Toon posts:

Stop knalt er uit als de oven aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Ik heb een probleem met onze combi magnetron en ik hoop dat iemand hier weet wat er aan de hand is (en of het gemakkelijk verholpen kan worden ๐Ÿ˜)

Als het ding op de oven stand aanstaat, knalt heel vaak โ€˜de stopโ€™ er uit als hij bijna op temperatuur is of net op temperatuur is. Als het ding piept omdat de temperatuur bereikt is en ik zet โ€˜m snel lager dan blijft hij het daarna meestal gewoon doen. Als we de temperatuur hetzelfde laten dan blijft hij de stroom er vaak uit knallen. Erg irritant. Wat ook vreemd is, is dat dit alleen gebeurt bij de oven stand en dus niet bij de grill stand. Ook als ik โ€˜m op lage temperatuur houd (bijvoorbeeld 150 graden) is er meestal niets aan de hand.

Iemand een idee? Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Welk type oven (inbouw), en welke wattage?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:43
Wat voor een "stop" heb je? En wat is het vermogen van je oven? Of het merk+type als je het vermogen niet weet.
En zit er nog meer apparatuur op dezelfde stop?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:47
Hoe lang heb je deze combi-magnetron?

Sinds wanneer heb je dit probleem? Wat is er rond die tijd verandert in huis?

The choice is simple โ€“ do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 15:07
Ik denk dat 1 van de verwarmings elementen doorslaat bij een bepaalde temperatuur.
Dit is systematisch uit te sluiten door steeds een element af te koppelen en dan de oven opstarten.

Het grill element is al uitgesloten ๐Ÿ˜„
Hoeveel elementen blijven over? 1 of 2 denk ik. Onderwarmte en hetelucht.
Merk en type zouden welkom zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ronnie vd op 09-03-2019 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 13:03
Teveel apparaten op 1 groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:07:
Hoi!
Ik heb een probleem met onze combi magnetron en ik hoop dat iemand hier weet wat er aan de hand is (en of het gemakkelijk verholpen kan worden ๐Ÿ˜)

Als het ding op de oven stand aanstaat, knalt heel vaak โ€˜de stopโ€™ er uit als hij bijna op temperatuur is of net op temperatuur is. Als het ding piept omdat de temperatuur bereikt is en ik zet โ€˜m snel lager dan blijft hij het daarna meestal gewoon doen. Als we de temperatuur hetzelfde laten dan blijft hij de stroom er vaak uit knallen. Erg irritant. Wat ook vreemd is, is dat dit alleen gebeurt bij de oven stand en dus niet bij de grill stand. Ook als ik โ€˜m op lage temperatuur houd (bijvoorbeeld 150 graden) is er meestal niets aan de hand.

Iemand een idee? Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.
...
staat er meer aan op dezelfde groep ?
welke over heb je het over (merk type, leeftijd)
is er wat verandert ?
op lage stand verbruikt ie niet veel, dus dan gaat de stop er niet snel door. ik denk aan overbelasting van de groep, door vaatwasser of wat er gelijk aanstaat met de oven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:06
ronnie vd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:37:
Ik denk dat 1 van de verwarmings elementen doorslaat bij een bepaalde temperatuur.
Dit is systematisch uit te sluiten door steeds een element af te koppelen en dan de oven opstarten.

Het grill element is al uitgesloten ๐Ÿ˜„
Hoeveel elementen blijven over? 1 of 2 denk ik. Onderwarmte en hetelucht.
Merk en type zouden welkom zijn.
Inderdaad ook mijn gedachte. Over het algemeen kunnen deze elementen gaan 'doorlekken' naar massa / aarde. Meestal vliegt dan niet de stop / zekering, maar de aardlek eruit. Ik weet niet of dit bij de TS ook het geval is?

Bij het opwarmen van zo'n combi oven schakelen meestal niet alleen de convectie element(en) aan, maar vaak ook de grill element(en). Ondanks dat je wellicht alleen de convectie stand gebruikt of aan hebt staan. Dit om snel op te warmen. Dan wordt het lastiger om uit te sluiten welke elementen het probleem veroorzaken aangezien ze (bijna) allemaal dus gebruikt worden. Het feit dat het na het opwarmen wel goed gaat, zou kunnen wijzen op een probleem met de grill (of boven / onder verwarming). Als de oven op temperatuur is, worden deze elementen vaak niet meer gebruikt en wordt alleen het convectie element gebruikt.

Aangezien de grill al uitgesloten lijkt (zoals Ronnie ook al aangaf) lijkt het de onderverwarming te zijn. Al blijven de andere elementen niet uitgesloten natuurlijk. Beste is meten en kijken of er weerstand is tussen de metalen behuizing van het element en รฉรฉn van de aansluitingen. Meet je weerstand, is deze stuk. Probleem is alleen dat het probleem zich voordoet op hoge temperatuur...

Je zou altijd nog systematisch รฉรฉn van de elementen los kunnen halen en dan weer opnieuw opwarmen. Zal wellicht niet in alle gevallen werken vrees ik.
Nortepe85 Schreef:

Teveel apparaten op 1 groep?
Dan zou ik eerder denken dat deze bij het opwarmen er al uit vliegt, en niet op moment dat de oven op temperatuur en het vermogen met een bepaalde duty cycle geregeld wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door Frank__B op 10-03-2019 12:54 ]

Pagina: 1