Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor fotobewerking en af en toe gamen (600-700)

Pagina: 1
Acties:

• renius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gebruiken voor fotobewerking in Adobe Lightroom en Photoshop. Daarnaast af en toe gamen. Het gaat dan voornamelijk om strategiegames en games zoals Arma (mods), Battlefield en andere shooters op 1080p en medium instellingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil ongeveer €600-700 uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur heb ik al. Ik heb nu een 24" beeldscherm (192x1080). Deze zal op termijn vervangen worden door een 27" met waarschijnlijk een hogere resolutie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb vooral processorkracht nodig en daarnaast een bescheiden videokaart. Ik heb getwijfeld over een Ryzen met APU, maar uiteindelijk gekozen voor een losse videokaart. Daarnaast veel opslag. Dit staat nu nog niet in mijn systeem, maar zal ik zeker toevoegen. Ook wil ik een niet te grote kast

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een relatief klein en stil systeem en heb verder geen voorkeuren voor merken. Wel denk ik richting AMD gezien de prijs/ kwaliteit verhouding op dit moment.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat ik een systeem heb waarmee ik goed fotobestanden kan bewerken van 24MP. Ook als ik meerdere lagen open heb staan in Photoshop.

Ga je overklokken?
Overklokken is geen doel op zich

Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of het systeem dat ik heb samengesteld goed is voor mijn doel en of de componenten bij elkaar passen. Ik twijfel vooral over de voeding en de videokaart

Mijn lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 155,90€ 155,90
1ASRock B450M Pro4€ 75,99€ 75,99
1ASRock Phantom Gaming Radeon RX560 4G (14 CU)€ 127,50€ 127,50
1Fractal Design Define Mini C€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 87,50€ 87,50
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 43,95€ 43,95
1Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader€ 18,99€ 18,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,50

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Mooi lijstje zo👍

Prima componenten. Ik zou de gpu vervangen door de veel krachtigere maar ook stille pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)

Voor minder dan 10 euro meer een bijna 2x zo snelle kaart 😊

• Hexxagon
  • Laatst online: 30-10 04:47
Je kunt kijken voor een 2de hands 1600, aangezien veel mensen die de deur nu uit doen. Als je 1 kiest waarvan iemand weinig heeft gebruikt (relatief weinig gamen + mining), dan voorzie ik weinig schade bij jou omdat jij ook weinig gamed. Een 1600 heb je easily al voor 150 Euro en dan is dat denk ik 2-3x beter dan je RX560.

Ik zou niet zoveel besparen op voeding, datgene is wel belangrijk en je kunt je CPU makkelijk overklokken nog met 10%, dus waarom niet? Ryzen doet goed met multitasken en renderen van dingen, dus super :)

Verhoudinggewijs vind ik de RAM en kast wel duur vergeleken met je videokaart.

Jouw vereisten (CPU/CPU enzo, dus weinig hitte vorming) zijn niet heel veel, dus je kunt een nog kleinere kast nemen.

pricewatch: Cooler Master Elite 110

pricewatch: Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi
De nieuwste met USB 3.1

Moederbord is wel duurder, maar je bespaart op behuizing en je kast is ruim 2x kleiner (15 liter VS 33 liter). ITXtje is ideaal voor jouw opstelling.

PS1: Heb je trouwens ook een goede monitor met goede kleur e.d. als je foto wilt bewerken?

PS2: Als je 24 MP raw gaat bewerken, dan is het snel gedaan met je 250 GB. Ik zal de 500 GB aanbevelen, iets betere prijs qua Euro/GB. Daarnaast moet je nog een HDD aanschaffen voor je dump van je fotos (als je klaar bent met bewerken op je SSD)

[ Voor 15% gewijzigd door Hexxagon op 10-03-2019 14:30 ]

• Baloes
  • Laatst online: 00:30
De elite 110 is een leuk kastje maar qua kwaliteit en geluidsdemping een heel stuk minder dan de mini C wat echt een topkastje is.
Daarbij komt nog dat een videokaart in die kast niet langer dan 21 cm mag zijn.. Nogal beperkend.

De R5 2600 heeft een nog wat hogere single core snelheid wat in arma ook prettig is.

De wifi is niet echt nodig toch?

-edit-

Nu zie ik dat hexxagon een 1060 bedoelt ipv een r5 1600 😊

2e hands is altijd een optie. Zeker wanneer je iets kunt vinden wat nog ruim in de garantie zit. Anders is die rx 570 voor 135 euries een nobrainer😊

[ Voor 24% gewijzigd door Baloes op 10-03-2019 15:41 ]

• renius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-11-2024
Hexxagon schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:25:
Je kunt kijken voor een 2de hands 1600, aangezien veel mensen die de deur nu uit doen. Als je 1 kiest waarvan iemand weinig heeft gebruikt (relatief weinig gamen + mining), dan voorzie ik weinig schade bij jou omdat jij ook weinig gamed. Een 1600 heb je easily al voor 150 Euro en dan is dat denk ik 2-3x beter dan je RX560.
2e hands lijkt mij inderdaad de beste optie.
PS1: Heb je trouwens ook een goede monitor met goede kleur e.d. als je foto wilt bewerken?
Ik heb al een redelijke monitor en ook een kalibratie unit
PS2: Als je 24 MP raw gaat bewerken, dan is het snel gedaan met je 250 GB. Ik zal de 500 GB aanbevelen, iets betere prijs qua Euro/GB. Daarnaast moet je nog een HDD aanschaffen voor je dump van je fotos (als je klaar bent met bewerken op je SSD)
Zal ik zeker rekening mee houden. De SSD die ik er nu op heb staan is vooral bedoeld voor Windows en games.

• Hexxagon
  • Laatst online: 30-10 04:47
Baloes schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:34:
De elite 110 is een leuk kastje maar qua kwaliteit en geluidsdemping een heel stuk minder dan de mini C wat echt een topkastje is.
Daarbij komt nog dat een videokaart in die kast niet langer dan 21 cm mag zijn.. Nogal beperkend.

De R5 2600 heeft een nog wat hogere single core snelheid wat in arma ook prettig is.

De wifi is niet echt nodig toch?

-edit-

Nu zie ik dat hexxagon een 1060 bedoelt ipv een r5 1600 😊

2e hands is altijd een optie. Zeker wanneer je iets kunt vinden wat nog ruim in de garantie zit. Anders is die rx 570 voor 135 euries een nobrainer😊
Ohja, oeps. Een 1060 bedoel ik inderdaad :) Je hebt gelijk over die kast. Ik heb vorig jaar ook een PC gebouwd, 33 liter, maar ik moet zeggen, ik heb liever een kleiner kast: dat komt gewoon beter uit.

pricewatch: In Win A1 Zwart

Inclusief voeding is gewoon sexy en makkelijk. Klein videokaartje in en paar fans, klaar. Even doorsparen.

@renius

YouTube: Php100k ASUS ROG mini-ITX Gaming PC Time Lapse Build ft. In Win A1

Als je geld over hebt of even doorspaart :)
Pagina: 1