Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem heeft een upgrade nodig, ik ben er over uit dat een videokaart dat zeker gaat doen.
Aangezien ik graag een 1080ti wou kopen, twijfel ik telkens meer ivm dat ze niet meer te krijgen zijn. En met elektronica vind ik garantie etc wel belangrijk.

Mijn doel; dat ik een 2k scherm (144hz) kan halen en dat het gewoon lekker soepeltjes loopt. Oftewel redelijke FPS met bijv. Apex Legends/COD/PubG.

Mijn huidige systeem:
• CX750, 750 Watt voeding
• MSI Z87-G45 Gaming, socket 1150 moederbord
• 860 EVO 500 GB SSD
• Nvidia MSI GTX 970 Gaming 4G
• Core™ i7-4770K
• Dark Rock Advanced C1, Actieve CPU koeler
• 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen

Mijn budget is €600,- voor de videokaart.

Ik twijfel tussen een 2de hands 1080ti of een RTX 2070 ofzo. Heb hier zelf totaal geen verstand van, ik neem ook aan de nieuwe kaart weer een MSI moet zijn? In ieder geval, need a little help.

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-03-2019 00:31)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
(zou ook een nieuwe voeding overwegen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
(zou ook een nieuwe voeding overwegen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En welke zou daar het beste bij passen? <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:24:
[...]

En welke zou daar het beste bij passen? <3
niet-modulair pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
semi-modulair: pricewatch: Gigabyte G750H

modulair: tripple 12v rail pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
single rail:pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: Cooler Master V Series V550

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 09-03-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit echt nodig of gewoon een persoonlijke mening? Presteert de kaart beter met een nieuwe voeding? Mijne heeft namelijk al 750watt(of heeft dat er niks mee te maken?) Bedankt voor je hulp 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:51:
[...]

Is dit echt nodig of gewoon een persoonlijke mening? Presteert de kaart beter met een nieuwe voeding? Mijne heeft namelijk al 750watt(of heeft dat er niks mee te maken?) Bedankt voor je hulp 👌
750w zegt niks, (je)de voeding is niet te best, daarom zeg ik ook overwegen. ik geef een optie op goede voedingen die voldoende zijn, de 750w is wat overdreven, maar qua prijs past ie mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Hackus
Een pricewatch: Corsair Builder CX750 Bronze is dan wel geen goede koop geweest toentertijd, maar de voeding vervangen kost alleen nog maar meer geld en het is niet nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:25:
@Hackus
Een pricewatch: Corsair Builder CX750 Bronze is dan wel geen goede koop geweest toentertijd, maar de voeding vervangen kost alleen nog maar meer geld en het is niet nodig.
als ik zei dat het nodig is, had ik wel gezegd. de voeding moet je direct vervangen die is crap !
verder nutteloos om hier een discussie over te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:33:
[...]

als ik zei dat het nodig is, had ik wel gezegd. de voeding moet je direct vervangen die is crap !
Aangezien de videokaart iets goedkoper is dan ik verwacht had, haal ik er meteen een nieuwe voeding bij, hoop wel dat het installeren van een voeding geen hoge wiskunde is. Ik bedank iedereen voor het meedenken. Ik zal mijn spaarpot kapot slaan in tussen tijd. Thx all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd handleiding staat veel in, anders youtube ;)
-The_Mask- schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:59:
[...]

Als je het nutteloos vindt om er een discussie over te voeren waarom zeg je dan wel tegen hem dat die beter de voeding kan vervangen? Juist zo'n vraagt om een discussie of gewoon uitleg van waarom je dat zegt.
goed lezen zorgt ervoor dat je niet iemand zijn bericht uit verband hoeft te halen: (zou ook een nieuwe voeding overwegen):
er staat dus nergens 'beter vervangen' of 'het is nodig de voeding te vervangen' dat maak jij ervan.
dat jij dat anders interpreteert....tja. jij komt hier binnen met je mening, en lokt een discussie uit.

je had ook kunnen zeggen, 'de voeding hoeft niet direct vervangen te worden' dat is een mening die geen discussie uitlokt.

[ Voor 96% gewijzigd door Hackus op 09-03-2019 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:33:
[...]

Als je het nutteloos vindt om er een discussie over te voeren waarom zeg je dan wel tegen hem dat die beter de voeding kan vervangen? Juist zo'n vraagt om een discussie of gewoon uitleg van waarom je dat zegt.
Hackus schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:50:

je had ook kunnen zeggen, 'de voeding hoeft niet direct vervangen te worden' dat is een mening die geen discussie uitlokt.
Heel leuk dat je het nu omdraait, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Jij doet de uitspraak zonder enige onderbouwing en dan moet je niet vreemd op kijken als er gevraagd wordt om uitleg te geven. Daarom onderbouwing graag en niet zo maar dingen gaan roepen.

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 09-03-2019 23:25 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1