Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ubuntu Server op 2e partitie Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MartyF
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-03 23:49
Op een early 2009 Mac mini heb ik El Capitan draaien op een eerste partitie. Op de tweede partitie (EXT4) wil ik Ubuntu Server 18.04 LTS installeren. Boot Manager Refind.

Wanneer ik de installatie draai kies ik uiteraard voor manual partitionering. Wat ik niet begrijp is dat ik alleen de hele schijf zie en niet de twee partities. Op de schijf kan ik wel een nieuwe partitie maken, daarbij kan ik de grootte opgeven, Mount point / en indeling. Maar dan heb ik geen idee waar de partitie terecht komt en wat er met de bestaande partities gebeurt. Er zal iets overschreven worden.

Doe ik iets fout? Waarom krijg ik niet de twee bestaande partities te zien, waar ik dan een van kan kiezen om te overschrijven met een schone installatie?

A77II

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Zonder informatie over de schijf, de huidige indeling en de bootmethode in rEFInd is het heel lastig om te bepalen wat er aan de hand is. Ik weet nog wel in de tijd dat ik Linux via rEFInd draaide, zodat alle hardware fatsoenlijk te gebruiken was, ik specifieke partities moest opgeven die via de MBR zichtbaar waren.

Heb je al uitgezocht in welke boot methode je bent gestart (EFI vs MBR) en hoe rEFInd precies werkt voor je doel?

Spekkies | Commandline FTW

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True