Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Browse feature werkt niet in applicaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Situatie:

Personen werken op een terminal server (Windows Server 2016).

Persoon 1 laat weten dat de search feature niet meer werkt binnen Word (zoeken naar files):

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/iOnhqVn.png

Na testen heb ik gemerkt dat dit helemaal niet werkt bij geen enkele app (maar wel vanaf de Windows Explorer).

Reboot server, windows + office updates installeren hebben helaas niet geholpen.

Bij een andere server (2016 zelfde build van OS + Office pakket) werkt het zonder probleem.

Waar kan het probleem liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Xelefim op 10-03-2019 21:56 ]

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je plaatje werkt niet. Misschien kun je beter een andere host kiezen want tinypic is denk ik de slechtste die er is ;)

Wat voor symptoom geeft je probleem? Je zegt dat browse niet werkt maar wat is 'niet werken'? Wat gebeurt we wel?

Check de Windows Event logs.
Check eens sfc /scannow?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Xelefim
Room42 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:37:
Je plaatje werkt niet. Misschien kun je beter een andere host kiezen want tinypic is denk ik de slechtste die er is ;)

Wat voor symptoom geeft je probleem? Je zegt dat browse niet werkt maar wat is 'niet werken'? Wat gebeurt we wel?

Check de Windows Event logs.
Check eens sfc /scannow?
Imgur geeft helaas hetzelfde. :/

Met niet werken bedoel ik: als ik browse binnen een applicatie (word, excel,...) om te zoeken naar een file, werkt de 'search feature' niet binnen die pop-up (voor geen enkele user op die server).

Event logs geven niets speciaals, en SFC /Scannow geeft geen troubles aan

• jjbstolk
  • Laatst online: 28-11 14:00
Draait de service wel voor search / indexing?

• Xelefim
jjbstolk schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:50:
Draait de service wel voor search / indexing?
Yes -> note: Als ik explorer gewoon open dan werkt de search feature zonder problemen. het is enkel dat wanneer ik dit via een programma open (word, excel, notepad, ...) dat de search feature niet meer werkt

• Room42
  • Niet online
Xelefim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Imgur geeft helaas hetzelfde. :/
Jawel maar jij probeert nu een HTML-pagina als afbeelding te tonen ;) De URL die je zoekt is:
https://i.imgur.com/iOnhqVn.png
Met niet werken bedoel ik: als ik browse binnen een applicatie (word, excel,...) om te zoeken naar een file, werkt de 'search feature' niet binnen die pop-up (voor geen enkele user op die server).

Event logs geven niets speciaals, en SFC /Scannow geeft geen troubles aan
Dat is moeilijk googlen, inderdaad. Ik kom momenteel niet verder dan zoeken bij google naar 'search in word open file window not working' ;)

Wellicht even kijken naar de tip van @jjbstolk. Je kunt eens proberen de index te resetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom zoeken jouw gebruikers in C:\ ?
Staan daar hun documenten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Xelefim
Brahiewahiewa schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
Waarom zoeken jouw gebruikers in C:\ ?
Staan daar hun documenten?
Ik zocht als admin onder C:\ (heb het probleem als admin ook).

Heb 1 ding over het hoofd gezien: de andere server waarbij ik het geprobeerd had maakt geen gebruik van Profile Disks maar van Roaming Profiles.

Ik heb het probleem kunnen reproduceren bij een andere server die Profile Disks gebruikt (het blijkt dus een 'algemeen' probleem te zijn).

Nu maar blijven zoeken en testen :)

• Room42
  • Niet online
@Xelefim Zit waar je zoekt wel in de search index? Start eens te zoeken vanaf een geïndexeerde locatie?

• Xelefim
Room42 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:55:
@Xelefim Zit waar je zoekt wel in de search index? Start eens te zoeken vanaf een geïndexeerde locatie?
Yes -> note: als ik windows explorer open buiten het programma en dezelfde zoekopdracht uitvoer, vind ik het bestand wel

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 11:27

BFS

Rude awakening

Kijk even naar 'Roaming mode' voor je UPD, je indexing wordt niet meegenomen in de UPD waar je dat wel doet met je roaming profiles (voorbeeld: https://wilkyit.com/2018/...-office365-outlook-cache/)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Xelefim
Fixed! het was blijkbaar niet related aan de profile disks maar toch aan de OS build.

Build 14393.2724 had het probleem en het is gefixed met een KB4489882 naar build 14393.2848 had het probleem gefixed

Pagina: 1