Toon posts:

Blacklist

Pagina: 1
Acties:
  • 1.974 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip adres is geblacklist. Spamhaus komt in de lijst voor. Hoe kan ik een schoon ip adres krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2019 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Op de website van spamhaus je ip opzoeken en dan staat er bij wat je moet doen om hem er vanaf te halen.

[ Voor 44% gewijzigd door HKLM_ op 09-03-2019 23:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-10 11:39
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:01:
Mijn ip adres is geblacklist. Spamhaus komt in de lijst voor. Hoe kan ik een schoon ip adres krijgen?
Hier: https://www.spamhaus.org/lookup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor outlook kan je, jezelf niet op die manier verwijderen (staat in hun kromme voorwaardes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:33:
Voor outlook kan je, jezelf niet op die manier verwijderen (staat in hun kromme voorwaardes).
Voor Outlook maakt het waarschijnlijk niet uit dat jouw thuis-IP op de blacklist staat. Of draai je zelf een mailserver?

Is dit in het verlengde van je vorige topic? Want misschien is dan een beetje meer context wel handig om je vraag te kunnen beantwoorden. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 nee ik ontvang spam van hun. Heel mijn mail inbox staat ervol mee. Was aan het kijken of er een manier was om er vanaf te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:44:
@Room42 nee ik ontvang spam van hun. Heel mijn mail inbox staat er vol mee. Was aan het kijken of er een manier was om er vanaf te komen.
Je ontvangt spam van wie? :? Spamhaus stuurt geen spam. Dat is, zoals je terecht opmerkt, een blacklist die ontvangende mailservers gebruiken om de legitimiteit van de afzender te beoordelen. Als jij met jouw IP-adres op de blacklist staat, wilt dat zeggen dat jouw IP-adres zeer waarschijnlijk geblokkeerd wordt als zijnde spam. Het voorkomt dus juist dat jij spam ontvangt. Helaas niet voldoende, blijkbaar.

Maar dat jij spam ontvangt heeft daar niks mee te maken.
Sowieso kan men geen spam naar jouw IP-adres sturen, want daar draait toch geen mailserver? ;)

Vertel, wat wil je uitgelegd hebben, want jouw manier van vragen gaat je niet verder helpen omdat je geen idee hebt wat je zegt aannames doet die duidelijk niet op onderlegde kennis van de materie gebaseerd zijn. Dat zet de lezer alleen maar op het verkeerde been :P

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 10-03-2019 00:16 . Reden: Een beetje nuance aangebracht en extra info. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 Hoe kom ik van die spam af? Het lijkt of het ip gericht is aangezien alle huisgenoten dezelfde spam mails ontvangen. In sommige mails word zelfs als afzender familie voor en achternaam gebruikt (alsof het lijkt dat het door die persoon verzonden is).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2019 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:18:
@Room42 Hoe kom ik van die spam af? Het lijkt of het ip gericht is aangezien alle huisgenoten dezelfde spam mails ontvangen. In sommige mails word zelfs als afzender familie voor en achternaam gebruikt (alsof het lijkt dat het door die persoon verzonden is).
Komt de spam in de INBOX of in de SPAM-folder? In dat laatste geval werkt alles zoals het hoort. Als het in de inbox komt, zul je de spam als spam moeten rapporteren aan je e-mailprovider. Was dat Outlook.com in jouw geval?

Dat de spam je bij naam weet te noemen heeft waarschijnlijk te maken met dat jouw gegevens dan ergens online staan (of hebben gestaan). Check je e-mailadres eens op https://haveibeenpwned.com/. Die site kun je vertrouwen, dan weet je dat.

Wees altijd zeer terughoudend met je gegevens uit te geven. Maar vaak is het tegenwoordig 'normaal' om overal maar je volledige naam op te geven... Dan kun je er weinig tegen doen als dat een keer lekt. Dan ligt dat gewoon tot in einde der tijden op straat.
Het lijkt of het ip gericht is aangezien alle huisgenoten dezelfde spam mails ontvangen.
Nog even hierover: Tenzij er een virus bij jullie in huis leeft (lees: Iemand heeft een virus op zijn computer), heeft het IP-adres er niks mee te maken. Zelfs als dat virus bij jullie leeft kan het IP-adres geen target zijn. Jullie draaien niet je eigen mailserver, toch?

Wil je a.u.b. trouwens antwoord geven op de vragen die gesteld worden? Ik vraag nu al twee keer of jullie een eigen server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hier is geen eigen mail server. Spam komt in beide boxen. Op die website staan mijn mail adressen niet. Dat ze aan mijn naam zijn gekomen kan ik nog begrijpen, maar dat ze namen van familie leden weten kan ik niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Kun je een voorbeeld geven van de spam die je ontvangt (in de inbox)? Uiteraard wel censureren.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 10-03-2019 03:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 18:54

Felyrion

goodgoan!

Je beantwoord bijzonder weinig vragen en stelt zelf onsamenhangende vragen...

Je stelt dat je IP adres op een blacklist staat en koppelt dat vervolgens aan spam dat je krijgt. Dat heeft compleet niets met elkaar van doen zoals Evanescent je ook probeert te vertellen.

Beschrijf eerst eens precies waar je last van hebt. Wat voor soort mails krijg je, waar vandaan, en hoezo koppel jij dat aan een spamhaus listing?

voor de volledigheid:
spamhaus is dus een legitieme anti-spam dienst. Daar kom je terecht als je zelf spam verstuurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Felyrion op 10-03-2019 03:04 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://i68.tinypic.com/o89u07.jpg
Steeds van zulke mails ontvang ik, waar er SD SD SD etc staat, of een andere tekst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 03:24:
Steeds van zulke mails ontvang ik, waar er SD SD SD etc staat, of een andere tekst.
Ja, maar dit staat dus al in de spam. Dus dit is geen probleem, toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 10-03-2019 03:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 23:36
Welkom op het internet, iedereen krijgt spam.

Zorg er voor dat je een goed spam filter hebt. Outlook/Hotmail staat er om bekend dat het niet echt een hele goede spamfilter heeft, maar het scheelt een hoop als je elke keer de spam in je inbox als 'spam' rapporteert zodat het lerende mechanisme er achter slimmer wordt. Duurt een paar dagen/weken maar dan moet het echt minder worden.

Maar spam ga je de rest van je leven waarschijnlijk blijven ontvangen, net als de rest van de wereld. Alleen hopelijk voor 99,99% gefilterd en in de spam box, en niet meer in je inbox! :)

Je IP adres heeft trouwens niks met het ontvangen van Email te maken. Een blacklist betekent dat je adres geen mail mag versturen, maar dat doe je niet (die opdracht geef je aan je mailprovider). Wel gek dat je op de blacklist schijnt te staan, want dat betekent dat je IP adres ooit is gebruikt om spam te sturen. Wellicht dat je bij je provider om een nieuw IP adres kan vragen.

Maar nogmaals; mails worden verstuurd naar een email adres, niet naar een IP adres. Een blacklist van jouw IP heeft niks te maken met het ontvangen van spam op jouw email adres.

Tenzij je zelf een mailserver draait hoef je dus niks te doen. Er gaat niks veranderen door het opheffen van de blacklist.

[ Voor 29% gewijzigd door Travelan op 10-03-2019 11:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
@Verwijderd Dit is het 2e topic die je opent waarin je conclusies hebt getrokken, die totaal verkeerd zijn. De eerste keer ging het om portscans en nu over Blacklist en spam? Ik ben benieuwd hoe je beide keren tot deze conclusies bent gekomen? Heeft iemand je wat wijsgemaakt? Of heb je zelf maar wat verzonnen? Heb je je wel verdiept in de materie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Die SD SD SD is een link.
Niet op klikken, kans is dat je omgeleid wordt naar een site met wat minder goede bedoelingen (eufemistisch uitgedrukt).
Waarom dat SD SD SD in plaats van een stukje tekst? Omdat mensen nieuwsgierig zijn en daardoor eerder op de link willen klikken.
Het is zelfs beter als je de mail helemaal niet open maakt. Aan de afzender kun je meestal wel zien of je die persoon kent en of je de mail kan openen.

Als je bij Outlook.com zit: succes met het melden. Naar mijn mening filteren ze daar niet op tekst, maar oo afzenders. De algoritmes van Microsoft waren k*t, zijn k*t en zullen ook nooit iets worden. Je kan daar dezelfde mails aanmelden, zolang de afzender maar 1 letter verschilt van de ander zal de mail toch niet geblokkeerd worden.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even een mogelijk misverstandje opruimen dat hier de kop op steekt. Als jouw ipadres op een Spamhaus blacklist staat betekent dat niet noodzakelijk dat jouw computer spam verstuurt. Spamhaus heeft de PBL, de Policy Blacklist. Daarop komen ipadressen die niet rechtstreeks email mogen versturen naar ontvangende mail servers op Internet. Als je bent ingelogd in outlook.com mag je vanzelfsprekend wel mail versturen naar Outlook.com. Internet providers die geen mail servers toestaan vragen Spamhaus vaak om hun IP's op PBL te zetten.

Het voordeel voor de Spamhaus blacklist gebruikers is dat ze ook spam blokkeren vanaf computers die net besmet zijn geraakt en door spammers worden misbruikt. Providers krijgen zo minder klachten over spam en ze kunnen worden gewaarschuwd via feedbackloops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste @Verwijderd

Je hebt al wat tips gekregen, die ga ik niet herhalen. Ik ga je nog wel een tip geven: Zorg dat je een fatsoenlijke antivirus/anti-malware scanner draait. Er zijn er genog die gratis zijn.

En als er een spammailtje nog steeds in de inbox staat, dan deze gewoon rapporteren als spam.

Dat je IP adres op een blocklist staat is totaal niet relevant :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.