Oplossing kabel met rj11 naar modem met rj45 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsed82
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-03-2021
Goededag,

Beginsituatie:
aansluiting van de isp is een rj11 -aansluiting.

Beperkingen:
geen fo mogelijk op locatie
asdl aansluiting
geen mogelijkheid om er een rj45 aansluiting van te maken omdat er dan geen signaal vanaf komt.

voorwaarden:
gebruik maken van modem met rj45 aansluiting

Ik wil graag mijn modem gebruiken alleen deze heeft als internet aansluiting een rj45. alleen wat er bij mij uit de muur komt is een rj11 aansluiting.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord (via rens-br op 10-03-2019 20:16)

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 10:32
Niet. Je verwart een dsl modem met een router.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 10:32
Niet. Je verwart een dsl modem met een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@jgijsen Dat vermoeden heb ik ook.

@elsed82 Om welke verbdingin gaat het exact, ik neem aan ADSL? Kijk inderdaad of jij wel het juiste modem/router wilt gebruiken. Daarnaast waarom zou een dergelijke kabel niet vervangen kunnen worden of ligt de kabel niet door een buis heen?

Om welk modem/router gaat het exact.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 10-03-2019 11:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsed82
Hallo,

ik heb inderdaad asdl. ik heb overgekeken in huis, en tot nu toe is de enige aansluiting in huis.

ik heb trouwens een tp-link ac1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

elsed82 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:04:
Hallo,

ik heb inderdaad asdl. ik heb overgekeken in huis, en tot nu toe is de enige aansluiting in huis.

ik heb trouwens een tp-link ac1200.
Je zult dus een ADSL/VDSL abonnement bij een ISP moeten afnemen, deze stuurt je waarschijnlijk een modem op (in bruikleen) welke wel een RJ11 aansluiting heeft als zijnde modem. Die sluit je dan op je zogenaamde ISRA aan en vanaf daar heb je internet / NAT verbinding thuis.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De tp-link ac1200 is inderdaad een router ne niet voorzien van een ADSL modem. Zoals True aangeeft heb je op zijn minst nog een modem nodig. Wat je van de provider krijgt is vaak 2-in-1, maar als je de TP-Link wilt gebruiken dan kun je vaak de router/modem van de provider uitsluitend als moden laten functioneren en de TP-Link het routing werk laten doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsed82
ah kijk... dat is even balen. Ik was er eigenlijk al bang voor dat jullie dit gingen voordragen.
Mijn huidige situatie is dan ook dat ik de router achter de modem heb aangesloten.
Mijn idee om de modem te vervangen voor ac1200 router is dus niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt er hier nu niet te moeilijk gedacht?

Ik heb hier thuis het ISRA punt ook zelf voorzien van een dubbele RJ45 Wall-Outlet waarbij de twee aderparen van KPN allebei een eigen outlet hebben gekregen (PSTN + ISDN). Origineel was dit een wandcontactdoos zoals te zien op de vierde aansluiting in het plaatje van KPN.

Rede hiervoor was bij mij het feit dat de AVM/Frtitzbox modems allemaal met een RJ45 WAN / DSL aansluiting komen en ik geen verloopkabeltjes wens te gebruiken. Als je zorgt dat de PIN-OUT overeenkomt dan maakt het niet uit of je met RJ11 / RJ12 of RJ45 verbind, de kabel ziet het verschil écht niet 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 10-03-2019 12:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat veranderd niks dat die router geen ADSL modem heeft, dus hij kan dan de kabel wel erin prikken, maar het zal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsed82
@Sissors precies.

in ieder geval:

allen bedankt voor jullie snelle en serieuze reacties op deze zondag.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne zondag!
Pagina: 1