nog een manier over het hoofd? Ik wil het namelijk wel direct goed doen deze keer zodat ik niet teveel redirects hoef te maken.
Alvast bedankt
Ik ben al dagen aan het zoeken op Google en ik kom er maar niet uit. Ik heb mijn website nu 2 maanden online en ik zit er over na te denken om de slugs / permalinks op mijn website te veranderen, maar ik weet niet hoe en waarnaar.
Stel ik verkoop auto accessoires. Dan ziet de structuur er nu als volgt uit:
Er zijn bijvoorbeeld accessoires voor de Volkswagen Polo en accessoires voor de Volkswagen golf. Dit zijn 2 hoofdcategorieën.
Hieronder vallen subcategorieën zoals led verlichting.
Ik had de permalink structuur als volgt bedacht:
1. website/c/volkswagen-polo/led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf/led-verlichting
Dit is simpel, maar helaas is deze structuur niet mogelijk omdat je in wordpress slugs maar 1x mag gebruiken.
Zo ziet het er op dit moment uit:
1. website/c/volkswagen-polo-accessoires/volswagen-polo-led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf-accessoires/volkswagen-golf-led-verlichting
Deze links zijn enorm lang en ik denk dus niet goed voor Google. Het gaat om de led verlichting, maar dit staat nu wel heel ver achteraan.
De enige oplossing die ik nu kan bedenken is deze:
1.website/c/volkswagen-polo/led-verlichting-volkswagen-polo
2.website/c/volkswagen-golf/led-verlichting-volkswagen-golf
Op deze manier is de url al een stuk korter dan het was en komt het keywoord verder vooraan te staan.
Wat ik ook nog zou kunnen doen is geen gebruik maken van hoofdcategorieën zodat de links er zo uitzien:
1. website/c/volswagen-polo-led-verlichting
2. website/c/volkswagen-golf-led-verlichting
Maar ik denk dat het dan voor Google moeilijker wordt om de structuur van mijn website te zien en zo hoger te ranken.
Ik weet dat het beter is om de permalinks niet meer te veranderen als een website eenmaal online staat, maar ik denk dat het voor de toekomst beter zal zijn om hoger in de zoekresultaten te komen.
Wat zou u mij aanraden? Of zie ik nog een manier over het hoofd? Ik wil het namelijk wel direct goed doen deze keer zodat ik niet teveel redirects hoef te maken.
Alvast bedankt