Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35
Hey,

Sinds twee weken heb ik de Sony KD-75XF8596 Zwart, echter heeft mijn vrouw een mok laten vallen waarbij er een splinter tegen de TV aan is gekomen en hierdoor een wit vlak is ontstaan van ongeveer 1.5mm2. Hier komt nu wit licht uit. Tevens is het ook voelbaar dat de laag beschadigd is geraakt.

Is dit te repareren?

Foto's

Ik heb ook een inboedelverzekering maar ik vraag me af of ze dit gaan dekken. Daarvoor moet ik contact met ze opnemen.

Alle reacties

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-11 11:03
Bij mij valt zo iets onder glasbreuk, maar altijd met een franchise van 250 euro. (en dan denk ik dat je ook even de rest van de mok er moet in duwen voor ze het aan nemen)

Ik denk niet dat het te repareren is, wat je wel kan doen is het punt wat grijzig ofzo maken zodat het wit minder opvalt. Jammer dat het net in het centrum van je beeld zit

[ Voor 33% gewijzigd door Refuge op 10-03-2019 13:31 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

com2,1ghz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:28:
Hey,

Sinds twee weken heb ik de Sony KD-75XF8596 Zwart, echter heeft mijn vrouw een mok laten vallen waarbij er een splinter tegen de TV aan is gekomen en hierdoor een wit vlak is ontstaan van ongeveer 1.5mm2. Hier komt nu wit licht uit. Tevens is het ook voelbaar dat de laag beschadigd is geraakt.

Is dit te repareren?

Foto's

Ik heb ook een inboedelverzekering maar ik vraag me af of ze dit gaan dekken. Daarvoor moet ik contact met ze opnemen.
zou even contact opnemen of in je polisvoorwaarden kijken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23
Hey,

Is dit te repareren?

Foto's

Volgens mij voert Sony helemaal geen reparaties uit aan het paneel. Alleen aan de achterliggende elektronica.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is dit gewoon paneel schade. Waarbij het paneel in zijn geheel vervangen zou moeten worden.
Dit zal niet onder garantie vallen. Dus moet je kijken hoe je dit gaat oplossen

1) contact met verzekeraar. Kijken hoe zij dit kunnen dekken. En wat de consequenties zijn voor een eventueel volgede claim binnen x-tijd.
2) Op basis van wat uit 1) komt. Kijken of je het zelf betaald, Zo laat, of gebruik maakt van je verzekering.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• com2,1ghz
Bestaat er iets als spot repair hiervoor? Iets als een stift?

Verwijderd

Nee.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18
com2,1ghz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:43:
_O- Hoe zou je dat dan verwachten? Dat de stift meekleurt met de achterliggende beelden? Dat gaat natuurlijk niet.

Als er geen kleur meer doorgegeven wordt is het gewoon paneelschade. Het paneel zelf kun je eigenlijk niet repareren. Zeer waarschijnlijk valt dit gewoon onder de inboedelverzekering. Gewoon even contact opnemen met de verzekeraar.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

com2,1ghz schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:43:
Een stift die een LCD "repaired"
Of bedoel je maskeert?

Kan me voorstellen als je hem donker inkleurt dat het in de meeste scenes wat minder opvalt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• com2,1ghz
Tja het was maar een assumptie of zoiets mogelijk zou bestaan. Ik zal maar contact moeten opnemen met de verzekering dan.

Verwijderd

Het is hier niet de HK.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 10-03-2019 16:15 ]

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Hey,

Is dit te repareren?

Foto's

Hoi com2, 1ghz,

Ik kan me wel voorstellen dat dit kleine witte vlakje storend is. Als je een All Risk inboedelverzekering hebt valt het waarschijnlijk onder die dekking. Met een All Risk dekking zijn 'eigen schuld schades' vaak meeverzekerd. Bij ons heb je dan wel te maken met een eigen risico van minimaal € 100,- per gebeurtenis.

Bij een standaard dekking ben je over het algemeen verzekerd voor schade als gevolg van bijvoorbeeld brand, storm, water, diefstal en inbraak. Bij de meeste verzekeraars kun je tegenwoordig de inboedelverzekering uitbreiden met een All Risk dekking.

Het beste kun je contact opnemen met je eigen verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen je meteen vertellen of je hiervoor verzekerd bent en wat de gevolgen zijn.

Succes in ieder geval.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

[ Voor 9% gewijzigd door centraal beheer op 11-03-2019 11:54 ]

Pagina: 1