Inbouw Espressomachine voor in keukenwand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Goedendag,

Wij willen graag onze keuken gaan uitbreiden met een keukenwand. 2 rijen kasten en in het midden een espressomachine. Nu wil ik wel een machine van deze tijd hebben, dat wil zeggen, touchscreen, animaties (van de verschillende soorten koffie) en wellicht via Google Home of App te bedienen.

Nu kwam de keukenboer met een Bauknecht machine, maar ik vind deze wat gedateerd. Zelf heb ik de volgende machine gevonden en zit er aan te denken om deze aan te schaffen:

siemens ct636les6

Mensen met ervaringen met deze machine? Alternatief? Budget is ongeveer een 1400,- euro voor de machine.
Gebruik momenteel een nespresso machine, weliswaar een luxe, maar wil dus alles ingebouwd hebben nu en overgaan op bonenkoffie.

Alvast bedankt voor de input/tips

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:02
Ken de machine niet, maar je zou kunnen overwegen om in Zoetermeer naar de Siemens experience te gaan. Kun je het apparaat even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:22
Of naar de Bosch showroom in Hoofddorp (Bosch = Siemens):
https://www.bosch-home.nl/bosch-ontdekken/showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Thanx. We wonen in Drenthe..Dan maar even wat in het noorden zoeken als dat mogelijk is..Weet je wat het is..Die keukenboeren komen dan met hun catalogus, waarvan de prijzen x 2 zijn. Gooien daar vervolgens 40% korting op en dan heb je een prijs. Nou, daar trappen we niet meer in. Daarom zelf maar op onderzoek gegaan voor een machine. Het hoeft niet per se Siemens te zijn, maar onze koelkast is ook van Siemens en toevallig weet ik dat Siemens qua innovatie wel bij is met dit soort produkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

SeatRider

Hips don't lie

Mijn input ga je niet leuk vinden, maar ik zie de meerwaarde niet van een inbouw-koffiezetter. Je Nespresso neemt maar een klein beetje werkruimte in, en je geeft er een half keukenkastje voor op qua bergruimte. Daarbij is het ook gewoon onpraktisch met onderhoud, een bonenmachine moet best wel vaak schoongemaakt worden (ik haal tenminste elke week/twee weken de zetunit eruit om deze met heet water om te spoelen, anders gaat de boel zuur smaken).

En daarbij, 1400 euro voor een machine, terwijl je eigenlijk al blij was met je Nespresso van 100 euro.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:20:
Mijn input ga je niet leuk vinden, maar ik zie de meerwaarde niet van een inbouw-koffiezetter. Je Nespresso neemt maar een klein beetje werkruimte in, en je geeft er een half keukenkastje voor op qua bergruimte. Daarbij is het ook gewoon onpraktisch met onderhoud, een bonenmachine moet best wel vaak schoongemaakt worden (ik haal tenminste elke week/twee weken de zetunit eruit om deze met heet water om te spoelen, anders gaat de boel zuur smaken).

En daarbij, 1400 euro voor een machine, terwijl je eigenlijk al blij was met je Nespresso van 100 euro.
Ik snap wat je zegt. Mijn nespresso kost 300,-. Een luxere variant.. Ik wil graag naar bonenkoffie overstappen. Ik denk er ook aan om wel een wand te plaatsen en dan een ruimte vrijlaten in het midden om vervolgens een losse bonenmachine in te gaan plaatsen. Een goede losse bonenmachine van Siemens is er al voor 800,-...Scheelt veel geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
@SeatRider Om daar tegenin te brengen:
- Nespresso is duur in verbruik. 40ct per cup origineel, 20ct per cup voor koffie die te zuipen is of 12ct per cup voor bocht
- Nespresso neemt nu ruimte in op aanrecht, ruimte die je ook anders kunt benutten.

Verder eens, onderschat niet het onderhoud aan een koffiemachine. Waar een Nespresso niks anders is dan zo nu en dan een bakje legen en omspoelen is, moet zo'n bonenmachine met enige regelmaat uitelkaar en schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Mijn reden om nooit een inbouw apparaat te nemen: ik geloof niet dat een volautomaat 10 jaar mee gaat en de rest van je keuken wel.

Als we het nou hebben over een Faema, een La Marzocco of een andere E61 machine, durf ik hem wel voor 10 jaar ergens neer te zetten maar dat is een wat andere klasse.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Klopt allemaal wat hierboven staat. Nespresso is inderdaad duur in verbruik. Koop het ook alleen origineel. Vandaar dat ik ook zit te kijken naar een volautomaat machine van Siemens met bonen.. En deze dan in de wand integreren... Mocht het niet een inbouwmachine worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Mijn advies zou zijn om naar een echt goede machine te kijken. Die inbouwmachines zijn niet goed genoeg in te stellen voor echt goede koffie.

En voor hetzelfde geld koop je een goede maler en wereldmachine waar je 30 jaar super koffie mee zet. Onderhoudskosten zullen daarvoor ook nog is stukken lager zijn dan bij de inbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Zoiets?

https://www.horecaworld.b...1N8wV-bKPt7lHxoCQecQAvD_B

[ Voor 79% gewijzigd door pdavie2311 op 10-03-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zou niet mijn keuze zijn. Ik zou zoeken op merken als Bezerra, Expobar, ECM.

[ Voor 22% gewijzigd door Sethro op 10-03-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:25
Ik begrijp wel dat je een inbouw koffiemachine wil hebben.
Tenslotte wil je met 1 druk op de knop een kopje koffie hebben en geen apparaat op het aanrecht hebben staan

In onze vorige woning hadden wij een bauknecht koffiemachine, het hart van de machine is een delonghi en geeft prima koffie, wel maakt de machine herrie.

Helaas past in.onze huidige woning geen inbouw koffiemachine, dus staat er een apparaat op het aanrecht.
Eerst een aantal jaar een siemens eq6 en nu een nivona.
De koffie die de nivona maakt is goed tot zeer goed en beter dan wat uit de siemens kwam.

Nu maakt nivona onder haar eigen naam geen inbouw machines maar je zou eens contact op kunnen nemen met nivona Nederland.
Misschien dat nivona wel levert aan miele, de cva 620 van miele was tenslotte ook gewoon een saeco.
Tegenwoordig maakt saeco geeft machines meer voor miele, misschien dat nivona dat nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 20:45
pdavie2311 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:12:
Thanx. We wonen in Drenthe..Dan maar even wat in het noorden zoeken als dat mogelijk is..
Wellicht ook even over de grens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een Miele gehad, maar dat was puur design. Drie kasten naast elkaar, met drie inbouwapparaten.

In de nieuwe keuken zijn we voor een nis in de inbouwwand gegaan, met een Jura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Sethro schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:57:
Mijn advies zou zijn om naar een echt goede machine te kijken. Die inbouwmachines zijn niet goed genoeg in te stellen voor echt goede koffie.

En voor hetzelfde geld koop je een goede maler en wereldmachine waar je 30 jaar super koffie mee zet. Onderhoudskosten zullen daarvoor ook nog is stukken lager zijn dan bij de inbouwer.
Wat is echt goed? Als je goede verse bonen haalt, dus met een branddatum, heb je meer dan prima koffie uit een volautomaat.

Heb een tijdje een half auto gehad, dus zelf bonen malen, prima hoor maar verre van praktisch. Nu sinds een jaar een volautomaat inde keuken. Met verse bonen echt super lekkere koffie. Het staat of valt echt met verse bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Lastig..Ene kant neig ik nog naar een keukenwand met inbouw koffiemachine..Maar heb 1 offerte binnen van een keukenboer en het kost gewoon de helft van onze gehele keuken. Onze keuken heeft granieten werkblad, vaatwasser, grote Smeg oven met 6 pits, Amerikaanse koelkast van Siemens, o.a..Om vervolgens voor alleen een 3 rijen kasten met inbouw koffiemachine, aan waarde, de helft van onze keukenprijs te betalen....

Denk er steeds meer aan om via de Ikea een keukenwand te bestellen met een nis en daar een los koffieapparaat in te plaatsen. We willen graag meer opbergruimte in de keuken en dus een machine met bonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Dit vuurtje wil ik graag weer even aansteken.

Ook ik sta nu voor dezelfde keuze. Is een jura van 1300-1400 echt veel beter dan een inbouw apparaat van rond dat budget ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Pagina: 1