Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Mijn oude Huawei p8 lite kan niet meer opgeladen worden, was al lange tijd een probleem maar nu is het een kwestie van 'te laat'. Vanavond is de oplaadpoort afgebroken. Waardoor ik hem dus niet meer kan opladen maar ook niet meer kan connecten met laptop/pc. Nu is dit laatste een probleem, want ik wil wel erg graag de foto's er van af hebben.

Weten jullie misschien een magisch trucje waarmee ik de telefoon nog kan opladen zodat ik alles kan doorsturen? Want uiteraard is dat ding compleet leeg 🙈. En mocht ik hem bv op een reparatie reisje stuur, hoe groot is de kans dat ik dan als nog alle foto's kwijt ben?

Via Google kwam ik er al achter dat je er een nieuwe oplaadpoort in kan laten zetten, maar het lijkt mij (als leek) dat in zo'n geval je alsnog alles kwijt bent?

Mijn dank is groot voor alle eventueel komende tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Staan die foto's niet gewoon in de cloud bij Google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hoezo? Van je USB-poort vervangen wordt het Flash geheugen toch niet gewist?

https://www.ebay.com/itm/...db7d3f:g:GBQAAOSw4H9a7YuS

Op zich staan je foto's natuurlijk gewoon in je cloud opslag (toch?) Maar een reparatie lijkt me wel de moeite waard. Zeker als je het zelf kunt doen. Meestal niet heel moeilijk, gewoon ff zo'n YouTube tutorial volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:21:
Hoezo? Van je USB-poort vervangen wordt het Flash geheugen toch niet gewist?

[...]
Dat is bij reparatiediensten helaas geen vanzelfsprekendheid. Soms achten ze het nodig de telefoon te resetten. Daar zou ik dus niet zomaar op vertrouwen!

@Verwijderd Maak dus heel goede afspraken met de reparateur. Ik zou naar een kleintje om de hoek gaan, als je de foto's echt graag wilt behouden.

Denk je nu wel na over hoe je in het vervolg backups gaat maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 10-03-2019 00:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Een accu er in plaatsen die opgeladen is? P8 lite is makkelijk open te maken. Geen rocket science. Accu er op klikken en snel een backup maken. En anders de oplaadpoort vervangen. Bestel je zo op internet. Even googlen.

Edit: En anders fixables, die zijn huawei partner. Goede afspraak maken dat data er op blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door DiMacho op 10-03-2019 10:44 ]