Welke TV? Philips 50PUS7303/12 of Samsung UE50NU7440

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hoi allemaal,

We zijn zoekende naar een nieuwe televisie. Het is een televisie voor in de woonkamer.

We hebben momenteel nog een Samsung LE32A656 LCD televisie op een draaiende voet op een audiomeubel van een meter breed. Dit meubel staat voor een wand van zo'n 1.20 meter breed, een tussenwandje tussen hal en kamer.

Een nieuwe televisie mag echt wel een paar maatjes groter en omdat veel moderne televisies niet meer met een draaiende voet komen willen we de nieuwe televisie aan zo'n draaiend Vögel muur bevestiging ophangen (model WALL 3245). We nemen aan dat ook een tussenwand hier stevig genoeg voor is en dat zelf ophangen ook geen probleem is als je een beetje secuur werkt.

Ofschoon er vaak ook een kaartje in de televisie kan, waardoor je voor televisie geen apparaat van Ziggo nodig hebt, blijven wij het apparaatje van Ziggo toch gebruiken, omdat we die ook gebruiken voor radio. HDR zien we als een extraatje, want in dit segment moet je er volgens mij niet veel van verwachten en we hebben bijvoorbeeld ook maar een gewone PS4. Voor audio gebruiken een Home Cinema set.

Wat is je budget?
+-€600-700

We gaan de tv gebruiken voor het volgende
Netflix, wat PS4 gaming en gewoon televisie kijken via Ziggo.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat het al snel zo'n bomen-bos verhaal is en je gek gemaakt wordt met allerlei specificaties zijn we uiteindelijk gewoon een paar keer naar de Mediamarkt gegaan om daar wat televisies te bekijken. Zo hebben we een eerste indruk gekregen van de beeldkwaliteit, ook wanneer we niet loodrecht voor de televisie zitten. Verder gekeken naar de dikte van de televisie, hoe de aansluitingen zitten en welke bevel/lijst ons het beste bevalt; we neigen momenteel naar een soort titanium kleur i.p.v. zwart/zilver.

We hebben voor nu onze keuze beperkt tot de volgende twee modellen:
- Philips 50PUS7303/12 (€599)
- Samsung UE50NU7440 (€598)

En ja, €600 range wat natuurlijk altijd mooi is als je niet je hele budget nodig hebt.

Welke vragen heb je hier nog over?
We zijn benieuwd welke televisie jullie aanraden of dat het eigenlijk niet uitmaakt. Toevallig iemand die ook deze televisies overwogen heeft en liefst zelfs één gekocht heeft?

De kijkhoek leek prima te zijn voor beide modellen, de snelheid van zappen, opstarten of zo hebben we helaas niet kunnen testen. Geen idee of beiden netjes presteren, zeker voor een gemiddelde consument. De Philips televisie had AndroidTV; dat is goed toch?

Van de ene kant neigen we naar de Samsung, omdat we nu ook Samsung hebben. De Philips zag er echter ook prima uit en ambilight is misschien ook wel leuk; zeker omdat we ook al een Hue systeem hebben die er wellicht op aangesloten kan worden. Ook heeft Philips 1 HDMI poort meer, mjah. Klein verschil.

Verder tips of zaken die we wellicht over het hoofd zien? We hadden het idee dat beide televisies wel OK zijn, ook afgaande op wat online reviews (echte of fake, tja lastig tegenwoordig?! :)).

We horen het heel graag :)

Beste antwoord (via Gim op 13-03-2019 22:20)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De TV's die je noemt bieden op zich prima beeld voor het geld. Beide beschikken over een VA-paneel en zullen qua beeldkwaliteit niet veel verschillen. Hooguit qua aansturing/beeldverwerking als je het één en ander van beeldverbeteraars aanzet (of uit), maar dit werk voor sommigen (puristen) juist averechts. De Samsung NU7400-serie biedt t.o.v. de PUS7300-serie een breder kleurenbereik en- volume, maar dat verschil zal bij SDR-content waarschijnlijk niet echt opvallen. Voor 'echte' HDR missen ze beide helderheid en FALD. Verder zijn de verschillen inderdaad ambilight, aansluitingen en het smartgedeelte. Dit is ook persoonlijke voorkeur.

Binnen jouw budget past momenteel ook de NU8000-serie van Samsung. Is op elk vlak net wat beter; met name qua helderheid en gaming features. Momenteel is de Italiaanse variant zelfs voor €562 te krijgen en de Duitse voor €619. Als je geen gebruik maakt van de CI+ module maakt het niets uit.

Wil je juist wat besparen kun je ook kijken naar de LG 50UK6750. Zal qua beeld vergelijkbaar zijn met de door jou benoemde Phillips en Samsung. Is één van de weinige LG's die met een VA-paneel komt en beschikt ook over een breed kleurenbereik (WCG) en draait op LG's WebOS die voor sommigen ook een voorkeur heeft.

Kortom allen geen verkeerde TV's waar je blij mee gaat zijn. De verschillen zijn klein en soms persoonlijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De TV's die je noemt bieden op zich prima beeld voor het geld. Beide beschikken over een VA-paneel en zullen qua beeldkwaliteit niet veel verschillen. Hooguit qua aansturing/beeldverwerking als je het één en ander van beeldverbeteraars aanzet (of uit), maar dit werk voor sommigen (puristen) juist averechts. De Samsung NU7400-serie biedt t.o.v. de PUS7300-serie een breder kleurenbereik en- volume, maar dat verschil zal bij SDR-content waarschijnlijk niet echt opvallen. Voor 'echte' HDR missen ze beide helderheid en FALD. Verder zijn de verschillen inderdaad ambilight, aansluitingen en het smartgedeelte. Dit is ook persoonlijke voorkeur.

Binnen jouw budget past momenteel ook de NU8000-serie van Samsung. Is op elk vlak net wat beter; met name qua helderheid en gaming features. Momenteel is de Italiaanse variant zelfs voor €562 te krijgen en de Duitse voor €619. Als je geen gebruik maakt van de CI+ module maakt het niets uit.

Wil je juist wat besparen kun je ook kijken naar de LG 50UK6750. Zal qua beeld vergelijkbaar zijn met de door jou benoemde Phillips en Samsung. Is één van de weinige LG's die met een VA-paneel komt en beschikt ook over een breed kleurenbereik (WCG) en draait op LG's WebOS die voor sommigen ook een voorkeur heeft.

Kortom allen geen verkeerde TV's waar je blij mee gaat zijn. De verschillen zijn klein en soms persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
benbaba schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:01:
De Samsung NU7400-serie biedt t.o.v. de PUS7300-serie een breder kleurenbereik en- volume, maar dat verschil zal bij SDR-content waarschijnlijk niet echt opvallen. Voor 'echte' HDR missen ze beide helderheid en FALD. Verder zijn de verschillen inderdaad ambilight, aansluitingen en het smartgedeelte. Dit is ook persoonlijke voorkeur.

Binnen jouw budget past momenteel ook de NU8000-serie van Samsung. Is op elk vlak net wat beter; met name qua helderheid en gaming features.
Ik las dat de PUS7300 an sich wel indruk maakt in de mid range, maar dat ie qua helderheid wat laag zit. 350 nit?

Nog geen idee hoe dit zich verhoudt tot Samsung NU7400. T.o.v. Samsung kan ik me voorstellen dat er verschillen zijn omdat Samsung dingen op eigen manier doet vaker en daardoor andere zwakte en sterkte punten heeft? (Qled vs Oled).

Maar als ik t goed lees in je verhaal ontlopen ze elkaar niet veel. Dat zou verklaren waarom ik in de winkel geen echt verschil in helderheid zag... ofschoon ze natuurlijk wel één tv op max. kunnen hebben gezet. Daarbij geen daglicht binnen dus het was oordelen of wat je zag.

Dit was overigens mijn bron:
https://www.techradar.com...ips-7303-series-4k-hdr-tv

Je hebt het over de gaming features van de NU7400 vs NU8000. In welk opzicht? Is dat die input lag of zo? Ik ben geen hardcore gamer, doe doorgaans geen first person shooters. LEGO games, Detroit, Shadow of Colossus, God of War. Meer zoiets op recreatief gezinsleven niveau :) Ga ik het dan merken?

De smart OS moet ik nog wel in verdiepen maar alles zal naar mijn idee nieuw zijn t.o.v. van onze huidige televisie.

Maar inderdaad, beide televisies zagen er op eerste gezicht netjes uit. Het kleurbereik was me in de winkel niet gelijk opgevallen evenals eventueel verschil in helderheid. Wellicht door de bonte promo filmpjes die getoond worden waarmee elke televisie goed oogt.

Bedankt voor je input dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:30
De helderheid van de NU7xx serie ligt niet veel hoger dan die van de Philips in jouw OP. De tv's in de winkel staan allemaal op 'winkel demo' stand, waarbij de helderheid en verzadigde kleuren de overhand hebben met een bak licht erboven. Het is dan ook meestal moeilijk om onder deze omstandigheden goed te kunnen vergelijken.

Qua input lag liggen de NU7xx serie en de NUxx serie dicht bij elkaar in de buurt, geen idee wat benbaba bedoelt met gaming features.

Qled is puur marketing, dit zijn LCD tv's met een Quantum Dot Filter. Andere fabrikaten hebben ook soortgelijke tv's.

Geen idee hou jullie tussenwandje eruit ziet, het zou kunnen zijn dan Ambilight hierdoor iets vervormt kan ogen.

Mocht je toch geen toegevoegde waarde zien m.b.t. Ambilight en bovengenoemde LG ook afvallen, kan je het beste voor de NU8xx serie van Samsung kiezen i.p.v. de NU7xx serie. De NU8xx serie is meer premium afgewerkt, heeft betere motion handling en qua helderheid draait deze rondjes om de NU7xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:49:
De helderheid van de NU7xx serie ligt niet veel hoger dan die van de Philips in jouw OP. De tv's in de winkel staan allemaal op 'winkel demo' stand, waarbij de helderheid en verzadigde kleuren de overhand hebben met een bak licht erboven. Het is dan ook meestal moeilijk om onder deze omstandigheden goed te kunnen vergelijken.

Qua input lag liggen de NU7xx serie en de NUxx serie dicht bij elkaar in de buurt, geen idee wat benbaba bedoelt met gaming features.

Qled is puur marketing, dit zijn LCD tv's met een Quantum Dot Filter. Andere fabrikaten hebben ook soortgelijke tv's.

Geen idee hou jullie tussenwandje eruit ziet, het zou kunnen zijn dan Ambilight hierdoor iets vervormt kan ogen.

Mocht je toch geen toegevoegde waarde zien m.b.t. Ambilight en bovengenoemde LG ook afvallen, kan je het beste voor de NU8xx serie van Samsung kiezen i.p.v. de NU7xx serie. De NU8xx serie is meer premium afgewerkt, heeft betere motion handling en qua helderheid draait deze rondjes om de NU7xx serie.
Ik vernam dat er zich met een Samsung serie het zich voordeed dat de televisie met een VA panel kon zijn uitgerust, maar dat t ook een IPS panel kon zijn, waardoor kopers meermaals eenzelfde televisie hebben teruggestuurd totdat het een VA panel betrof. Iets van bekend of is het makkelijk herleidbaar?

Ik heb een foto van de muur toegevoegd. Niet geheel glad, komt ooit misschien nog. Wel willen we de televisie met een Vogel muurbevestiging wat schuin zetten t.o.v. de muur. Neem aan dat dit niet gelijk bezwaarlijk is voor ambilight of is het absoluut noodzakelijk dat ie recht staat? neem aan dat meer mensen geen gladde muur hebben :/

Ambilight is geen noodzaak maar we willen het wel een go geven omdat t ons wel mooi lijkt. Het moet dan wel enigszins werken als ie schuin staat. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/npvpXb0eIJYeruwPu1FokIK5/thumb.jpg

Maar als ambilight afvalt en de prijzen niet teveel verschillen bij betrouwbare winkels met garantie en service, dan is de NU8xxxx serie dus de winnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:30
Gim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Ik vernam dat er zich met een Samsung serie het zich voordeed dat de televisie met een VA panel kon zijn uitgerust, maar dat t ook een IPS panel kon zijn, waardoor kopers meermaals eenzelfde televisie hebben teruggestuurd totdat het een VA panel betrof. Iets van bekend of is het makkelijk herleidbaar?

Ik heb een foto van de muur toegevoegd. Niet geheel glad, komt ooit misschien nog. Wel willen we de televisie met een Vogel muurbevestiging wat schuin zetten t.o.v. de muur. Neem aan dat dit niet gelijk bezwaarlijk is voor ambilight of is het absoluut noodzakelijk dat ie recht staat? neem aan dat meer mensen geen gladde muur hebben :/

Ambilight is geen noodzaak maar we willen het wel een go geven omdat t ons wel mooi lijkt. Het moet dan wel enigszins werken als ie schuin staat. :)

[Afbeelding]

Maar als ambilight afvalt en de prijzen niet teveel verschillen bij betrouwbare winkels met garantie en service, dan is de NU8xxxx serie dus de winnaar.
toon volledige bericht
Qua type paneel is het soms inderdaad een loterij bij Samsung, dit was het geval bij bepaalde afmetingen van de 6 of 7 serie uit 2017 of 2018. Ik heb nog niks hierover gelezen m.b.t. de 2018 modellen van de 7 of 8 serie.

De muur hoeft ook niet glad te zijn, mijn buren hebben spachtelputz op de muren in de woonkamer en ook een Philips tv met Ambilight en dat ziet er goed uit vind ik. De reden waarom ik jullie tussenmuurtje aankaarten kwam doordat ik las dat deze maar 1,2 meter breed is, en aangezien de breedte van een 49/ 50'' al rond de 1,1 meter zit kan er eventueel vervorming optreden van de Ambilight doordat deze bijv. naast het stukje muur ook op een deurkozijn schijnt.

Ook het draaien van de tv met de muurbeugel die jij aankaart kan nadelig zijn voor de Ambilight beleving.

Geen idee in welke hoek je de tv wilt ophangen, dit zou eventueel wel effect op de Ambilight kunnen hebben met name het gedeelte die naar boven toe schijnt, lees: richting het plafon. Ik neem aan dat als je de tv in een lichte schuine hoek ophangt dit een verwaarloosbaar effect zal hebben op de Ambilight beleving.

Mocht je niet voor een Philips tv met Abilight kiezen dan is de Samsung NU8xx serie met jouw budget inderdaad de winnaar.

P.S. Mochten jullie geen programma's opnemen met jullie Ziggo kastje dan zou je eventueel toch een Ci+ module kunnen overwegen. Je kan namelijk ook met een Ci+ module radio luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:26:
[...]

Qua type paneel is het soms inderdaad een loterij bij Samsung, dit was het geval bij bepaalde afmetingen van de 6 of 7 serie uit 2017 of 2018. Ik heb nog niks hierover gelezen m.b.t. de 2018 modellen van de 7 of 8 serie.

De muur hoeft ook niet glad te zijn, mijn buren hebben spachtelputz op de muren in de woonkamer en ook een Philips tv met Ambilight en dat ziet er goed uit vind ik. De reden waarom ik jullie tussenmuurtje aankaarten kwam doordat ik las dat deze maar 1,2 meter breed is, en aangezien de breedte van een 49/ 50'' al rond de 1,1 meter zit kan er eventueel vervorming optreden van de Ambilight doordat deze bijv. naast het stukje muur ook op een deurkozijn schijnt.

Ook het draaien van de tv met de muurbeugel die jij aankaart kan nadelig zijn voor de Ambilight beleving.

Geen idee in welke hoek je de tv wilt ophangen, dit zou eventueel wel effect op de Ambilight kunnen hebben met name het gedeelte die naar boven toe schijnt, lees: richting het plafon. Ik neem aan dat als je de tv in een lichte schuine hoek ophangt dit een verwaarloosbaar effect zal hebben op de Ambilight beleving.

Mocht je niet voor een Philips tv met Abilight kiezen dan is de Samsung NU8xx serie met jouw budget inderdaad de winnaar.

P.S. Mochten jullie geen programma's opnemen met jullie Ziggo kastje dan zou je eventueel toch een Ci+ module kunnen overwegen. Je kan namelijk ook met een Ci+ module radio luisteren ;).
toon volledige bericht
EDIT: Lezen net dat parallel aan de muur, 10-15cm van de muur en minimaal 30cm ruimte aan weerszijden benodigd is voor een mooi geslaagd effect. Daarmee lijkt de Philips qua ambilight afgeschreven. Mompel. Van de ene kant fijn dat zo keuzes beperkt worden maar ergens ook weer bleh :/

We hebben slechts 20cm aan weerszijde en zal door de hoek juist dicht bij de muur zitten of juist te ver weg van de muur

Gelet op hoe we vaker zitten dan zijn er drie plekken waarvan 2 het meeste gebruikt. Om echt recht naar t beeld te kijken zijn voor die plekken 11 tot 30 graden nodig. Voor een derde plek is het 40 graden. Daarmee concludeer ik dat 20 graden waarschijnlijk de hoek gaat worden om vrij recht naar t scherm te kijken.

Met de Samsung kom ik als duurdere alternatief dan uit op de UE49NU8000 die voor 699 bij KameraExpress te koop is. Kijken hoe t zit met het panel VA/IPS of dat t toch de goedkopere Samsung wordt. Aanbiedingen in de gaten houden. Philips zou nog steeds kunnen als die HEEL scherp geprijsd is en zelfs zonder ambilight gebruik nog aantrekkelijk is.
Ik ga ook nog even kijken naar LG.

[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 10-03-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gim schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:50:
[...]Met de Samsung kom ik als duurdere alternatief dan uit op de UE49NU8000 die voor 699 bij KameraExpress te koop is. Kijken hoe t zit met het panel VA/IPS of dat t toch de goedkopere Samsung wordt. Aanbiedingen in de gaten houden. Philips zou nog steeds kunnen als die HEEL scherp geprijsd is en zelfs zonder ambilight gebruik nog aantrekkelijk is.
Ik ga ook nog even kijken naar LG.
Ambilight ziet er echt niet uit als de tv schuin van de muur af staat ... imo (dan krijg je echt een heel groot verlicht en afleidend vlak aan één kant).
En de 49" NU8000 komt alleen met een VA paneel. Zou ook voor die gaan, misschien wel de import versie (al kan je ook aan een KameraExpress of elders vragen wat ze aan de prijs kunnen doen). Of anders de LG en dan los de Magic Remote kopen (duurdere versie is pricewatch: LG 50UK6950PLB Zilver waarbij die smart remote al inbegrepen is en zoals je kan zien bevalt de kleur misschien wel beter. Alleen zit je dan wel op NU8000 prijsniveau ... (meen wel een aanbieding voor de Magic Remote gezien te hebben ergens in de afgelopen week op het forum maar die zal inmiddels vast verlopen zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De NU8000 serie heeft ook Freesync (voor AMD GPU’s en Xbox consoles), Variable Resfresh Rate (VRR)
en FRC (frame rate compensation). Dit bedoelde ik met gaming features.

Zoals hierboven gezegd komt de NU8000 altijd met een VA-paneel. Bij de 7400 serie gebruikt Samsung verschillende panelen: 43, 55 en 65" kan beide zijn, maar 50'' is altijd VA aangezien er maar één fabrikant deze panelen maakt. Daarom zijn de LG's (en Phillips') ook VA in dit formaat.

Overigens krijg je bij KameraExpress hoogstwaarschijnlijk ook een (grijze) importversie aangezien ze een stuk goedkoper zijn 'dan de rest' en ze het volgende vermelden
Let op: Op basis van beschikbaarheid kan het zijn dat wij u een Samsung 49NU8002 leveren.
En dat is een Oost-Europees model en dan biedt Amazon veel scherpere prijzen. Meer info van Samsung hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
benbaba schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:00:
De NU8000 serie heeft ook Freesync (voor AMD GPU’s en Xbox consoles), Variable Resfresh Rate (VRR)

Zoals hierboven gezegd komt de NU8000 altijd met een VA-paneel. Bij de 7400 serie gebruikt Samsung verschillende panelen: 43, 55 en 65" kan beide zijn, maar 50'' is altijd VA aangezien er maar één fabrikant deze panelen maakt. Daarom zijn de LG's (en Phillips') ook VA in dit formaat.

Overigens krijg je bij KameraExpress hoogstwaarschijnlijk ook een (grijze) importversie aangezien ze een stuk goedkoper zijn 'dan de rest' en ze het volgende vermelden
[...]

En dat is een Oost-Europees model en dan biedt Amazon veel scherpere prijzen. Meer info van Samsung hier.
Goed om te weten dat er ook met de NU74xx sprake is van VA, want ons gaat het inderdaad om 49-50 inch.

Vanwege garantie e.d. denk ik dat t eerder een KameraExpress wordt dan een Amazon. Meer omdat die in de buurt zit en ik met KE dusver wel goede ervaringen heb.
Maar natuurlijk wil ik wel bij onze oosterburen in Duitsland kijken want als Amazon daar echt een heel stuk scheelt dan probeer ik mn vriendin te overtuigen :)

Ah, ik kom de volgende tegen bij Amazon.de:
https://www.amazon.de/Sam...+NU800%2Caps%2C140&sr=8-3

Dat is dan de NU8009. Voor 620 euro.

De link met die grijze import is wel ERRUG handig. Het moet dus als ik het zo lees een koud kunstje zijn voor een leek om het om te zetten naar Nederland zodat de zenders goed gaan. :)

Alleen hoe zit het met de gecertificeerde voorbereiding van de CI+ module die ontbreekt als er vanuit Duitsland geïmporteerd wordt? Stel ik wil op een X moment toch van de CI+ module gebruikmaken; immers heb ik de televisie voor de komende jaren.

Gevoel dat we er bijna aan uit zijn met alle hulp :)

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 11-03-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gim schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Goed om te weten dat er ook met de NU74xx sprake is van VA, want ons gaat het inderdaad om 49-50 inch.
50" is van de NU7400 en idd VA wat bij 50" altijd het geval zal zijn dus ook bij de LG. Wel zijn er twee fabrikanten die 50" leveren waarvan die in de Philips (AUO) iets meer mijn voorkeur heeft vanwege de over het algemeen sneller pixel responstijd. Echter schijnt er het een en ander mis te zijn met de beeldverwerking op de PUS7303 modellen met P5 processor waar je geen last van hebt op de PUS6703 (aldus commentaren op het AV Forums).
De LG en Samsung gebruiken een Innolux paneel (en 49" NU8000 een Samsung paneel). Edit: bij de NU7400 zouden allebei kunnen voorkomen

Eventueel zou je ook op de 2019 Philips kunnen wachten die ze 'The One' noemen. Is in principe de opvolger van de 7303 (7304 iirc) en zal bijv. Dolby Vision ondersteunen wat Netflix 4K bijv. heeft én HDR10+ wat bij Amazon Prime bij enkele shows zit. Al vraag ik me nog af in hoeverre je er wat aan kunt hebben bij een model zonder enige local dimming ...
benbaba schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:00:
Dit zit niet op de 50(60)Hz 49" NU8000 (ook niet op de 49" Q6FN), alleen vanaf de 55" ...

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-03-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Even mijn reactie herschrijven aangezien het toch de laatste post is.

We gaan vermoedelijk toch voor een Samsung nu, waarbij ik nu wel richting een NU80xx neig. Onze huidige televisie doet het gelukkig nog, dus ik heb sowieso nog tijd om rond te kijken voor een goede prijs. Ik zag dat rond de Singles day bijvoorbeeld ook €100 van het NU74xx model afging, dus wie weet doet zich zoiets ook nog voor met de NU80xx :)

Ofschoon ik eerst het kopen vanuit het buitenland overwoog zie ik daar toch echt wel vanaf. Uit een ander thread vernomen dat er toch wat nadelen aan kleven (landcode/zendervolgorde, beschikbare smart apps en CI+ module). Een deel van die nadelen kan ik wellicht wel oplossen, maar dan loop je ook weer het risico dat je gedag kunt zeggen tegen je fabrieksgarantie. Een Nederlandse winkel zou ook aan grijze import kunnen doen en instellingen wijzigen, maar dan wil ik toch wel goed op papier hebben dat ik via fabriek dan wel via die winkel de garantie heb die ik ook met een volledig Nederlands model zou hebben.

Nu zag ik wel dat ik in mijn zoektocht naarde NU80xx toch wat aan het hoppen ben geweest tussen diverse uitvoeringen; eerst denkende dat het met het land te maken had. Ik ga dus nog kijken wat voor NU80xx modellen er zjn en welke voor mij voldoen. De uitvoering scheelt wellicht ook in prijs. Waar ik eerst dacht bij de reguliere winkels in Nederland alleen een €799 prijs te zien, bleek o.a. MM vervolgens hem voor €699 te bieden... wellicht ook daarmee twee verschillende NU80xx modellen zitten vergelijken.

Ik zag in ieder geval één NU80xx uitvoering met zo'n single draad oplossing komt om het netjes te houden met bekabeling. Gaat misschien voor alle uitvoeringen op. Al met al even vergelijken dus.

Maar het gaat dus een NU80xx model worden :)

Besteld! En een muurbeugel van Vögel in Duitsland besteld. Ook die scheelt daar enorm in prijs.

Bedankt allemaal. Ik heb één antwoord als beste geselecteerd omdat daar de NU8000 voorgesteld werd, maar evenzeer blij met alle andere reacties :)

[ Voor 110% gewijzigd door Gim op 13-03-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kleine nabrander :)

Ik heb de televisie bewust via een webshop besteld, want dan is het een koop op afstand. Dat geeft net iets meer vrijheid om een mening te vormen over een product en het mogelijkerwijs retourneren.

Ik wil toch even kort content van Netflix, Blu-Ray, DVD en gewoon TV bekijken op de televisie; o.a. een actie film en nog wat zaken. Gewoon om een beter beeld en persoonlijke mening te vormen erbij.

De 49" is namelijk de enige in de 8-lijn die 50/60Hz heeft; dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 55". Hierdoor moet je ook bij expert/gebruikers reviews al goed oppassen welk formaat ze hebben. Zo zie je bij Coolblue bij de 49" 71 reviews staan, maar het meerendeel gaat over de grotere broers... grrrrr.

Een 100Hz zou het beeld rustiger maken als in rustiger, niet persé vloeiender. Met het noemen van 50Hz gingen diverse mensen al fronsen. Dit terwijl de televisie in de winkel goed oogde en er in de winkel ook meer dan genoeg 50Hz televisies worden aangeboden en gekocht. Luxe-gevalletje goed versus beter?

Maar ook met een paar 50Hz televisies in de winkel zou de ene rustiger zijn dan de ander; dit terwijl het beiden 50Hz televisies zijn. Het draait dus om meer dan alleen het aantal Hz.

Kortgezegd, met specifieke content eens kijken of de televisie goed bevalt. Blijft persoonlijk, wat je kijkt en wat je gewend bent. In de winkel oogde het goed en op een gegeven moment moet je ook gewoon een keuze maken, maar bewust dus niet in de winkel gekocht, omdat een winkel niet gelijk de beste plek is om een mening te vormen. Je probeert met alle eigen en andermans input een goed besluit te nemen... alleen zuur dat je dan nadien beseft dat je deels anderman input verkeerd gezien hebt :X Het gevoel is goed en hoop dat deze goed blijft. Laten we het daar op houden :)

Met de budgettering die ik had zouden anders volgens mij alleen een paar Sony televisies in aanmerking zijn gekomen en zelfs daarvoor moest ik boven budget gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 14-03-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 22:35
De ue55nu8000 is nu 674 euro bij shop.samsung.com

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bravertal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:03:
De ue55nu8000 is nu 674 euro bij shop.samsung.com
49/50" is max. Ik zie de 55" op de site trouwers staan voor €949,00 als ik erop zoek in de shop.

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 14-03-2019 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Bravertal doelt op de ICS Samsung Store, waar je in komt met code: ics123 en enkel met creditcard kan betalen, zie https://shop.samsung.com/nl/multistore/nlepp/ics/

De 49'' gaat daar dan voor €611 en de 55'' voor €674 momenteel (t/m 31-3). Bij de 55'' zul je inderdaad een wat betere bewegingsscherpte hebben en vloeiendere 24p (speelfilm) weergave. De vraag is of je hier gevoelig voor bent en het jou gaat opvallen. Overigens is er hier een leuke guide waar je het één en ander kan lezen over o.a. refresh rate, judder, stutter etc. Daarnaast kun je daar ook de gekalibreerde instellingen van Rtings vinden voor de NU8000.

Er is overigens eigenlijk maar één TV in dit formaat die wat beter is dan de NU8000 serie en dat is de XF90 van Sony maar die kost bijna het dubbele. Met andere woorden zelfs de 49'' versie is een erg goede TV ondanks het 50/60Hz paneel. Erg kritische kijkers/puristen uitgezonderd.

[ Voor 17% gewijzigd door benbaba op 14-03-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
benbaba schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:07:
Bravertal doelt op de ICS Samsung Store, waar je in komt met code: ics123 en enkel met creditcard kan betalen, zie https://shop.samsung.com/nl/multistore/nlepp/ics/

De 49'' gaat daar dan voor €611 en de 55'' voor €674 momenteel (t/m 31-3). Bij de 55'' zul je inderdaad een wat betere bewegingsscherpte hebben en vloeiendere 24p (speelfilm) weergave. De vraag is of je hier gevoelig voor bent en het jou gaat opvallen. Overigens is er hier een leuke guide waar je het één en ander kan lezen over o.a. refresh rate, judder, stutter etc. Daarnaast kun je daar ook de gekalibreerde instellingen van Rtings vinden voor de NU8000.

Er is overigens eigenlijk maar één TV in dit formaat die wat beter is dan de NU8000 serie en dat is de XF90 van Sony maar die kost bijna het dubbele. Met andere woorden zelfs de 49'' versie is een erg goede TV ondanks het 50/60Hz paneel. Erg kritische kijkers/puristen uitgezonderd.
Ow, op die manier. Nah ja, voelde me al prettig bij onze prijs toen ik t prijsverloop zag bij de pricewatch ;)

Maar wel bedankt @Bravertal en @benbaba . Weer iets erbij geleerd mbt Samsung. De TV is nu al besteld maar ik zal eens kijken of die ICS shop dan ook nog iets interessants heeft als tablet voor onze dochter. Ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 22:35
Op ibood is de ue55nu8000 ook in de aanbieding.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Pagina: 1